امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کنترل بهتر دیابت با درمان ترکیبی انسولین و هورمون روده ای

#1
معالجه ترکیبی با دارویی که کار هورمون روده ای را دنبال می کند به ضمیمه انسولین پایه دربهبود کنترل دیابت موثرتر از بقیه معالجات ضد دیابتی با میزان وقوع هیپوگلایسمی برابر (کاهش قندخون به اندازه ای که شخص را درمعرض خطر قرار دهد) است و مقدار کاهش وزن زیادتری را باعث می شود ، نتایج این بازنگری سیستماتیک و متاآنالیز آن در مجله ی Lancetمنتشر گردید.
دستیابی به مقدار قند خون طبیعی درافراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از عوراض جانبی درمانهای موجود گلایه دارند، کارآسانی نیست. به گفته ی دکترRetnakaranنویسنده ی مقاله و متخصص غدد در بیمارستان کوه سینا در تورنتو: برخی از درمانهای ضد دیابت موجب افزایش خطر هیپوگلایسمی و اضافه وزن می شوند و بیمار را در معرض خطر حمله ی قلبی و سکته قرار داده و موجب کاهش کیفیت زندگی بیمار می شود.
پپتید شبه گلوکاگون -1 (GLP-1)هورمونی است که توسط روده پس از خوردن غذا ترشح می شود.
درمان با GLP-1که اخیراً به عنوان یک روش درمانی جدید به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 معرفی شده است موجب تنظیم قندخون و کاهش وزن می شود. علاوه بر این آگونیستGLP-1تنها زمانی ترشح انسولین را تحریک می کند که مقدارقند خون افزایش یابد. استفاده از این نوع درمان موجب افزایش خطر هیپوگلایسمی نمی شود. با این حال مقدار بهینه ی این نوع درمان در مدیریت دیابت نوع 2 هنوز تعیین نشده است. دکتر Retnakaranو همکارانش 2905 تحقیق را که در طی 64 سال گذشته بروی انسولین و آگونیست های GLP-1بر روی افراد بالغ مبتلا به دیابت انجام شده بود را بازنگری کردند.
آنالیز 15 کارآزمایی بالینی که در آن 4300 نفر شرکت داشتند نشان داد که ترکیب انسولین پایه basal insulinبا آگونیست GLP-1موجب بهبود کنترل قندخون به میزان 92 درصد می شود (هموگلوبین A1C7درصد یا پایین تر) دراین نوع درمان میزان هیپوگلایسمی یکسان و کاهش وزن 3 کیلوگرم بیش از سایر درمانهای ضد دیابتی بود.
در مقایسه با درمان با رژیم دارویی انسولین پایه –بولوس، این درمان ترکیبی (انسولین پایه + آگونیست GLP-1) موجب بهبود کنترل قندخون، 33 درصد کاهش خطر هیپوگلایسمی و تقریباً 6 کیلوگرم کاهش وزن بیشتر می شود.
به گفته دکتر Retnakaran آگونیست GLP-1همراه با انسولین پایه یک استراتژی درمانی است که موجب ایجاد نتایج بهتری در 3 شاخص اصلی مدیریت دیابت می گردد: بهبود کنترل قند خون ، کاهش وزن و کاهش خطر اپیزودهای هیپوگلایسمی ، به این ترتیب این درمان ترکیبی می تواند مدیریت دیابت نوع 2 را بهبود ببخشد.
به نظر دکتر John Buseمدیر بخش غدد درون ریز دانشگاه کارولینای شمالی: شاید عملی ترین کار ترکیب این دو ماده با دوز ثابت از آگونیست GLP-1و انسولین پایه باشد که می تواند جانشین روشهای دیگرشود. به نظر می رسد ترکیبی با دوز ثابت از این دو دارو می تواند به دلیل راحتی و موثر بودن آن مورد استقبال واقع شود. مانع اصلی برای استفاده ی گسترده از این درمان هزینه ی آن است زیرا هر دو درمان یعنی آگونیست های GLP-1و انسولین آنالوگ از گرانترین درمانها در مراقبتهای دیابت هستند، اما ما امیدواریم با صرفه جویی در برخی هزینه ها محصول ترکیبی فوق با قیمتی مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. رسیدن به این نتایج 20 سال به طول انجامید اما بالاخره ترکیب دارویی آگونیست GLP-1و انسولین پایه به عنوان یک درمان قوی تر و جایگزینی ایمن تر نسبت به انسولین برای کنترل بیماری دیابت نوع 2 به بیماران معرفی گردید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان