امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

9 راه برای داشتن سلامتی و خوشبختی بیشتر

#1
همه ما در طول روز با مسائل و کشمکش های مختلفی مواجه می شویم مسائل و مشکلاتی که حس شاد بودن را از ما می گیرد. استرس هایی که توان شاد بودن و مثبت فکر کردن را از ما می گیرند و ما را دچار خستگی و بی حوصلگی می کنند.

راهنمای زیر به شما کمک می کند تا بتوانید زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید:

1- راه بروید اما با پای برهنه

بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده راه رفتن بر روی زمین با پای برهنه برای سلامتی و احساس آرامش بیشتر مفید است، بر اساس این تحقیقات راه رفتن بر روی زمین با پای برهنه می تواند به کاهش اضطراب، درد، بی خوابی و بهبود اخلاق و خلق خوی کمک کند.

2- حمام آفتاب بگیرید

نور آفتاب دارای فواید بسیاری برای بدن می باشد که از جمله آنها می توان به افزیش سطح ویتامین دی و تحریک تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین اشاره کرد که باعث تاثیرات مثبتی بر روی خلق و خوی فرد می شود اشاره کرد.

3- ورزش کنید

ورزش رابطه مستقیمی با شادی و تندرستی دارد، انجام ورزش های سبک و هوازی در طول روز می تواند به سلامت روانی شما کمک زیادی بکند.

4- با دوستانتان ملاقات داشته باشید

انسان موجودی است اجتماعی و نیاز دارد که مدتی از وقت خود را با همکاران دوستان و آشنایان خود بگذراند. تحقیقات نشان می دهد که داشتن روابط اجتماعی قوی با دیگران به داشتن زندگی سالم وشاد کمک می کند.

5- طرز فکر مثبت داشته باشید

وقتی ما طرز فکری مثبت نسبت به رویدادهای اطرافمان داشته باشیم تاثیر زیادی بر داشتن حس آرامش بیشتر و کاهش استرس خواهد گذاشت. به جای اینکه بیشتر بر نقاط ضعف خود تمرکز کنیم بهتر است نیمه پر لیوان را ببینم و نقاط مثبت را بیشتر مورد توجه قرار دهیم شناخت صحیح از خود و توانایی های خود اثر مثبتی بر خلق و خوی هر کسی خواهد گذاشت.

6- لذت ببرید

بعضی کارها هستند که انجام آنها ما را از احساس لذت سرشار می کند مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، مطالعه، باغبانی و ... انجام این کارها به داشتن حسی بهتر نسبت به زندگی و شاد بود کمک می کند.

7- فرار کنید

گاهی لازم است که از مواجه با استرس های بزرگ فرار کنید و ذهن خود را از آن موضوع منحرف کنید. برای منحرف کردن می توانید خودتان را مشغول کارهای دیگر بکنید به سینما بروید، کتاب بخوانید و هر کاری که فکر می کنید می تواند از مواجه شما و درگیر کردن شما با آن استرس بزرگ جلوگیری کند.

8- از طبیعت لذت ببرید

همه ما بدلیل درگیری با مسائل کاری و ... کمتر از محیط اطرافمان لذت می بریم. برای کاهش استرس ها می توانید ساعاتی از روز را به تماشای درختان و گلها و گوش سپردن به آواز پرندگان اختصاص دهید لذت بردن از طبیعت راه حلی ساده برای کاهش استرس های روزانه می باشد و به شما توصیه می کنیم که مدتی در روز حتی مقداری کم به تماشای طبیعت و لذت بردن از آن بگذارید.

9- میزان استفاده خود از تلفن همراه و اینترنت را کاهش دهید

استفاده از تلفن همراه، اینترنت و کامپیوتر به صورت روزانه باعث شده که علاوه به استرس هایی که هر شخص را در گیر می کند، استرس هایی دیگر هم اضافه کند. بهتر است برای مدتی از استفاده از آنها خودداری کنید با مدت استفاده از آنها را کاهش دهید تجربه و تحقیقات نشان می دهد که استفاده از گوشی همراه و اینترنت باعث کاهش تمرکز برای حل مشکلات می شود.

در حال زندگی کنید

به جای اینکه بی دلیل به گذشته و آینده فکر کنید سعی کنید فقط به حال فکر کنید فکر کردن به گذشته هیچ سودی برای شما نخواهد داشت سعی کنید تمرکز خود را به زمان حال بگذارید و به فکر کردن به گذشته یا آینده پرهیز کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط narges 021 ، ~~SARA:HIVA~~
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نشانه های کراش داشتن روی کسی(روت کراش دارم)
  بیماری های روانی که بیشتر سراغ خانم ها می آیند
  با خود مراقبتی بیشتر آشنا شویم
  خوشبختی واقعی درچیست؟
  آیا استرس در مردان مقتدرتر بیشتر است؟
Wink موسیقی‌ برای سوزاندن کالری بیشتر !
Wink 5 راه جذابیت بیشتر در جلسه خواستگاری
Thumbs Up اصلاح شخصیت همراه با سلامتی کامل
Sad چه کسانی بیشتر شکست عشقی میخورند؟
Wink راهی برای داشتن انرژی بیشتر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان