امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه در زندگی شادتر زندگی کنیم؟

#1
ارزیابی عمومی از زندگی ,با راهکار

قدردانی برای داشته هایتان باعث می شود که نداشتن ,نداشته هایتان کمتراحساس شود یا حداقل کمتر باعث ناراحتی و درگیری فکرتان شود.

آیا تا به حال روی دارایی هایتان تمرکز کرده اید؟ آیا تا به حال فهرست چیزهائی که دارید را روی کاغذ آورده اید و از داشتن آنها احساس رضایت کرده اید؟ یا اینکه به نداشته هایتان فکر کرده و روی کاغذ آورده اید ؟

تهیه فهرست چیزهایی که می خواهیم ,بسیار آسان تر از چیزهایی است که داریم. شاید توجه شما به شکست مالی تان معطوف باشد,در حالی که خانواده بسیار خوبی دارید و اگر چه پول بیشتر ,زندگی را آسان تر می کند ,اما عشقی که درون خانواده دارید,مهم تر از حساب بانکی هنگفت است، از همه مهمتر اگر پول ,شهرت و بخت و اقبال ,مردم را خوشحال می کند پس چرا بسیاری از اشخاص مشهور با در آمدهای بالا اوقات خود را در سازمان های توانبخشی سپری می کنند؟

شناسائی چیزهایی که می توان برای شان سپاسگزار بود اولین قدم در یادگیری قدردانی است

برای مثال ,وقتی در سرما در ایستگاه منتظر اتوبوسی هستید که انگار هرگز قرار نیست بیاید ,دختر بچه ی کوچکی را می بینید که با چکمه هایش در گل و لای بالا و پائین می پرد و شادی در چهره اش موج می زد، انگار نه سرمائی وجود دارد که باعث اذیت و آزار این بچه شود نه زمان برای او مهم است. آن لحظه فقط به این فکر می کند که می خواهد از ساده ترین امکانات برای شادبودن و جست و خیز کردن لذت ببرد.

دیدن دختر بچه ی کوچک ,ذهن شما را از سرما و استرس دور می کند. به شما فرصت می دهد تا درلذت دخترک سهیم شوید و خاطرات خوش کودکی تان را به یاد آورید .

سعی کنید خود را عادت دهید تا برای لذت های کوچک زندگی نیز قدر دانی کنید. اگر چه تلاش برای داشتن خانواده و بالا رفتن از نردبان ترقی و رسیدن به مقام والا و تلاش برای تبدیل شدن به یک فرد معتبر ستودنی است, اما چنین فعالیتهایی ممکن است چشمان شما را به روی چیزهایی که باعث ارزشمندی زندگی روزمره می شود را ببندد.

راهکار

ما برای اینکه بتوانیم لحظه های خود را از دست ندهیم و از لحظه هایمان نهایت استفاده را ببریم فقط برای اینکه می خواهیم به پول و مقام و منزلت برسیم بهتر است یک دفتر خاطرات قدردانی تهیه کنید و هر شب قبل از خواب حداقل 3مورد از اتفاق هایی را که در روز افتاده یا احساس خوبی را در شما بر انگیخته بنویسید. هنگام نوشتن این اتفاق ها از جمله هایی مانند من قدردان بودم که ..... استفاده کنید. استفاده از کلمه ی قدردانی راهی است تا به خود یادآوری کنید چیزهای بسیاری در زندگی هستند که به پول ,مقام یا شهرت مربوط نمی شوند. این تمرین به شما کمک می کند ارزیابی ای عمومی از زندگی داشته باشید و نوشتن دفتر خاطرات به شما گوش زد می کند که در زندگی چیزهایی برای شاد بودن و لذت بردن وجود دارد که تابه حال از کنارآن به سادگی می گذشتید.

هرچه بیشتر شکر گزار باشید در برابر داشته هایتان کمک بیشتری به خود در مقابل دفع تنش ,قابلیت انعططاف پذیری کرده اید.شاید ما 10 دقیقه وقت برای خودمان صرف نکنیم که از دیدن چند شاخه گل یا دسته ای از گلهای زیبا و با طراوت با رنگهای روح نواز لذت ببریم.ولی اگر به هر دلیل ما 10 دقیقه مجبوریم که انتظار بکشیم یا در صف توبوس یا منتظر یک دوست و.....بهتر است که شکر گذاری کنیم زیرا این انتظار باعث شده ما 10 دقیقه با خود خلوت کنیم به اطرافمان توچه کنیم و از زیبائی طبیعت استفاده کنیم به جای اینکه به طور مرتب به ساعت خود نگاه کرده و استرس به خود وارد کنیم به همین سادگی
پاسخ
 سپاس شده توسط مهربان ترین دختر دنیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زنده اید یا «زندگی می کنید»؟
  چطور فکر کنیم تا افسرده نباشیم
  چیکار کنیم تا افسرده نباشیم؟
  چگونه در ۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه در ۲۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه عادت های بد را به سادگی ترک کنیم؟
  چگونه با تنهایی و کمرویی کنار بیاییم؟
  والدین چگونه باید با افسردگی نوجوانان برخورد کنند؟
  درک کنیم، درک بشیم(:
  روش صحیح کنترل و عاشق کردن مردان چگونه است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان