امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی ایفکا برگزار شد/شعار نانوشته همه آتش نشانان را باید

#1
بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی روسای آتش نشانی آسیا و اقیانوسیه(ایفکا) با حضور مدیر سازمان آتش نشانی تهران و هیات همراه در کشور سنگاپور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در حاشیه این کنفرانس مهندس سعید شریف زاده نماینده ایفکا در ایران با اشاره به از خود گذشتگی آتش نشان فداکار ایرانی(شهید امید عباسی) این شغل را مقدس خواند و در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه، رفتار بی رحمانه اسرائیل را محکوم کرد.
در این کنفرانس بین المللی که با حضور 900 عضو از 22 کشورجهان و دو قاره از 19 تا 21 شهریور ماه برگزار شد مدیرعامل آتش نشانی تهران با اشاره به فداکاری آتش نشانان اظهار داشت: آتش نشانان در سراسر جهان، در مصاف با آتش و حوادث گوناگون، بنا به رسالت حرفه ای، با به خطر انداختن خویش و امداد رسانی، انسان ها را از چنگال مرگ و نابودی می رهانند و به آنان زندگی می دهند. در واقع باید گفت: شعار نانوشته همه آتش نشانان را باید " زنده باد زندگی " نامید.
وی افزود: آتش نشانان هنگامیکه به کمک انسانی گرفتار می شتابند، هرگز از او نمی پرسند که سیاه پوست است یا سفید پوست و یا به کدام دین اعتقاد دارد، همان قدر که انسان است، بر خود وظیفه می دانند که به او و هر چیزی که به او تعلق دارد یاری برسانند. البته خوشبختانه این وظیفه کمک رسانی از دایره انسان خارج گشته، حیوانات را نیز در بر می گیرد.
مهندس شریف زاده با تاکید بر آیه ای از قرآن کریم مبنی بر "هر کس جان انسانی را از مرگ نجات دهد، همانند این است که جان همه انسان ها را نجات داده است." خاطرنشان کرد: ایمنی و حفاظت از جان و سلامتی مردم را مهمترین تاکیدات اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و این مهم را نیز مبنای اندیشه ها و و رهنمودهای دکتر قالیباف شهردار تهران عنوان کرد.
وی تصریح کرد: آتش نشانان ایرانی در عمل به آنچه که گفته شد ایمان داشته و به آن عمل می کنند. مصداق این کلام آتش نشان فداکار و شجاع ایرانی آقای"امید عباسی" است که چندی پیش در حین اجرای ماموریت با محروم کردن خود از ماسک اکسیژن و نشاندن آن بر دهان کودک خردسالی که در میان آتش و دود و خفگی دست وپا می زد موجب شد کودک را از مرگ حتمی برهاند اما خود آسیب شدیدی دید و دچار مرگ مغزی شد که خانواده این آتش نشان نیز همراه با اهدا اعضای بدن آتش نشان و پیوند زدن آن به بیماران و انسان های نیازمند، گرمی و زندگی را به تعداد زیادی از خانواده ها هدیه کردند که این نشان از این دارد که آتش نشان در دوران زندگی خود و بعد از آن نجات بخش، جان انسان است.
مدیر عامل آتش نشانی تهران همچنین اظهار داشت: جناب رییس و اعضائ محترم انجمن، اینجانب مصرانه می خواهم تا رفتار زشت، ناپسند وخشن، هریک از اعضا که با هر انگیزه ای موجب ترساندن، وحشت، کشتار، بی سرپرستی و قتل عام جمعیتی را موجب شود شدیدا محکوم کرده و یا عضویت آن کشور را به حالت تعلیق در آورند.
وی خاطرنشان کرد: اقدام غیر انسانی و وحشیانه اسراییل با ساکنین بی پناه غزه، که موجب ویرانی، کشتار و فاجعه انسانی شد نمی تواند با روح فداکاری و جانسپاری آتش نشانان و اهداف انجمن در تضاد است. اگر در حوزه سیاسی مسولیتی بر عهده این انجمن نیست اما در بین خانواده خودمان که می توانیم این اعمال را خلاف آرمان آتشنشانی بدانیم و آن را تقبیح کنیم.
مهندس شریف زاده در پایان این سخنرانی اظهار داشت: امید دارم با تبادل نظر و تشریک مساعی اعضای محترم، مصوبات این اجلاس؛ نقطه عطفی در پایداری ایمنی، توانمند سازی سازمان های عضو و تقویت همکاری بین اعضا شود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان