امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ده سال قایم موشک بازی اپل در مورد ارائه محصولات جدیدش!

#1
شاید بتوان اپل را بعنوان یک کمپانی کم حرف و رازدار در مورد فعالیتی که انجام می دهد، به حساب آورد. به خاطر همین می خواهیم یکم سر به سر این شرکت و محصولاتی که معرفی کرده بگذاربم و قدری لذت ببریم! از بازی با لغات به صورت زیرکانه گرفته تا انتخاب ماهرانه تصاویر، اپل واقعا ید بیضائی در ردگم کنی و بازی با سرنخ ها در مورد مخفی نگه داشتن جزئیات محصولات جدیدش دارد و تا زمانیکه خودش به صورت رسمی در برنامه های تعیین شده از محصولات جدید رونمایی نکرده، این قضیه ادامه دارد. در این مقاله سعی شده اکثر مراسم های رسمی که شرکت اپل برای معرفی محصولات جدیدش در طی دهه گذشته برگزار کرده یکجا گردآوری شود و به شما نشان دهیم چگونه اپل سعی کرده با سرنخ ها بازی کند و باعث رد گم کنی و ایجاد کنجکاوی شود.
آیفون

مراسم Macworld 2007 : در واقع می توان گفت هیچ سرنخ روشنی در این مراسم از اپل وجود نداشت اما این برنامه با یک اعلان خیلی مهم و پرتاکید در مورد یک تغییر بزرگ همراه بود. اینقدر تاکید روی آن زیاد بود که بالاخره با معرفی اولین آیفون همه متوجه این همه اصرار اپل شدند!



مراسم WWDC 2008: خبری از وجود دومین پل گلدن گیت؟ شاید این سرنخ خیلی واضح نباشد اما اپل به نحوی خواسته یک مسیر جدید را به توسعه دهندگان نرم افزار نشان دهد و آن ios بود. اپل App Store را همراه با ایفون 3G در ماه June همان سال رونمایی کرد.



مراسم WWDC 2009: شاید پیام اپل خیلی ساده بیان شده بود و یا اینکه آیفون 3GS درست مقابل ما بود و دیده نمی شد. به هرحال یکی از کسل کننده ترین مراسم های برگزار شده از اپل را شاهد بودیم.



مراسم WWDC 2010: اگرچه آیفون 4 ستاره این مراسم بود اما زمان زیادی از برنامه حول و حوش برنامه ها (apps) گذشت. اپل زمان ارائه iOS 4 را مشخص کرده بود که در نهایت همراه با قابلیت عملکرد چند وظیفه ای (multitasking) و پشتیبانی از پوشه ها جهت مدیریت و سازماندهی نرم افزارها ، رونمایی شد.



اکتبر 2011: در این زمان شایعات زیادی مبنی بر ارائه 2 تلفن همراه از اپل وجود داشت. اما در تصویر زیر علامت 1 که در دایره قرمز مشخص شده اشاره به یک تلفن همراه داشت که همینطور هم شد. در این تاریخ آیفون 4S معرفی شد.



سپتامبر 2012: در این زمان اپل به قولی تابلوتر از همیشه ظاهر شد و مشخص کرد قرار نیست در سال 2012 به روز رسانی در مورد مدل های قبلی اتفاق بیافتد و صحبت از نسخه 5 آیفون در میان است.



سپتامبر 2013: در این زمان تصویری منتشر شد که حاوی دایره های رنگی بامزه به همراه یک حلقه با نوار نقره ای رنگ بود. بعدا که محصولات رونمایی شد شاهد حضور آیفون 5C با رنگ های متنوع و آیفون 5S بدون علامت همیشگی در دکمه خانه بودیم.



مراسم WWDC 2013: رنگ های روشن و براق، سطوح شیب دار و لایه های مسطح، اینها چه معنی دارند؟ آرم مراسم WWDC 2013 برداشت های اولیه در مورد ویژگیهایی که قرار است در iOS 7 ارائه شود را به حاشیه برد! حتی اگر اینجوری هم نبود باز حالت خنده داری برای آن ایجاد کرده بود.


آیپد

ژانویه 2010: همانطورکه در تصویر منتشر شده دیده می شود هیچ اشاره ای به محصولات موجود اپل نشده است. اما اپل قول یک محصول کاملا جدید را داده که قبلا همانند آن را تولید نکرده، بله این محصول تازه وارد آیپد بود.



مارس 2011: در این سال اپل از ارائه نسخه جدید آیپد خبر داد. همانطورکه تاریخ ارائه محصول در بالای تصویر مشخص شده، عدد 2 و گوشه عکس نمایش داده شده به وضوح از نسخه جدید آیپد حکایت داشت.



مارس 2012: اشتباه نکنید، اپل نمی خواهد با این تصویر بازخوردی از نحوه لمس شدن صفحه آیپد را دریافت کند، بلکه صفحه نمایش شفاف رتینا را برای نسل سوم آیپد معرفی کرده است.



اکتبر 2012: در این تاریخ شایعاتی در مورد آیپد با سایز کوچکتر درز کرده بود که اپل با انتشار این تصویر وعده یک چیز کوچک را داد که به نحوی به شایعات رنگ واقعیت می بخشید. در واقع در ماه اکتبر اپل با این حرف و حدیث ها آیپد مینی را رونمایی کرد.



اکتبر 2013: پوشش (Cover) کلمه مرموزی بود که در تصاویر منتشر شده دیده می شد. اما مطمئنا اپل از یک پوشش هوشمند صحبت نمی کرد. با کمی دقت در معنی لغت به لغت این عبارت اینگونه برداشت می شد که اپل آن سال حرف های زیادی برای گفتن داشت. لابه لای این حرف ها، آیپد ایر و آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا خود نمایی کردند.


آیپاد تاچ

سپتامبر 2007: بعد از ارائه آیفون در این سال، اپل خود را برای نشان دادن آیپاد آماده می کرد. چیزی که تصاویر منتشر شده نشان می داد بالاخره دست آیپاد تاچ را برای علاقه مندان رو کرد.



سپتامبر 2008: هرچند اپل در دعوتنامه خود آیپاد کلاسیک را به تصویر کشیده بود و هیچ جذابیتی هم در مخاطبان ایجاد نکرد، اما در عوض اپل طراحی آیپاد تاچ و آیپاد نانو را به روز کرد.



سپتامبر 2009: اپل دوباره این موضوع را برای همه روشن کرد که درباره موسیقی صحبت می کند اما درحال اشاره به یک چیز کوچک بود. این مراسم به روز رسانی کامل را برای آیپادها به همراه داشت که شاید تصویر خیلی گویای این موضوع نیست. (ارائه نسل سوم آیپاد تاچ)



سپتامبر 2010: هیچ عبارت هوشمندانه ای همراه این تصویر که دعوتنامه مراسم مرتبط با موسیقی اپل است دیده نمی شود. سرنخ ارائه شده سخت تر از موارد قبلی است. اپل در این مراسم آیپاد تاچ خود را به روز رسانی نمود و آیپاد نانو کوچک تر و مربعی شکل را معرفی کرد. (ارائه نسل چهارم آیپاد)




مک بوک

مراسم Macworld 2008: با توجه به عبارت زیرکانه ای که همراه این تصویر ارائه شده بود، اپل در معرفی مکبوک ایر خیلی علاقه مندان و مخاطبان را به چالش نکشیده بود و با یک طعنه مستقیم رفته بود سر اصل مطلب. (معرفی و ارائه اولین مک بوک ایر)



اکتبر 2008: دعتنامه امسال اپل نسبتا ساده و قابل فهم تر بود. اما زمانیکه متوجه مک بوک جدید اپل شدیم تازه فهمیدیم که طراحی جدید یک تکه بدنه (unibody design) چه گام بزرگی برای لپ تاپ های اپل است.



اکتبر 2010: اپل در این تصویر قصد مشخص کردن ارائه سیستم عامل نسخه 10 (OS X) با نام شیر را داشت اما این تصویر یک راز بزرگ نیز به همراه داشت و آن طراحی جدید و نسخه به روز شده مک بوک ایر بود.



مراسم WWDC 2012: گاهی اوقات اینگونه به نظر می رسد که اپل علاقه زیادی به استفاده از رنگ ها دارد. اگر به مربع های موجود در لوگوی این مراسم توجه کنیم شاید آیکون های نرم افزارها در ذهن تداعی شوند. اما مهمتر از آن معرفی اولین مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا در این مراسم بود.




آی تیون

اکنبر 2003: یکی از بزرگترین داستان های اپل در سال 2003 راه اندازی و ارائه سرویس فروشگاه آی تیون بود. چند ماه بعد اپل وعده یک حرکت بزرگتر را داد و آنرا به سرانجام رساند، آی تیون برای ویندوز هم راه اندازی شد.



سپتامبر 2006: نورافکن های هالیوود آرم اپل را در این مراسم هدف قرار داده بودند و این موضوع نوید از ارائه فیلم ها برای اولین بار در فروشگاه آی تیون داد.




آیپاد

سپتامبر 2005: کسانیکه با شعار اصلی آیپاد آشنا هستند حتما فکر کردند که این دعوتنامه در حال اشاره کردن به جیب جلویی شلوار جین است. اما جیب جلویی نه! زمانیکه استیو جابز مرحوم می خواست آیپاد نانو را رونمایی کند، آنرا از جیب کوچک (جا سکه ای) جلویی شلوار جین خود بیرون آورد.



اکتبر 2005: اشتباه نکنید، این پرده های نمایش داده شده مربوط به هیچ صحنه تئاتری نمی شود! در واقع اپل با این تصویر به سالن سینما اشاره کرده و آنرا برای اولین بار در آیپاد راه اندازی کرد یعنی قابلیت پخش ویدئو در این دستگاه دوست داشتنی همزمان با فروش محصولات تصویری در فروشگاه آی تیون.


آی بوک و آی کلود

ژانویه 2012: اپل در زمینه آموزشی کم تر دست به مخفی کاری زده مخصوصا زمانیکه قرار بود کلاس های درس را به آی بوک های تعاملی خود مجهز کند.



مراسم WWDC 2011: اینبار در یک تغییر شگفت آور، اپل قبل از برگزاری مراسم WWDC 2011 خبر از رویداد هایی که قرار بود درباره آنها بحث شود، داد. اگرچه لوگوی این مراسم چیز خاصی را در ذهن ترسیم نمی کند اما اپل وعده انتشار جزئیات iOS 5 و ارائه اولین سرویس اشتراک ابری خود با نام آی کلود را داده بود.


و اما این دفعه چی؟

بعد از این همه سال که با سر و صدای زیادی هم همراه بود، اپل بالاخره از اولین ابزار پوشیدنی خود خبر داده است. آیا این ابزار جدید یک ساعت هوشمند است؟ یا یک دستبند تناسب اندام و یا یک گجت مربوط به تندرستی؟ و یا ترکیبی از این موارد؟ اینبار دعوتنامه مراسم جدید اپل سرنخ خاصی را ارائه نکرده اما عبارت " می خواهیم در مورد چیزهای بیشتری حرف بزنیم " را بعنوان یک عبارت مرموز در خود جای داده است. فراتر از آن، اپل از ارائه دومدل جدید آیفون خبر داده است که انتظار می رود یکی در ابعاد 4.7 اینچ و دیگری در ابعاد 5.5 اینچی باشد. از آنجائیکه اپل تا به حال آیفونی در این ابعاد تولید نکرده، این خبر در نوع خودش برای بسیاری از علاقه مندان و مخاطبان جذاب است.

Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط ~~SARA:HIVA~~
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سه مورد از جدیدترین لوازم جانبی گیمینگ ریزر
  حداقل سخت افزارهای مورد نیاز برای نصب ویندوز 8
  محصولات جدید Alienware از هدست های واقعیت مجازی پشتیبانی می کنند
  اپل با نسل جدید از محصولات iMac، استانداردهای جدیدی را تعریف می‌کند؛
  اختصاصی: همه چیز در مورد ریزمعماری Skylake-S اینتل
  نگاهی به محصولات جدید MSI در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵
  20 مورد از بهترین وسایل تولید شده با پرینترهای سه بعدی
  آموزش جامع آیفون و آیپد: نکات اولیه در رابطه با محصولات اپل
  در مورد کیس های کامپیوتر بیشتر بدانید
  پنل IPS با نرخ بروزرسانی تصویر 144 هرتز (منتظر محصولات بهتر در آینده باشید)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان