امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طعنه به هالیوود و ایستادن مقابل آن با اهمیت بخشیدن به سینمای مقاومت

#1
طعنه به هالیوود و ایستادن مقابل آن با اهمیت بخشیدن به سینمای مقاومت 1
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سینماخبر؛  مراسم رونمایی از پوستر و اقلام تبلیغاتی سیزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره و مسئولان بنیاد روایت، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، تعدادی از مدیران مراکز فرهنگی و هنرمندان حاضر در این دوره از جشنواره، روز 18 شهریورماه در سالن فرهنگی و هنری «اسوه» برگزار شد.

از طراحان پوستر جشنواره خواستیم ذهنیت‌شان به سمت پیرایش بیشتر از آرایش باشد

در ابتدای این مراسم که پژمان لشگری پور اجرای آن را به عهده داشت، درباره رویکرد جشنواره فیلم «مقاومت» صحبت کرد و پس از آن حسین نیرومند مدیر هنری جشنواره فیلم «مقاومت» به عنوان نخستین سخنران روی صحنه آمد و درباره طراحی 8 پوستر جشنواره سیزدهم گفت: در سفارش پوسترهای جشنواره به هنرمندان، دیدگاه های جشنواره فیلم «مقاومت» به هنرمندان طراح منتقل شد و رعایت نکاتی را نیز متذکر شدیم.

وی افزود: 2 گرایش پرداخت به فرم و محتوا در طراحی پوستر در حوزه گرافیک وجود دارد و عده ای طراحان پوستر فرم گرا و عده ای دیگر محتوا گرا هستند که از طراحان این 8 پوستر خواستیم که ترکیب این 2 نگاه با یکدیگر را در نظر بگیرند و دیگر اینکه بهتر است نوعی سادگی در طراحی پوستر را در نظر داشته باشند و ذهنیت طراحان به سمت پیرایش بیشتر از آرایش باشد.

مفهوم مقاومت به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) مدیون است

سید عبدالله صفی‌الدین نماینده حزب الله لبنان در ایران به عنوان سخنران بعدی روی صحنه آمد و ضمن رونمایی از پوستر بخش «عماد مغنیه» در سیزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» گفت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم تعریف تاثیر اسلام بر فرهنگ مقاومت است. به خصوص اینکه در مقاومت مردم ایران در انقلاب سال 1357 مفهوم حقیقی مقاومت در دنیا به ویژه منطقه شکل گرفت در واقع مفهوم مقاومت به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) مدیون است.

نماینده حزب الله لبنان در ایران در ادامه صحبت های خود با اشاره به شخصیت عماد مغنیه گفت: عماد مغنیه دست پرورده فرهنگ ولایت است و راه هدایت خود در زندگی را از این فرهنگ دریافت کرد. در واقع او معتقد بود که هر فردی که راه ولایت را انتخاب کند، خدا راه‌هایی برای او باز می‌کند.

صفی‌الدین با ذکر خاطره‌ای از این شهید گفت: روزی به همراه چندین کارشناس در حوزه بررسی موقعیت استراتژیک ایران در خاورمیانه به دیدار سید حسن نصرالله رفتم. در آن جلسه عماد مغنیه هم حضور داشت. بحث های مختلفی درباره موقیعت استراتژِیک ایران در خاورمیانه مطرح شد و در پایان نشست سیدحسن نصرالله از  حاج عماد مغنیه خواست تا نظرات خود را ارائه کند. عماد مغنیه نزدیک به 45 دقیقه صحبت کرد و نتیجه صحبت‌های او باعث شد که کارشناسان حاضر در جلسه از من سوال کنند که آیا عماد مسئول مسائل استراتژیک حزب‌الله است؟ در واقع  این سئوال نشان دهنده این مطلب است که عماد مغنیه یک نابغه در مسائل استراتژیک بوده است.

وی در ادامه متذکر شد: عماد مغنیه تنها یک شخصیت نظامی و امنیتی نبوده بلکه شخصیتی ولایی بوده و حتی یک لحظه از تفکر ولایت عقب نشینی نکرده است. از همین رو از همه فیلمسازان دعوت می‌کنم که روی شخصیت عماد مغنیه پژوهش کنند. اکنون جامعه اسلامی نیاز به صدها نفر مانند عماد مغنیه دارد.

زوایای مختلف شخصیت عماد مغنیه را باید شناخت

 نماینده حزب الله لبنان در ایران در پایان صحبت های خود با اشاره به حضور تکفیری ها در خاورمیانه گفت: با توجه به مسائل روز اسلام مانند تکفیری‌ها از همه فیلمسازان برای شناخت زوایای مختلف شخصیت عماد مغنیه دعوت می‌کنم و باید در جشنواره «مقاومت» هم فرصتی برای مطالعه درباره این شخصیت ایجاد کرد چراکه خون این شهید ثمرات زیادی داشت و باعث شد فرزندان او دربرابر تکفیر‌ی‌ها در مرز سوریه با قدرت مبارزه کنند.

در بخش دیگر از این نشست پوستر بخش «جلوه گاه نور» با حضور محمد جباری رئیس بنیاد روایت و افضل بیگی رئیس بسیج هنرمندان و همچنین پوستر کنفرانس «افق نو» با حضور غلامرضا مدیر اجرایی «افق نو» رونمایی شد.

غلامرضا منتظمی دبیر اجرایی کنفرانس «افق نو» که در تداوم جشنواره فیلم «مقاومت» از تاریخ 5 مهرماه به دبیری نادر طالب زاده برگزار می‌شود؛ گفت: برگزاری کنفرانس «افق نو» در کنار جشنواره فیلم «مقاومت» اتفاق مهمی است. امروزه جریان مقاومت در جهان به وجود آمده است که ایران رهبری آن را برعهده دارد. فعالان فرهنگی غربی نیز که علیه جریان مسلط صهیونیست‌ها بر فرهنگ غرب مبارزه می‌کنند تحت تاثیر ایران هستند. جشنواره «افق نو» پنجره‌ای برای معرفی آنهاست.

وی تاکید کرد: صیهونیسم به عنوان عنصری که جریان کنترل غرب را به عهده دارد در برابر تاثیر کنفرانس «افق نو» به زانو در آمده و نخبگاه غرب را متوجه خود کرده است.

پس از پایان صحبت های منتظمی تیزر سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» که توسط امیر پور وزیری ساخته شده است، رونمایی شد و پس از آن پوستر 4 فردی که در این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفته اند، رونمایی شد.

دنیا از سینمای ایران به عنوان قله‌ یاد می کند

در ادامه این مراسم جباری، شرف‌الدین و خزائی روی صحنه آمدند تا پوستر جهانبخش سلطانی، بازیگر سینما و تلویزیون را رونمایی کنند. سلطانی در ابتدای صحبت های خود گفت: ما کسانی در عرصه هنر مقاومت از دست دادیم که شیر مردان این عرصه بودند. از جمله این افراد می‌توان به رسول ملاقلی‌پور اشاره کرد که من 8 ماه در فیلم «افق» با او همکار بودم.

وی افزود: در زمان جنگ من با راعی و شرف‌الدین در جهاد دانشگاهی اصفهان تئاتر تدریس می‌کردم. هیچوقت گروه ما برای اجرای تئاتر کامل نشد زیرا همواره کسانی که با ما برای اجرای تئاتر تمرین می‌کردند در حین تمرین‌ها در عملیات‌ شهید می‌شدند.

مرتضی شعبانی، فیلمبردار مستندساز و مدیر مرکز مستند دومین فردی بود که پوستر مربوط خود در سیزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» را رونمایی کرد.

شعبانی که با سید اهل قلم شهید آوینی نیز همکاری داشته است، گفت: امیدوارم روزی قدر سینمای ایران و دفاع مقدس را بدانیم. من در سفری که به ترکیه داشتم، مدیران شبکه‌های ترکیه‌ای از سینمای ایران به عنوان قله‌ یاد می‌کردند. آنها فیلم‌هایی چون «خداحافظ رفیق» بهزاد بهزادپور و «پرواز در شب» را خیلی دوست داشتند، فیلمهایی که خود ما ساده از مقابل آنها می گذریم.

وی افزود: به جز چند کشور اروپایی آن هم به شکل محدود، تقریبا هیچ کشوری صنعت سینمای ملی ندارد و سینمای ایران تنها سینمایی است که به هالیوود طعنه می‌زند و می‌تواند روبروی آن بایستد. در افغانستان 60 شبکه وجود دارد که آمریکایی ها قبل از سلطه نظامی بر این کشور توسط این شبکه‌ها، افغانستان را اشغال فرهنگی کردند.

محمدتقی فهیم، تنها چهره رسانه‌ای بود که پوستر او نیز در این مراسم رونمایی شد. فهیم بعد از رونمایی پوستر خود گفت: این جشنواره خانه دوم عاطفی برای من است. این روزها فشارهای زیادی بر روی چنین فضاهایی وجود دارد. جریانی که دنبال سود خود هستند و جریانی که به دنبال فرار مردم از سینما هستند، در تلاشند تا این فضاها را تخریب و منزوی کنند. سینمای مقاومت نقش موثری در فضای سینمای کشور دارد.

امید فیلمسازان ضد استکبار و صهیونیسم گردهمایی در ایران است

وی افزود: جرج فرید من در جایی می‌گفت که قرن اخیر،قرن آمریکاست. آمریکا با تخریب فرهنگ ملل مختلف سعی در یکدست کردن جامعه دارد. سینمای مقاومت می‌تواند برهم زننده این هدف و آرزوی آمریکا باشد.

در این مراسم پوستر ابوالقاسم طالبی نیز رونمایی شد اما به گفته لشگری پور، او  به دلیل بازبینی از لوکیشن فیلم جدیدش نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند.

در پایان محمد خزاعی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» گفت: این جشنواره استراتژیک است و دنیا و رسانه‌ها به آن چشم دوخته‌اند. امید فیلمسازان ضد استکبار و صهیونیسم گردهمایی در ایران است. برای همین از 60 مهمان خارجی دعوت کردیم که عده‌ای در روزهای نخست و دیگران از 5 مهرماه در بخش «افق نو» حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه می‌توانند جشنواره‌ها را کوچک و نحیف برگزار کنند اما برگزاری گسترده یک جشنواره نیازمند تلاش جمعی و نشان دهنده تاثیرگذاری برگزار کنندگان جشنواره است. شعار ما این بود که همه مردم ایران جشنواره «مقاومت» را ببینند و برای همین در 1400 نقطه ایران و حتی در مناطق مرزی این جشنواره به همت بسیج هنرمندان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» ادامه داد: مراسم افتتاحیه این جشنواره در تاریخ 30 شهریورماه در تالار وحدت برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن نیز در تاریخ 3 مهرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.
پاسخ
آگهی
#2
ممنونBig Grin
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم سینمایی واکنش فرازمینی ها به کارگردانی علی پوراحمد در هالیوود اکران شد
  پوستر جدید سریال The Stand نیروهای خیر و شر را مقابل هم قرار می‌دهد
  بهترین‌های سینمای روسیه؛ سرد و فلسفی
  لوری لافین بازیگر زن سینمای هالیوود به زندان می‌رود!
  باکس آفیس | هالیوود با اکران فیلم‌های قدیمی به حیات خود ادامه می‌دهد
  هالک ستاره ترامپ در هالیوود را تخریب کرد
  رافعی: «بُهت» از اهمیت عقل در زندگی سخن می‌گوید
  استقبال بیش از ۲ هزار فیلمساز بسیجی از جشنواره «مقاومت»!
  مدیریت محافظه‌کار ما بیشترین ضرر را به سینمای دینی زده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان