امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حسن‌زاده: حرکت صادقیان باعث جراحت داور می‌شد بیشتر محرومش می‌کردیم

#1
حسن‌زاده: حرکت صادقیان باعث جراحت داور می‌شد بیشتر محرومش می‌کردیم 1
حسن‌زاده: حرکت صادقیان باعث جراحت داور می‌شد بیشتر محرومش می‌کردیم
خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیـته انضباطی فدراسیون فوتبال معتقد است که در صورت درگیری بیشتر صادقیان با داور مسابقه فولاد خوزستان - پرسپولیس این کمیته می‌توانسته او را بیش از سه ماه کند.
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده درباره مدت زمان محرومیت‌ها و چگونگی برخورد با متخلفان گفت: قاعده‌ای در مجازات و در مقام قضاوت یا تنبیه کردن وجود دارد که متناسب با عمل شخص متخلف صادر می‌شود. به عنوان مثال در دستگاه قضایی چند فرد را برای یک جرم می‌آورند اما برای تمامی آنها یک جریمه صادر نمی‌شود. قاضی پس از رسیدگی، به تناسب جمیع جهات، سقف یا کف مجازات را برای افراد در نظر می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در فوتبال نیز با متخلفان مانند دستگاه قضایی برخورد می‌شود، افزود: واکنش افراد هم به آرای صادره به همین منوال است. عده‌ای که طرفدار یک تیم یا بازیکن هستند رأی را سختگیرانه و عده‌ای که موافق تیم دیگری هستند، رأی را عادی و عادلانه می‌دانند. عناصری که برای تناسب رأی با تخلف اتفاق افتاده وجود دارد به نوع رفتار و نوع برخورد فیزیکی فرد خاطی بستگی دارد.
رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: پیام صادقیان، بازیکن پرسپولیس به دلیل تخلفی که داشت و طی آن داور مسابقه را هل داد، به سه ماه محرومیت محکوم شد. اگر با دو دست هل می‌داد این نوع حرکت برخورد فیزیکی محسوب می‌شد و اگر جراحتی رخ می‌داد بدون شک محرومیت‌های سنگین‌تری برای او در نظر می‌گرفتیم.
حسن‌زاده با بیان اینکه صادقیان از سرمایه‌های فوتبال ایران است، عنوان کرد: درست است که او سرمایه فوتبال ایران محسوب می‌شد و برای تیم‌های ملی امید و بزرگسالان نیز بازی کرده اما باید رفتارش را مدیریت کند و ما نیز وظیفه‌ای داریم تا این سرمایه‌ها را با تنبیهات مناسب به فوتبال برگردانیم.
وی ادامه داد: گروهی از افراد این حرکت وی را با تخلفی که سوارز در جام جهانی مرتکب شد مقایسه کرده‌اند که به نظر من اشتباه است. زمانی که از سوی سوارز تخلف رخ داد او در بزرگترین فستیوال جهانی فوتبال و جایی که تمامی دنیا مسابقات را زیر نظر داشتند، اخراج شد. آیا این اخراج روی تیمی که قرار است در آن بازی کند و یا رقم قراردادش تأثیر نخواهد داشت؟
رئیس کمیته انضباطی با اشاره به نوع برخوردهای فیفا اظهار داشت: راهکاری که فیفا برای سوارز در نظر گرفت طول درمان بود. همانطور که علی پروین، پیشکسوت فوتبال نیز به این موضوع اشاره و اعلام کرد که باید با صادقیان بیشتر صحبت شود و در بحث کنترل رفتار به او مشاوره دهند تا دیگر با مشکل مواجه نشود. متأسفانه این موضوع در حیطه اختیارات کمیته انضباطی نیست که به بازیکن متخلف در این گونه موارد توصیه‌ای داشته باشد.
حسن‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون باشگاه یا بازیکنی در مورد آیین‌نامه انضباطی مشاوره‌ای از این کمیتـه گرفته یا نه و درخواستی برای دوره آموزشی شده است، گفت: تاکنون هیچ باشگاهی از کمیته انضباطی درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی نداشته است. اگر چه در سال گذشته همزمان با بازی تیم ملی ایران با کره جنوبی که بازیکنان سه باشگاه لیگ برتری حضور داشتند، توصیه کردم که به مدت 50 دقیقه در خصوص موارد انضباطی با آنها صحبت کنم و این اتفاق رخ داد اما پس از آن دیگر هیچ باشگاهی درخواست دوره آموزشی نداشته است.
وی با بیان اینکه متولیان سه باشگاه و بازیکنان آنها به خاطر برگزاری نشست 50 دقیقه‌ای تشکر کردند، عنوان کرد: این تشکر به این دلیل بود که این نشست آمورزشی بر نحوه عملکردشان بسیار تأثیرگذار بود. در طول فصل نیز کاملاً آنها را زیر نظر داشتیم و معتقدم که این نشست بسیار برای‌شان مفید بود. مدیران باشگاه‌ها نیز سؤالات انضباطی، حقوقی یا ورزشی را که دارند، از ما می‌پرسند اما برای یادگیری مقررات، به قدری بی‌انگیزه هستند که به گمانم تمامی مسائل در هیاهو و زرق و برق کاذب فوتبال گم می‌شود.
رئیس کمیته انضباطی به زمان ورودش به فدراسیون فوتبال اشاره کرد و افزود: ابتدای کار از رئیس فدراسیون خواستم تا نشست‌هایی را با مسئولان باشگاه‌ها برگزار و برای‌شان درباره موارد انضباطی صحبت کنیم و اگر باشگاه‌ها با این کمیته رابطه‌ای تنگاتنگ داشته باشند، نیمی از مشکلات رفع خواهد شد. این موضوع با استقبال کفاشیان مواجه شد اما متأسفانه این اتفاق به طور کامل و جامع و به دلیل عدم همکاری باشگاه‌ها عملی نشد، چرا که با توجه به حاشیه‌هایی که در فوتبال وجود دارد حضورمان در هر باشگاهی با جنجال و هیاهو روبه‌رو می‌شد. از این رو، برنامه مورد نظرمان را اجرا نکردیم. هر چند می‌دانم این امر به ضرر فوتبال ایران است.
حسن‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً تذکر کتبی و درج در پرونده در آرای جدید تأثیر دارد یا نه؟، گفت: زمانی که در گذشته شناسنامه انضباطی نداشتیم و به صورت سنتی فعالیت صورت می‌گرفت هم به سوابق مراجعه می‌کردیم اما زمانی که رأی صادر می‌شد دقیقاً نمی‌دانستیم چه زمانی رأی صادر شده است. برهمین اساس با ایجاد شناسنامه انضباطی از این پس بلافاصله با مراجعه به پرونده بازیکنان، وضعیت وی را ارزیابی می‌کنیم.
وی افزود: این شناسنامه انضباطی به یک باشگاه کمک می‌کند که در خریدهای پیش از فصل یا نیم فصل خود دقت لازم را داشته باشد. به عنوان مثال اگر باشگاه سپاهان قصد خرید یک بازیکن از ابومسلم مشهد را دارد و اگر بازیکن مورد نظر دارای تخلفات انضباطی باشد، در نوع قرارداد، نحوه قرارداد و شرایط حضور بازیکن تأثیرگذار خواهد بود.
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از این پس شناسنامه انضباطی به طور کامل‌تر تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با نرم‌افزاری که به همت مسئولان فدراسیون فوتبال مراحل نهایی خود را طی می‌کند، می‌توانیم دسترسی بهتری به شناسنامه انضباطی افراد داشته باشیم. این نرم‌افزار را به زودی در اختیار خواهیم داشت تا برای صدور رأی به مشکل نخوریم. در واقع از مزیت‌های این نرم افزار این است که با مراجعه به آن می‌توانیم وضعیت بازیکن مورد نظر خود را ارزیابی کرده تا طبق سوابقش برای او رأی صادر کنیم.
حسن‌زاده همچنین به اهمیت بالای رسانه‌ها در فوتبال اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها به خصوص آنهایی که به طور تخصصی فوتبال را دنبال می‌کنند، قطعاً زمینه رشد این رشته را فراهم می‌کنند. از رسانه‌ها درخواست دارم که از این پس ارتباط خود را با روابط عمومی فدراسیون فوتبال بیشتر کرده و اطلاعات مورد نظر را از این بخش دریافت کنند. مرجع رسمی فدراسیون فوتبال، سایت خبری آن است که رسانه‌های گروهی اعم از صداوسیما، روزنامه‌ها و سایت‌های مختلف با مراجعه به آن می‌توانند بخش اعظمی از اخبار خود را دریافت کنند.
وی افزود: زمانی که رأی صادر می‌شود در اولین زمان ممکن روابط عمومی فدراسیون رأی را روی خروجی سایت قرار می‌دهد و توضیح دادن به هر رسانه برای بازگویی یک رأی امری تکراری است. زمانی هم که رسانه‌ها نیاز دارند تا پاسخ سؤالات مختلفی را در اختیار داشته باشند، با برگزاری نشست مطبوعاتی به سؤالات‌شان پاسخ خواهیم داد.
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: از رسانه‌هایی که برای مصلحت فوتبال قلم می‌زنند تشکر می‌کنم و معتقدم زمانی که اخبار انضباطی روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد باعث می‌شود تا با آرامش بتوانیم به ادامه فعالیت‌های‌مان بپردازیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حسن‌زاده: حرکت صادقیان باعث جراحت داور می‌شد بیشتر محرومش می‌کردیم 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باید بیشتر راه برویم
  قلی‌زاده با پاس گل فیکس شد
  عمران‌زاده: در این شرایط سخت آماده هستیم
  عباس‌زاده منتظر درخشش در یک جام جدید(عکس)
  مارکینیوش: گل های احمقانه ای دریافت کردیم
  تئوری عجیب درباره تصمیم جنجالی داور اسپانیایی
  توجیهات سرمربی الاهلی بعد از باخت به استقلال/از داور تا روزه‌داری
  سرمربی الوحده: داور 2 پنالتی ما را نگرفت
  از بردن پرسپولیس بیشتر از گلزنی‌ام خوشحالم/ شرایط سختی داریم
  بایرامی: روحیه بازی با پرسپولیس را حفظ کردیم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان