امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشهور ترین هکرهای دنیا(جالبه)

#1
در ابتدا به این موضوع می پردازیم که هکر به چه معناست ؟ و کمی به این موضوع می پردازیم ؟
رخنه کردن یا Hک یعنی استفاده از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل مشکلی تکنیکی و غلبه بر محدودیت‌ها، و رخنه‌گر یا هکر به کسی اطلاق می‌شود که توانایی چنین کاری را دارد. امروزه رخنه‌گر بیشتر در زمینه رایانه به کار می‌رود و برای اشاره به چندین گروه از کاربران رایانه استفاده می‌گردد.:





واژه Hک در سال ۱۹۵۰، زمانی که هنوز رایانه و فرهنگ دیجیتال وجود نداشت، توسط گردانندگان سیستم‌های رادیویی آماتوری و در معنای تغییر برای رسیدن به عملکرد بهتر بکار گرفته شد. هکرها تلاش می‌کنند به اطلاعات سازمانی و محرمانه دست یابند. آنان اطلاعات به‌دست آمده را بین خود پخش می‌کنند.
انواع هکرها :
:هکرها را معمولاً به دو گروه هکرهای کلاه سفید و هکرهای کلاه سیاه تقسیم میکنند
"هکرهای کلاه سفید":
به ان دسته از هکرها اطلاق می‌شود که کارهای مخرب انجام نمی دهند و سعی در خنثی سازی کارهای هکرهای کلاه سیاه دارند
"هکرهای کلاه سیاه" :
به ان دسته از هکرها اطلاق می‌شود که کارهای مخرب میکنند و سایت‌ها را تخریب یا اطلاعاتی را دزدی و.. را انجام میدهند و بنابر قوانین جرایم رایانه ای مجرم شناخته میشوند .
اکنون به مشهورترین هکرها می پردازیم :
1. جولین آسانژ :

یک فعال اینترنتی و روزنامه‌نگار اهل کشور استرالیا می‌باشد. احتمالا حدس زده می شود که او 40 سال دارد اما سند دقیقی از تاریخ تولد او در دست نیست . او به خاطر نقشی که در ویکی‌لیکس دارد شناخته شده می‌باشد. آسانژ قبل از اینکه نقش فعلی خود را بعنوان سخنگو و سردبیر ویکی‌لیکس داشته باشد یک دانش‌آموز ریاضیات و فیزیک، یک هکر و برنامه‌نویس رایانه بوده است .
در حالیکه تمامی روزنامه‌ها او را بنیانگذار با رئیس ویکی‌لیکس نامیده‌اند او این ادعا را رد کرده‌است و گفته‌است که «من خود را بنیانگذار ویکی‌لیکس نمی‌دانم.» در سپتامبر سال ۲۰۱۰ اعلام شد یک دادگاه قضایی در سوئد پرونده مربوط به تجاوز جنسی توسط آسانژ را بازگشایی و وی را احضار کرده‌است. آسانژ در این مورد گفت که اتهام‌های وارد شده برای تخریب شخصیت اوست .
در سال 1992 ، به اتهام 24 جرم رایانه ای شناخته شد و در سال های اخیر با ویکی لیکس و افشای اسناد محرمانه ، چهره خود را بیش از پیش مشهور کرده است .
2. کوین میتنیک :

او در 16 آگوست 1963 به دنیا امد . نام کامل او کوین دیوید می تنیک است . وی یک مشاور امنیتی رایانه‌ای و نویسنده‌ مطالب رایانه ای است .
وی در اواخر قرن بیستم یک هکر رایانه‌ای حرفه ای بود که در زمان دستگیری اش توسط وزارت دادگستری آمریکا به عنوان مهم‌ترین یاغی رایانه‌ای تاریخ آمریکا معروف شد.
در اواخر دهه ۱۹۹۰ می‌تنیک به جرم استفاده غیرقانونی و سرقت اطلاعات و حقوق شخصی از شبکه‌های رایانه‌ای تحت تعقیب بود.می‌تنیک در سال۲۰۰۲ در کتابش با عنوان «هنر فریفتن» اظهار کرد که دستیابی وی به کلمات عبور به‌ وسیله مهندسی اجتماعی بوده‌است.
او در سیستم هایی مانند سیستم نرم افزاری شرکت نوکیا ،موتورولا و ... نیز وارد شده بود .
او اولین بار در 17 سالگی به خاطر جرایمی که انجام داده بود محکوم شد . در سال 1983 ، وارد سیستم امنیتی پنتاگون و دانشگاه محل تحصیلش یعنی کالیفرنیا شده بود .
نکته قابل توجه آنکه می‌تنیک از نرم‌افزارهای Hک و پویشگر و هیچ دستگاه دیجیتال دیگری برای کسب اطلاعات استفاده نکرده بود وی درحال حاضر یک شرکت مشاوره امنیت رایانه‌ای دارد .
3. جوانا روتکوسکا :

جوانا روتکوسکا دارای ملیت هلندی است و در یک شرکت رایانه ای مشغول به کار است . وی یکی از محققان امنیتی صاحب نام دنیا است و موفق به کشف راهی شد که به کمک آن امکان نفوذ به نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ویستا شد. وی با استفاده از این راه به سادگی می توانست کنترل سیستم داخلی ویستا را در دست بگیرد. مدت کوتاهی پس از بروز این مشکل، مایکروسافت از تمام توان خود استفاده کرد و موفق شد آن را از بین ببرد. به هر حال، وجود این حفره در سیستم عاملی که مایکروسافت ادعا می کرد هیچ گونه مشکل امنیتی ندارد باعث شد تا انتقادات فراوانی به غول نرم افزاری جهان وارد شود و برخی شرکت های اروپایی به فکر استفاده از دیگر سیستم های عامل بیفتند.
4. گری مک کینون :

گری مك كینون، هكری كه بزرگ‌ترین حمله‌ی هك ثبت شده در تاریخ اینترنت را انجام داده و نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین تبهكار اینترنت جادوانه كرده است . گری مك كینون 41 ساله در اسكاتلند متولد شده و به اتهام دست‌رسی به 97 كامپیوتر ارتش ایالات متحده و ناسا دستگیر شده است . پیش بینی می شود حکم سنگینی برای او در نظر گرفته شود . هنگامی که خبرنگاران درباره ی این کار از او سوال می پرسیدند :
او پاسخ می داد که من مرتکب گناهی نشده ام و هیچ جایی را Hک نکرده ام تنها برای ارضاء کنجکاویم این کار را انجام دادم و اگر من وارد سیستم امنیتی ارتش امریکا شدم تنها دلیلی که وجود دارد ضعف سیستم های امنیتی این کشور است .
5. ولادیمیر لوین :

این مطلب که چند نفر از طریق کامپیوتر اقدام به دزدی کنند، نمیتواند سوژه مهیج و تعجب برانگیزی باشد اما در سال 1994 برای اولین بار، یک نفر توانست بطور غیر قانونی اقدام به انتقال مقدار زیادی پول از یک بانک بزرگ به نام سی تی بانک به جایی دیگر کند، ولادیمیر لوین توانست ده میلیون دلار را به حسابهایی در آمریکا، فنلاند ، هلند و آلمان واریز کند .
سه نفر از همدستان وی درحالیکه سعی داشتند از حسابهای خود پول واریز شده را برداشت کنند، دستگیر شدند.اما خود لوین تا سال 1995 به دام نیفتاد و سرانجام پلیس توانست وی را در فرودگاه لندن بازداشت کند . وی محکوم به سه سال زندان و پرداخت 240 هزار دلار شد .
6. کوین پولسن :

وی شغل و حرفه هکری را از سن 17 سالگی آغاز کرد و چند سال بعد به عنوان مشاور امنیت پنتاگون مشغول به کار شد .
پلیس فدرال آمریکا مدتها بدنبال کوین پولسن 24 ساله بود تا بالاخره در سال 1989 به جرم Hک سیستمهای کامپیوتری و نفوذ به سرورهای تلفن دستگیر شد. Hک سیستم تلفنی به چه صورت بوده است ؟
یک مسابقه تلفنی برگزار شد و در آن مسابقه اعلام کردند که به صد و دومین نفری که تماس بگیرد یک خودروی پورشه هدیه داده می شود . پولسن با استفاده از نبوغی که داشت سیستم های تلفنی را Hک کرد و خود را جای صد و دومین نفر زد .
7. آدریان لامو :

آدریان لمو یکی از جوان‌ترین هکرهای دنیاست. او عاشق کارهایی است که به Hک کردن منجر شود. خودش می‌گوید: «فقط در صورتی از Hک کردن لذت می‌برم که اطلاعاتی را در حد و اندازه شرکت‌های چند میلیارد دلاری کسب کنم.». لمو Hک شرکت هایی مانند یاهو ، بانک امریکایی را انجام داده است .
8. جاناتان جیمز :
او کوچکترین هکر مجرمی است که به شش ماه زندان زمانی که تنها شانزده سال سن داشت محکوم شد .
در اواخر ماه ژوئن سال 1999 میلادی، جاناتان جیمز به ارزش اسناد و کدهای منبع ایستگاه فضایی بین المللی ناسا ، پی برد :
سپس وی با استفاده از رمز عبوری دزدیده شده از مرکز پرواز هوایی توانست کنترل کامپیوترها را در دست بگیرد و ناسا برای اینکه از پیشرفت کاری این پسر 16 ساله جلوگیری کند ، مجبور شد که تمام سیستم های امنیتی خود را برای مدتی خاموش کند .
تا اینکه در نهایت توانستند او را دستگیر کنند . جرم او تخفیف داده شد تا زمانی که به سن 18 سالگی برسد

سپاسو نظر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مشهور ترین هکرهای دنیا(جالبه) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط kaveh47 ، Gole Naz
آگهی
#2
ایولممنون
خیلی جالب بودBig GrinBig GrinBig Grin
ازتون نمیخوام که به من اعتقاد داشته باشید

میخوام شک داشته باشید

چون این چیزیه که برای موفقیت به اون نیاز دارم...

EMINƎM 
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  40 مورد از کم هزینه ترین لذت های دنیا
  غمگین ترین جمله دنیا!!
  این شخص دختره یا پسره (جالبه) !!!!
  داستان به دنیا اومدن سید پوتین
  14 چهره مشهور دنیا هنگام مرگ چه گفتند؟
  سخت ترین سوال دنیا اگه کسی بتونه جواب بده سپاس میشه
  اگ دنیا برعکس بشه.....
  خنده دار ترین و عجیب ترین خواب هاتون رو بگید
  وقتشه متوجه قدرت اصلی چشمت بشی.... خیلی جالبه بیا تو
Thumbs Up family...بخون خیلی جالبه..

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان