امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عقب کشیدن ساعت در سلامتی موثر است !

#1
عقب کشیدن ساعت در سلامتی موثر است ! 1

عقب‌کشيدن ساعت در ابتداي پاييز ممکن است به قلب کمک کند.

به گزارش آسوشيتدپرس پژوهشگران سوئدي با بررسي 20 سال سوابق پزشکي در اين کشور دريافته‌اند که شمار حملات قلبي در روز فرداي پس از تغيير ساعت پاييزي، احتمالا به اين علت که افراد يک ساعت بيشتر مي‌خوابند، کاهش مي‌يابد.

اما به نظر مي‌رسد جلو کشيدن ساعت در بهار اثر معکوس داشته باشد. بررسي اين پژوهشگران نشان داد که در طول هفته اول پس از جلو کشيدن ساعت، به خصوص در سه ساعت اول، حملات قلبي بيشتري رخ داده است.

دکتر لوري موسکا، رئيس بخش پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي در بيمارستان نيوريورک- پريسبيترين، که در اين پژوهش شرکت نداشته است، در اين باره گفت: "خواب - از طريق ساز و کارهاي مختلف - بر سلامت قلب و عروق ما اثر مي‌گذارد. اين يافته‌ها نشان مي‌دهند که خواب نه تنها بر وضع ذهني ما اثر مي‌گذارد، بلکه ممکن است بر ابتلا يا عدم ابتلاي ما به بيماري قلبي هم اثر داشته باشد."

نتايج اين تحقيق را دکتر ايمره يانسکي از انستيتو کارولينسکاي سوئد و دکتر ريچارد ليونگ از هيات ملي بهداشت و رفاه سوئد در نامه‌اي در شماره 30 اکتبر نشريه پزشکي نيوانگلند شرح داده‌‌اند.

اين دو پژوهشگر از بايگاني جامعي که از موارد حملات قلبي در سوئد وجود دارد، استفاده کردند تا مشخص کنند که آيا اختلال خواب و ساعت دروني بدن به علت تغيير ساعت رسمي کشور ممکن است اثري بر شمار حملات قلبي در فاصله سال‌هاي 1987 تا 2006 داشته باشد. آنها شمار حملات قلبي را در هر يک از هفت روز پس از تغيير ساعت با روزهاي متناظر در دو هفته پيش و دو هفته پس از آن مورد مقايسه قرار دادند.

نتايج نشان داد که در هفته پس از جلو کشيدن ساعت در بهار، به طور ميانگين 5 درصد شمار حملات قلبي رخ افزايش يافته است.

در مقابل در هفته پس از عقب‌کشيدن ساعت در پاييز، شمار حملات قلبي تقريبا بدون تغيير مانده بود، به جز فرداي روز تغيير ساعت که اين شمار 5 درصد کاهش يافته بود.

اين پژوهشگران مي‌نويسند: "اينکه يک ساعت خواب اضافي ممکن است در اولين روز کاري پس از تغيير ساعت پاييزي اثر حفاظتي بر قلب داشته باشد، بسيار جالب‌توجه است."

پزشکان از مدت‌ها قبل مي‌دانسته‌اند که روز اول هفته، بدترين روز از لحاظ حملات قلبي است و معمولا استرس آغاز هفته کاري و افزايش فعاليت را در اين مورد مقصر مي‌دانسته‌اند.
ساعت بدن

پژوهشگران سوئدي گفتند که يافته‌هاي آنها دال بر اين است که از دست دادن جزئي خواب که به طور معمول در تعطيلات آخر هفته روي مي‌دهد، نيز ممکن است در افزايش حملات قلبي نقش داشته باشد.

به گفته اين پژوهشگران 1/5 ميليارد نفر در دنيا در کشورهايي زندگي مي‌کنند که در ابتداي بهار و پاييز تغيير ساعت را انجام مي‌دهند.

خواب مي‌‌تواند از طريق تغيير در فشار خون ، التهاب، لخته‌شدن خون، قند خون ، کلسترول و رگ‌هاي خوني بر قلب تاثير بگذارد.

دکتر موسکا گفت: " علاوه بر فقدان خواب، اضطراب ناشي از تغييرات در امور روزمره فرد به دليل تغيير ساعت نيز ممکن است نقشي در اين افزايش حملات قلبي داشته باشد."

دکتر رونالد چروين، رئيس مرکز اختلالات خواب دانشگاه ميشيگان پيشنهاد مي‌کند افراد براي تطبيق تدريجي با تغيير ساعت بهاري، از چند روز مانده به تغيير ساعت 15 دقيقه زودتر بخوابند و 15 دقيقه زودتر از خواب برخيزند.

او افزود:‌"ما يک سوم زندگي‌‌مان را در خواب مي‌گذرانيم و افراد فراموش مي‌کنند که خواب چه مقدار بر سلامتي آنها موثر است."‌
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر و عمل جراحی به صورت سرپایی در کمتر از نیم ساعت
  ترفند بیرون کشیدن خار کاکتوس از پوست و ...
  راه و روش های موثر برای رفع سردرد ناشی از کار با کامپیوتر
  8 تکنیک بسیار موثر برای درمان سرگیجه فقط در 5 دقیقه
  وضعیت تنفس و نفس کشیدن هنگام ورزش
  فواید نور خورشید برای سلامتی
  آیا خوردن میوه در تنظیم قند خون موثر است ؟
  9 مشکل سلامتی و بیماری که دستانمان به ما نشان می دهند
  فواید سلامتی غذاهای تند چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان