امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تا بیخ گوش ما آمده اند.....

#1
پنتاگون: رزمنده های نخبه ایرانی تا بیخ گوش ما در آمریكای لاتین آمده اند
همزمان با لاف بی حاصل مقامات آمریكایی مبنی بر این كه همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، پنتاگون در گزارشی به كنگره از نفوذ گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاورمیانه، شمال آفریقا و حتی آمریكای لاتین خبر داد.
آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه و روزنامه واشنگتن تایمز در گزارش پنتاگون آمده است: سپاه پاسداران و نیروی قدس آن از توانمندی های عملیاتی در سراسر جهان و از جمله كشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و آمریكای لاتین(ونزوئلا) برخوردار است. این نیرو كه به خوبی در خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر شده، طی سال های اخیر حضور فزاینده ای نیز در آمریكای لاتین به ویژه ونزوئلا داشته است.

پنتاگون، نیروهای قدس سپاه را «نیروهای رزمنده و مبارزان نخبه ایرانی» توصیف كرد و نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی ایدئولوژیك ایران در سراسر جهان عمل می كند و دارای ظرفیت و توانایی گسترده عملیاتی است
پنتاگون مدعی شد: براساس گزارش مقامات اطلاعاتی، سپاه قدس سرگرم گسترش شبكه های رزمنده و جنگجو در منطقه است كه در صورت آغاز درگیری بر سر برنامه هسته ای، برای حمله به آمریكا فراخوانده خواهند شد. این شبكه ها به لحاظ تامین سلاح و آموزش تامین شده هستند.
آمریکا
گزارش پنتاگون در عین حال از نفوذ وسیع سپاه پاسداران در كشورهای گوناگون به واسطه مؤسسات دینی و فرهنگی و خیریه حكایت می كند و می افزاید: نیروهای قدس در افغانستان از طریق سازمان های مردم نهاد(NGO) و گروه های مخالف سیاسی فعالیت می كند. در عراق هم سفیر فعلی و جدید هر دو از نیروی قدس هستند.
پنتاگون، نیروهای قدس سپاه را «نیروهای رزمنده و مبارزان نخبه ایرانی» توصیف كرد و نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی ایدئولوژیك ایران در سراسر جهان عمل می كند و دارای ظرفیت و توانایی گسترده عملیاتی است.
تلاش برای نظامی صرف نشان دادن حضور و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در آمریكای لاتین در حالی است كه به ویژه طی چند سال اخیر و در كشورهای گوناگون این منطقه، همواره متحدان و دوستان ایرانی كه دارای صبغه های ضد آمریكایی هستند، با رأی ملت ها روی كار آمده اند.
اول از تحریم های فلج كننده سخن به میان آمد، بعداً گفته شد كه تحریم ها دردناك خواهند بود و حالا هم اصلاً معلوم نیست كه سختی تحریم ها در چه حد است. ظاهراً درجه شدت تحریم ها به تابعی از میزان حمایت روسیه و چین بدل شده، ولی این دو كشور حاضر نیستند كه در تحریم علیه بخش انرژی ایران سهیم شوند
در همین حال یك مقام سابق پنتاگون به روزنامه تایمز گفت: دیگر تلاش برای ممانعت از اتمی شدن ایران دیرهنگام است.
روزنامه تایمز نام این مقام آمریكایی را منتشر نكرد اما نوشت: این مقام بلندپایه و سابق وزارت دفاع آمریكا دولت اوباما را به ناكارآمدی فاحش در برخورد با چالش ایران متهم می كند و می گوید «اول از تحریم های فلج كننده سخن به میان آمد، بعداً گفته شد كه تحریم ها دردناك خواهند بود و حالا هم اصلاً معلوم نیست كه سختی تحریم ها در چه حد است. ظاهراً درجه شدت تحریم ها به تابعی از میزان حمایت روسیه و چین بدل شده، ولی این دو كشور حاضر نیستند كه در تحریم علیه بخش انرژی ایران سهیم شوند.»
علت امتناع مقام سابق پنتاگون از انتشار نام خود احتمالاً این است كه در صورت اعلام نام وی، دولت آمریكا و حامیان آن در پاسخ خواهند گفت كه مگر دولت بوش طی 7-6 سال كش و قوس با ایران به چه نتیجه ای دست پیدا كرد؟
منبع: کیهان
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط جیگیل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان