امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با وزوز گوش چه کنیم؟ (+راه درمان)

#1
بیمار بهتر است از مصرف زیاد چای، قهوه، نوشابه، مشروبات الکلی، سیگار و دخانیات پرهیز کند.
عضو انجمن گوش گلو و بینی ایران گفت: قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض صداهای بلند مانند موزیک باصدای بلند، سر و صدای ناشی از آلات در محیط کار، ترافیک مستمر وزوز گوش را به دنبال دارد.
ایراهیم رزم‌پا اظهار اشت: وزوز یک اصطلاح پزشکی به معنای زنگ‌زدن است که مربوط به احساس انواع مختلفی از صداها در گوش یا سر است. وزوز پدیده شایعی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 5 بزرگسال یک نفر وزوز را تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه وزوز ندرتاً یک شکایت منفرد است و غالباً همراه با افت شنوایی، گیجی و حساسیت فوق العاده به سر و صدا است افزود: وزوز می‌تواند بر اثر وقوع اصوات ناگهانی شدید (مانند شلیک گلوله و ترقه)، قرارگیری طولانی مدت در معرض اصوات (موزیک با صدای بلند، سر و صدای ناشی از آلات در محیط کار، ترافیک مستمر) و همچنین به همراه دسته‌ای از بیماری‌های گوش خارجی، میانی، داخلی و عصب گوش باشد.
رزم‌پا تصریح کرد: در بیشتر اوقات وزوز گوش به دلیل آسیب به سلول‌های مویی و افزایش فعالیت آنها در حلزون (گوش داخلی) به وجود می‌آید و وجود وزوز در غالب موارد نشانه یک بیماری خطرناک نیست.
این متخصص گوش گلو و بینی ادامه داد: استفاه از دارو، استفاده از وسایل پوششگر و سمعک و مشاوره و روان‌درمانی از مهمترین روش‌های درمانی است.
وی گفت: یک روش واحد برای تمام مبتلایان به وزوز توصیه نمی‌شود. در طول مدت اجرای برنامه درمانی و توانبخشی نباید فراموش کنیم که مهمترین هدف، حذف وزوز نیست بلکه هدف، رفاه نسبی بیمار است.
وی گفت: برای گروهی از افراد که به همراه وزوز کم‌شنوایی دارند استفاده از سمعک بهترین وسیله برای پوشش صدای وزوز است و نسبت به دستگاه‌های مولد نویز و پوششگر ارجحیت دارد.
وی افزود: برای آن دسته از افراد که امکان استفاده از سمعک وجود ندارد یا کم‌شنوایی آنها در حدی نیست که لازم باشد از سمعک استفاده کنند از وسایل پوششگر و مولد نویز استفاده می‌شود. البته تجویز سمعک و وسایل پوششگر توسط شنوایی‌شناس و متناسب با ویژگی‌های فردی هر بیمار تنظیم می‌شود.
رزم‌پا خاطرنشان کرد: در مواقع بروز استرس شدید، وزوز افزایش می‌یابد. استرس‌ها و نگرانی‌ها باعث بروز وزوز نمی‌شوند اما تاثیرات آن را تشدید می‌کنند لذا اجتناب از استرس‌های غیرضروری مهم است. وزوز می‌تواند هر روز و حتی در هر ساعت تغییر کند. اصوات جدیدی می‌توانند ظاهر شده و شنیده شوند یا اصوات قبلی تغییر کند.
وی اضافه کرد: اگر توجه بیمار به کارهای دیگر معطوف شود، دیگر وزوز قابل درک نخواهد بود. همچنین بیمار بهتر است از مصرف زیاد چای، قهوه، نوشابه، مشروبات الکلی، سیگار و دخانیات پرهیز کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان