امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چطور پس از یک تعطیلات طولانی حس کار کردن را در خود ایجاد کنیم

#1
س از تعطیلات نسبتا طولانی نوروز و یا تعطیلات تابستانی برای اکثر فرهنگیان، احتمالا عده ای هستند که دل و دماغ کار کردن را خیلی سخت پیدا می کنند و به قول معروف پشتشان حسابی باد خورده است. اگر شما هم هنوز دلتان می خواهد در تعطیلات باشید و دست و دلتان به کار نمی رود؛ به توصیه های روانشناسان که در این چگونه برایتان بیان کردیم گوش کنید تا انگیزه تان را برای انجام کار دوباره به دست بیاورید.

۱.بهتر است حین تعطیلات فهرستی از کارهایی که پس از تعطیلات باید انجام دهید؛ تهیه کنید. البته در چند روز آغاز کار نیز می توان این کار را انجام داد. به این ترتیب با یک رنامه ریزی درست می توانید به تمام کارهایتان برسید.

۲.کارها را الویت بندی کنید و براساس ضرورت و اهمیتی که دارند به آن ها بپردازید. کارهای عقب مانده را در الویت قرار دهید.

۳.فایل هر کاری را که در ذهنتان باز می کنید، همین طور رها نکنید. کارهای معطل مانده موجب اضطراب و ناآرامی می شوند. پس تلاش کنید تا پرونده یک کار را نبسته اید پرونده دیگری باز نکنید.

۴.ورزش کردن و گردش در هوای پاکیزه طبیعت را در برنامه هفتگی تان قرار دهید مخصوصا بعد از تعطیلات نوروز که هوا لطافت خاصی دارد.

۵.زیاد در خانه ماندن می تواند به افسردگی و بی حوصلگی دامن بزند؛ سعی کنید برنامه گردش و تفریح با خانواده و دوستانتان ترتیب دهید.

۶.اگر پس از تعطیلات کفگیرتان به ته دیگ خورده؛ با واقع بینی برای رفع مشکلات مالی خود برنامه ریزی و اقدام کنید.

۷.افسوس تعطیلات را نخورید و به حال فکر کنید. به این فکر کنید که پس از تعطیلات توان و انرژی تازه ای برای کار و فعالیت به دست آوردید.

۸.در هنگام انجام کارها فشار و استرس زیادی به خود وارد نکنید و سعی کنید کارها را با آرامش انجام دهید. البته این توصیه را همواره به کار ببندید.

۹.والدین از فرزندان مدرسه ای انتظار نداشته باشند در عرض چند روز عقب افتادگی احتمالی را جبران کنند. پس از تعطیلات ممکن است؛ بچه ها هم دچار افسردگی شوند. این نحوه برخورد باعث ایجاد اضطراب و افسردگی و افت بیشتر تحصیلی می شود.

۱۰.برای پیشگیری باید فرزندان خود را به داشتن برنامه درسی در ایام نوروز و انجام برخی کارهای مورد علاقه ایشان در تعطیلات تابستان عادت دهید.

۱۱.از موقعیت ها و افرادی که به شما استرس و افسردگی وارد می کنند؛ دوری کنید.

۱۲.زمانی از روز را به خودکاوی اختصاص دهید و انگیزه ها و امکانات و توانایی ها و ضعف های خود را به طور واقع بینانه بسنجید.

۱۳.اگر به هر دلیل کاری را نمی توانید اکنون انجام دهید، فعلا آن را کنار بگذارید تا نوبتش فرا رسد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان