امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واقعیت عجیب در مورد افراد بدبین‌

#1
افرادی که نسبت به آینده با ترس و بدبینی می اندیشند احتمالا بیش از سایرین عمر می کنند، شاید باورتان نشود اما این گفته دانشمندانی است که بیش از ده سال ۴۰ هزار بزرگسال و مسن را مورد مطالعه قرار داده اند.

به نقل از تلگراف، مطالعه روانپزشکان و آسیب شناسان آلمانی، حاکی از آن است که افرادی که با انتظارات اندکی نسبت به آینده زندگی می کنند، قادرند بهتر از دیگران زندگیشان را رهبری کنند.

این پژوهش عجیب که توسط انجمن روان شناسی آمریکا به چاپ رسیده، این جمله عجیب را نیز در خود جای داده که در مقابل افرادی که بیش از حد نسبت به آینده خوش بین هستند در معرض خطر ناتوانی یا مرگ قرار می گیرند.

«فریدر لنگ»، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه ارلانگن و نورنبرگ آلمان گفت: «مطالعه ما که بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ به طول انجامید نشان داد افرادی که نسبت به آینده شان خوش بین هستند با خطر ناتوانی یا مرگ و میر در طول دهه ای که تحقیق را انجام دادیم مواجه شدند.»

وی در ادامه گفت: «بدبینی نسبت به آینده ممکن است باعث شود فرد نسبت به انجام اقدامات احتیاطی و رعایت مسائل بهداشتی دقت بیشتری کند.»

در تحقیق این دانشمندان که در دو دوره ۵ ساله انجام شد از آن ها خواسته شد تا در دوره اول میزان رضایت خود را از زندگی بیان کنند و در دوره دوم سطح برخورداری از سلامت آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

دانشمندان با افزایش ۵. ۹ درصدی گزارش معلولیت و افزایش ۱۰ درصدی گزارش مرگ و میر در افرادی که نسبت به زندگیشان رضایت بیشتری داشتند و آینده شان را روشن می انگاشتند روبه رو شدند.

شرکت کنندگان در این تحقیق بزرگسالان و افراد مسن بودند و تقریبا در یک رده سنی قرار داشتند. نکته جالب این بود که آن ها که سنشان نسبت به بقیه کمتر بود (۸ تا ۱۰ سال اختلاف سن بین شرکت کنندگان وجود داشت) نسبت به مسن تر ها آینده روشن تر و بهتری را برای خود متصور بودند، هر چه سن شرکت کننده بالا تر بود، به همان میزان دیده منفی تری نسبت به آینده فرا روی خود داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ۹ عبارتی که افراد باهوش هرگز در مکالمه‌ها به‌کار نمی‌برند
  روشهای به خاطر سپردن اسامی افراد
  زندگی با افراد مسئولیت گریز
  افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟
  آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟
  10 دقیقه اول روز ،زمان جادویی افراد موفق!
  افراد موفق صبح ها چه می کنند؟
  آموزش زبان بدن برای خواندن دقیق و بی نقص فکر افراد
Bug مسایل اقتصادی در پرخاشگری افراد چقدر موثر است؟
Star شرایط ازدواج و خواستگاری برای افراد بیمار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان