امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شایعات یازده سپتامبر

#1
شایعات یازده سپتامبر 1
با گذشت 13 سال از واقعه یازده سپتامبر که در آن برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک مورد حمله قرار گرفت، همچنان شایعات بسیاری پیرامون این حادثه وجود دارد.

der-11-september-2001-kopten-ohne-grenzen

شایعه اول : آیا قران حادثه 11 سپتامبر را پیش بینی کرده است؟


آیه ای که برای پیش بینی این واقعه در قرآن به آن استناد میشود آیه 109 سوره توبه است:
{أفَمَن أسَّسَ بُنینَهُ عَلی تُقویَ مِنَ اللهِ وَرِضوَانٍ خَیرٌأم مَّن أسَّسَ بُنینَهُ عَلَیَ شَفا جُرُفٍ هَارٍ فَأَنهَا رَبِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ وَاللهُ لایَهدِی ألقَومَ ألظالِمین(109)}
ترجمه : آیا آنکه بنای خویش بر پرهیزکاری خدا و رضای او پایه نهاده بهتر است یا آنکه بنای خویش برلب پرتگاهی نهاده که فروریختنی است،که ناگهان درآتش دوزخ فرو می ریزد و خداوند ستمکاران را هدایت نمی کند.

استدلالی که در این زمینه ارائه میشود این است که این آیه 109مین آیه سوره توبه (مطابق با تعداد طبقات برج ها) است، خود سوره توبه نهمین سوره قرآن (عدد ماه سپتامبر) بوده و در جزء یازدهم قرآن (تاریخ وقوع حمله) قرار دارد. به علاوه گفته میشود که این سوره دارای 2001 کلمه میباشد که سال وقوع حادثه است. در برخی شایعات ادعا شده است که تعداد کلمات تا آیه فوق 2001 کلمه است. در شایعات اشاره شده که آدرس مراکز تجارت جهانی New York City, No. 108/109 JORF HARR Street است و {جُرُفٍ هَارٍ} در آیه فوق دقیقاً به آدرس این مراکز اشاره دارد.
برج های شماره یک و دو مرکز تجارت جهانی که بیشترین تخریب را در حمله 11سپتامبر داشت، 110 طبقه است.

سوره توبه نهمین سوره در دهمین جزء قرآن است. تعداد کلمات سوره توبه نیز 2440 کلمه است. لازم به ذکر است که به دلیل تعدد رسم الخط در قرآن، شمارش کلمات سوره های قرآن محل مناقشه است. می توانید با وارد کردن آیات در نرم افزار WORD تعداد کلمات را بشمرید. تا پایان آیه 108 تعداد 1996 و تا پایان اصطلاح جرف هار 2013 و تا پایان آیه 109 تعداد کلمات 2023 است و هیچکدام 2001 نیستند.

در مورد آیه 109 سوره توبه نیز باید گفت که آیه مذکور در ادامه آیاتی است که بنیان مسجد ضرار یعنی پایگاه منافقین را زیر سوال برده {والذین اتخذوا مسجدا ضرارا و کفرا …… (توبه 107)} و خطاب به پیامبر اسلام می‌گوبد «هرگز در آن به نماز نایست» {لاتقم فیه ابدا توبه(108)} این موضوع ربطی به پیش بینی مرکزی تجاری در آمریکا ندارد.

آدرس مراکز تجارت جهانی هیچ وقت در خیابان جرف هار نبوده و اصلاً خیابانی با این نام در نیویورک وجود ندارد. آدرس اصلی را در اینجا (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.emporis.com/building/one-world-trade-center-new-york-city-ny-usa2 ) ببینید و همینطور با نگاهی به نقشه نیویورک و مکان برج‌ها اطمینان حاصل کنید.

شایعه دوم : آیا ارتباطی بین شماره پرواز هواپیماها و یک فونت وجود دارد؟
در این شایعه گفته میشود که چنانچه عبارت Q33NY که شماره پرواز هواپیمایی است که در روز 11 سپتامبر به برج های دوقلو اصابت کرد، را با فونت Wingdings بنویسیم نتیجه صحنه حمله به مرکز تجارت جهانی و مسائل مربوط به آن خواهد بود.
مشکل این شایعه این است که شماره پرواز هیچ یک از هواپیماهای ربوده شده که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است Q33NY نبوده!!! شماره پرواز هواپیماهایی که با برجهای دوقلو اصابت کرده اند 11 و 175 بوده است.
عده‌ای ادعا کردند که این عدد، شماره ثبت شده دم هواپیما یا شماره ثبت هواپیما است! اما این ادعا نیز درست نمیباشد. هواپیمای "11" با شماره دم ""N334AA ثبت شده است و هیچ یک از هواپیماهای ربوده شده دیگر نیز چنین شماره دمی ندارند. کل این ادعا در اینجا (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.hoax-slayer.com/wingdings-911.html ) به تفصیل بررسی شده است.


شایعات یازده سپتامبر 1


شایعه سوم : وقتی یک بیست دلاری را به روش خاصی تا کنیم، تصویر برج های حادثه دیده آمریکا ساخته می‌شود!

شایعات یازده سپتامبر 1

این شایعه هم توسط افراد متفاوت رد شده است. در واقع تکنیک اوریگامی (کاغذ و تا) اصولاً چیزی را ثابت نمی‌کند و اگر قصد داشته باشیم با تا کردن 20 دلاری به نتایج دلخواه (پیشفرض) برسیم موارد متعددی می‌توان از آن بیرون کشید که وبسایت ابوت (از مشهورترین وبسایت‌های بررسی شایعات) در مطلبی بنام «تصادف یا توهم؟» به شکل طنز به صورت کامل به آن پرداخته و آن را رد کرده است. در تصویری که یکی از کاربران برای ما ارسال کرده نیز می توان با ده هزار تومنی ایرانی به نتیجه مشابهی رسید. اما آیا می‌توان ایران را در این مقوله دخیل دانست؟
شایعات یازده سپتامبر 1

شایعه چهارم : آیا در دود انفجار برج های دوقلو صورت شیطان دیده شده است؟

شایعات یازده سپتامبر 1

پاریدولیا نام پدیده ای است که باعث می‌شود ما در پدیده های پیرامون خود به دنبال تصاویر آشنا بگردیم. این پدیده‌ی روانشناختی سبب می‌شود محرک‌های مبهم، اغلب تصویر و صدا، با برداشت نادرست، معنی دار و قابل توجه به نظر برسند. مثلاً دیدن شکل‌هایی در ابرها، دیدن تصاویر افراد در ماه، یا پیدا کردن چیزهایی در اسکناس‌ها همه از همین پدیده روانی ناشی می‌شود. در مورد پاریدولیا در اینجا بیشتر بخوانید. همین اتفاق و ادعا در مورد حوادث یازده سپتامبر تکرار شده است.

شایعه پنجم: به 4000 یهودی کارمند مرکز تجارت جهانی گفته شده بود که در خانه بمانند. (شایعه مشابهی می‌گوید که 11 سپتامبر 2001 یک روز مقدس برای یهودیان بوده و آنها به سر کار نرفته بودند)

این شایعه هم هیچ پشتوانه عقلی و مکتوبی ندارد. آن روز یهودیان بسیاری سر کارشان حاضر و قربانی این حادثه شدند، دولت امریکا و خانواده بازماندگان، اسامی تعدادی از یهودیان قربانی این حادثه را به همراه عکس و مشخصات کامل آنها منتشر کردند.





* حرف و حدیث پیرامون این حادثه همچنان وجود دارد. ما سعی کرده‌ایم به برخی از سوالات تا حد امکان جواب بدهیم. امیدواریم بتوانیم در آینده با کمک همراهان و مخاطبان سوالات دیگر را نیز جمع بندی نماییم.


منبع مطلب: gomaneh.com
شایعات یازده سپتامبر 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Avril. ، First Star ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
آره میدونستم اینا رو

ولی اون اسکناس ایران زیاد شبیه نیس.....
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شایعات یازده سپتامبر 1


زندگیه من اختصاص داره به {ALLAH}

and I should say...
I really love
Muhammad
پاسخ
 سپاس شده توسط esiesi


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بنگاه شایعات

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان