امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عادات خواب و ارتباط آن با شخصیت شما

#1
بنابر آخرين پژوهش ها، عادات خواب شما نوع تفكرتان را مشخص مي كند. در اين ميان يكي از متخصصان زبان بدن، با تجزيه و تحليل حالات مشترك خوابيدن دريافت اين حالات، ميزان استرس و نگراني شما را نشان مي دهند. حالات خوابيدن، بينش شما را به رفتارهايي چون رياست مآبي، سرسختي و لجاجت، انتقاد از خود و ميزان تسلط شما را بر زندگي تان نشان مي دهد.

بنابر پژوهشي كه درباره هزار فرد خوابيده انجام شد، چهار نوع حالت خوابيدن وجود دارد كه عبارتند از: حالت جنيني، حالت راست و عمودي، حالت آرزو كننده و مشتاق و سقوط آزاد. حال ببينيد عادات خواب، چه چيز از شخصيت شما را آشكار مي كند.

 حالت جنيني

اگر هنگام خوابيدن بدن خود را حلقه مي كنيد، بدانيد تنها كسي نيستيد كه در اين حالت مي خوابيد. بيش از نيمي از مردم هنگام مواجهه با مشكلات به حالت جنيني مي خوابند. متخصصين معتقدند كساني كه به حالت جنيني مي خوابند، به دنبال آسايش هستند و بيشتر اوقات نگران اند، در حاليكه در طول ساعات بيداري بسيار وظيفه شناس و با وجدان هستند. اين افراد مايلند به وظايف زندگي روزانه خود فكر كنند.

 حالت عمودي

آيا به حالت عمودي و در خط راست مي خوابيد و بازوهايتان را در كنار خود قرار مي دهيد؟ بنابر پژوهش ها تقريباً سي درصد مردم مانند تنه درخت مي خوابند و اين نشان مي دهد شخصيت آنها كمي خشك و خشن است. كساني كه در اين حالت مي خوابند بيشتر اوقات با حالتي ناراحت و خشك از خواب بيدار مي شوند كه اين احساس در مقايسه با زماني كه به رختخواب رفتند، شديدتر است. ماهيچه هاي آنها نيز در حين خواب به خوبي استراحت نكرده است و بايد بيشتر ساعات بيداري را براي يادگيري روش هاي استراحت صرف كنند.

 حالت آرزو كننده

اگر به سمت ستاره ها مي خوابيد و بازوهايتان را به بيرون مي بريد، بايد بدانيد بيست و پنج درصد از تمامي افراد، به اين شيوه مي خوابند. افراد آرزو كننده كساني هستند كه صبح با هيجان پيگيري آرزوهايشان از خواب بيدار مي شوند؛ اما پژوهشگران معتقدند اين افراد بدون تمركز واقعي به دنبال آرزوهايشان مي روند و مرتب وقت خود را هدر مي دهند. برخي از آنها فقط به دنبال آرزوهايشان نيستند و عده اي نيز احساس مي كنند كسي تعقيبشان مي كند.

 حالت سقوط آزاد

اگر صورت شما به سمت شكم شما است و بازوهاي و پاها در حالت سقوط آزاد، تمام سطح تخت خواب را گرفته است، يعني تا جايي به دنبال كنترل زمان و فضا هستيد كه حتي احساس نمي كنيد در ساعات بيداري هم اين كار را انجام مي دهيد، در حاليكه فقط هفده درصد از افرادي كه مورد بررسي قرار گرفتند، جزو اين گروه قرار دارند. محققين مي گويند اين دسته افراد، شب ها زياد استراحت نمي كنند.

ديگر پژوهشگران درباره حالت خوابيدن چه نظري دارند؟

پروفسور چريس ايدزيكووسكي پژوهشگر خواب، معتقد است رابطه هايي بين حالت خواب و شخصيت ما وجود دارد. او همين طور حالات خواب و سلامت كلي ما را به هم مرتبط مي داند. براي مثال مي گويد كساني كه به حالت ستاره دريايي مي خوابند، در مقايسه با افرادي كه در حالت خشك و عمودي مي خوابند، دوستان بهتري دارند.

او علاوه بر اين معتقد است كساني كه مثل سرباز به پشت مي خوابند، افرادي آرام و محتاط هستند و استانداردهاي بالايي براي خود و ديگران قايل اند. هم سربازان و هم ستاره هاي دريايي بيشتر اوقات براي خواب خوش شبانه تقلا مي ورزند، زيرا خروپف مي كنند و به ديگر مشكلات تنفسي دچارند.

اين پژوهش همين طور نشان مي دهد افرادي كه سمت راست تشك مي خوابند، نگرش شفاف تري به زندگي دارند، مي توانند نگراني كاري را برطرف كنند و نسبت و نسبت به كساني كه در سمت ديگر تشك مي خوابند، زندگي بهتري دارند. طبق اين تحقيق، افرادي كه سمت چپ تشك مي خوابند، سي و يك درصد بيشتر از كساني كه در سمت راست تشك مي خوابند شغلشان را دوست دارند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ♥ فرشته 87♥
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Humanfemale شخصیت شناسی از روی فرم گوش
  شخصیت شناسی با دست خط
  شخصیت شناسی با بوی عطر
  ارتباط نوجوانان با جنس مخالف
  اختلال شخصیت نمایشی چیست؟
  درباره علت راه رفتن در خواب و درمان آن چه چیزهایی لازم است بدانید!
  روان‌شناسی جالبی درباره ی خواب دیدن
  آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟
  شخصیت‌شناسی از روی علاقه‌ به طعم‌های متفاوت
  شخصیت شناسی از روی اسم با حرف اول انگلیسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان