امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سردرد می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد

#1
یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سردردهای گاه و بی گاه می تواند نشانه ای از وجود افسردگی در افراد باشد، گفت: بسیاری از افسردگی ها در مراحل اولیه خود را به صورت سر درد نشان می دهند.

دکتر مهدی مقبولی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه 40 درصد افراد در طول سال یک بار سردرد شدید را تجربه می کنند، ابراز كرد: سردردهای تنشی، از رایج ترین سردردهایی هستند که ممکن است هر چند ماه یک بار فرد را درگیر کند.

وی، وجود استرس های ناشی از مسائل روحی و روانی، فشار کاری، عدم تحرک و تا حدودی رژیم غذایی را از جمله موارد زمینه ای در بروز سردردهای تنشی برشمرد و ادامه داد: استرس ها و فشارهای روحی و روانی از مهم ترین علل بروز سردردهای تنشی است.

دكتر قبولی، نسبت به مصرف مسکن ها در شرایط بروز سردردهای تنشی هشدار داد و تصریح کرد: در هر حالتی استفاده از مسکن ها منع شده است، اما در حالت کلی و در شرایط خاص توصیه می شود، از قرص استامینوفن و آکسار بصورت محدود استفاده شود.

این متخصص مغز و اعصاب بر عدم مصرف قرص های دیکلوفناک، پروفن و ژلوفن در این حالت تاکید کرد و افزود: مصرف این داروها در دراز مدت و در صورت تکرار موجب بروز عوارض گوارشی و اسکلتی و همچنین سر درد مجدد می شود.

وی، سردردهای در حین خواب و بعد از بیدار شدن را از جمله موارد قابل مراجعه به پزشک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در اغلب موارد این نوع سردردها زمینه هایی از سردردهای میگرنی، آرتروز گردن و در موارد بسیار معدود نیز تومورهای مغزی هستند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان