امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پدیده ای که نمی‌گذارد به اهداف تان برسید

#1
اضطراب باعث آزاد شدن هورمون هایی می شود که فعالیت مناطق مغزی لازم برای رفتار هدف مند را مختل می کنند. در چنین شرایطی، بخش های مغزی مسئول رفتارهای عادتی قبلی، دست نخورده می ماند و روی رفتار ما تاثیر می گذارد.

تا به حال دقت کرده اید که در دورانی که اضطراب را تجربه می کنید، نمی توانید از عهده کارهای زیادی که خودشان باعث اضطراب شما بوده اند به خوبی بربیایید؟ در این موارد، چه طور رفتار می کنید؟ محققین می گویند در این شرایط، رفتاری که از خود نشان می دهید، به احتمال زیاد در راستای اهدافی که دارید نیستند.

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد افرادی که اضطراب بالایی را تحمل می کنند، به جای این که برای رسیدن به اهداف شان تلاش کنند، به احتمال زیاد به عادت های ساده برمی گردند.

در مطالعه جدید دانشمندان، شرکت کنندگان که افراد سالمی بودند، وقتی داروهای حاوی هورمون های اضطراب دریافت می کردند، تمایل بیشتری از خود نشان می دادند که یک کار را تکرار کنند و شکلاتی را به عنوان پاداش آن کار دریافت کنند، حتی بعد از این که از شکلات اشباع شده بودند. این در حالی است که افرادی که دارونما دریافت می کردند، با احتمال بالاتری، مراحل کار را عوض می کردند و سخت تر کار می کردند تا پاداش های تازه به دست بیاورند.

تصویر مغزی افرادی که اضطراب را تجربه می کردند، نشان می دهد تعامل دو هورمون اضطراب، یعنی کورتیزول و آدرنالین، فعالیت مناطقی از مغز را که در رفتار معطوف به هدف نقش دارند، کاهش می دهد. این هورمون ها روی قسمت هایی از مغز که مسئول رفتارهای عادتی هستند، تاثیر ندارند.

بنابراین، به گفته محققین، اختلال در سیستم معطوف به هدف، باعث ایجاد رفتارهای عادتی می شود. در چنین شرایطی، توانمندی های افراد برای ایجاد تغییر در رفتارشان با بازداری مواجه می شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انواع روانشناسی و اهداف هر یک از شاخه های آن
  شستشوی مغزی برای رسیدن به اهداف
Wink با این روش ها به رویاهایتان برسید!
  پدیده گناه پذیری ناخودآگاه .
  ۴ اثر روانی که فیس بوک بر شما می گذارد
Rainbow آیا می‌خواهید باهوش به نظر برسید؟
  چطوری شخصیت انسان بر روی وزن ما تأثیر می گذارد
  پدیده زیرآب‌زنی
  آنچه را می خواهید باور کنید تا به آن برسید
  پدیده خودزشت پنداری در زنان ایرانی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان