امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مالکی:عراق گورستان داعش خواهد شد

#1
به گزارش مشرق، نوری المالکی امروز چهارشنبه در سخنان هفتگی خود اعلام کرد که گروهک تکفیری داعش پس از دیدن جدیت عراق در مبارزه با تروریسم، فرار از موصل را آغاز کرده است.

السومریه نیوز به نقل از مالکی افزود: روزهای آینده ثابت خواهد کرد که عراق گورستان داعش خواهد شد... اعضای این گروهک فرار از موصل و بسیاری از مناطق عراق را آغاز کرده‌اند زیرا جدیت و اراده و قدرت عراق در پاک کردن این خاک از پلیدی آنان را دیدند.

نخست‌وزیر عراق بر موضوع مبارزه با تروریسم تأکید کرد و خطر گروهک داعش را «چالشی برای همه دنیا و نه فقط عراق» دانست و خطاب به کشورهای جهان گفت: اگر قصد دارید جنگ جهانی را علیه تروریسم آغاز کنید، خواستگاه آن عراق است.

وی افزود: خطر داعش تهدیدی جهانی است که فقط مخصوص عراق نیست، بلکه اروپا نیز سخن گفتن از آن را آغاز کرده است و چه بسا روزی که خواهند دید این جانیان در خیابان‌هایشان می‌کشند و دست به انفجار می‌زنند.

مالکی با بیان اینکه همه جهان باید برای از بین بردن همه احتمالات (درباره تروریسم) متحد شود و به دور از محاسبات منطقه‌ای و بین المللی باشد، تصریح کرد که عراق با موج تازه‌ای از تروریسم روبه‌روست و نقش بین‌المللی و منطقه‌ای خود را بازپس گرفته است.

نخست وزیر عراق همچنین از اینکه جلسه روز چهارشنبه پارلمان به موضوع قربانیان جنایت «سبایکر» اختصاص یافت، از این نهاد تشکر و قدردانی کرد، و خواستار پیگیری کامل این موضوع شد تا بدین ترتیب از رنج و اندوه خانواده‌های قربانیان این حادثه کاسته شود.

جنایت اسبایکر در خصوص اقدام تکفیری‌های داعش است که صدها زندانی منطقه «بادوش» را در موصل و دانشجویان افسری پایگاه اسبایکر در شمال تکریت را اعدام کردند. این اقدام در زمان سیطره تکفیری‌ها در این مناطق صورت گرفته است و منابع امنیتی دلایل آن را ریشه‌های طائفه‌ای اعلام کرده‌اند. روز گذشته (سه‌شنبه) نیز خانواده‌های قربانیان پایگاه اسبایکر عراق در مقابل پارلمان این کشور در بغداد تحصن و تظاهرات کردند و برخی منابع نیز از حمله به پارلمان خبر دادند.

مالکی در ادامه افزود: جنایت سبایکر بسیار فجیع بود و و کسانی که در آن کشته شدند جزء کارکنان این پایگاه نظامی نبوده‌اند، بلکه همه آنها غیر نظامی بودند.

وی با بیان اینکه عاملان این جنایت شناسایی شده‌اند، تاکید کرد آنچه بر سر «ماجد التمیمی» که شهید سبایکر نام گرفت، آمد یک جنایت بسیار زشت بود.

مالکی همچنین از تشکیل کمیته‌ای به نام «انتقام گیری از شهدای سبایکر» برای تعقیب عاملان این جنایت خبر داد و گفت: برخی از افراد این منطقه (سبایکر) در ارتکاب این جنایت سهیم بودند و عاملان آن هرجا که باشند باید تحت پیگرد قرار گیرند.

در جریان جنایت اسبایکر، حدود 1700 دانشجوی نظامی کشته شدند.

نخست وزیر عراق همچنین به آزادسازی منطقه آمرلی از دست گروهک تروریستی داعش که تحت حمایت آمریکاست اشاره و تاکید کرد که غذا و دارو به ساکنان این منطقه رسیده است و همه وزارتخانه‌ها موظفند به ساکنان این منطقه خدمات ارائه دهند.
منبع: فارس
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket شایعه یا واقعیت ؟! آندرتیکر به ایران خواهد آمد؟
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
  نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان