امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ناراحتی غیرطبیعی در این قسمت بدن

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناراحتی غیرطبیعی در این قسمت بدن 1
علت درد مزمن لگن در زنان به خوبي شناخته نشده است. هر چند که يک تشخيص خاص در اغلب موارد يافت نمي‌شود، برخي تشخيص‌هاي شايع شامل اندومتريوز، چسبندگي‌ها، نشانگان روده تحريک‌پذير و سيستيت بينابيني هستند.
با اشاره به اینکه قاعدگی دردناک بیشتر در دختران جوانی دیده می‌شود که 4 یا 5 سال از شروع بلوغ آنها گذشته است، اظهار داشت: در این سنین حدود 75 درصد دختران درد حین قاعدگی را تجربه می‌کنند اما فقط در 15 درصد آنها این درد آن قدر شدید می‌شود که فعالیت روزمره‌شان را مختل می‌کند مثلاً نمی‌توانند به مدرسه بروند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با افزایش سن این دردها کمتر می‌شود. درد موقع قاعدگی بیشتر حالت انقباض داشته، زیر شکم حفظ می‌شود و ممکن است در ران‌ها و پشت نیز احساس شود.
این جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: درد قاعدگی معمولاً قبل از آن شروع و بعد از یک یا دو روز خفیف‌تر می‌شود. در هر سیکل ماهیانه شدت دردها ممکن است متغیر باشد.
علت ایجاد درد قاعدگی ترشح موادی به نام پروستاگلاندین است که از سلول‌های پوشاننده داخل رحم است. ترشح این مواد موجب ایجاد انقباض در رحم و در نتیجه رسیدن اکسیژن کم به این عضو می‌شود که در نهایت به ایجاد درد منجر می‌شود. علاوه بر این پروستاگلاندین‌ها می‌‌توانند بر دستگاه گوارش نیز تأثیر گذاشته و موجب تهوع، استفراغ یا اسهال شوند.
وی افزود: درد قاعدگی خفیف تا متوسط بیماری نیست بلکه نشان‌دهنده انجام تخمک‌گذاری و سلامت نوجوان است اما اگر شدت دردها زیاد باشد ممکن است نیاز به درمان پیدا شود.
همچنین درمان‌ دارویی شامل بعضی از داروهای ضد التهاب مثل مفنامیک اسید است و برخی دیگر نیاز به مصرف قرص‌های ضد بارداری دارند، همچنین استفاده از حرارت موضعی در کاهش درد مؤثر است.
این جراح و متخصص زنان بعضی از دردهای قاعدگی را ناشی از وجود یک بیماری عنوان کرد و افزود: معمولاً در موارد زیر باید به احتمال وجود یک بیماری همراه شک کنیم.شروع درد قاعدگی بالای سن 25 سال، خونریزی رحمی غیرطبیعی از نظر شدت، مقدار یا زمان، درد لگنی در زمان‌های غیر از قاعدگی، وجود تهوع، استفراغ، اسهال، درد پشت، سر درد حین قاعدگی و از همه مهمتر افزایش شدت علائم طی زمان.
وی خاطر نشان کرد: متوسط سن قاعدگی حدود 11 سال است و در دخترانی که زودتر از 8 سال و بالای 16 سال قاعده می‌شوند حتماً باید جهت بررسی به پزشک مراجعه شود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مضررات خوردن کپک و ضررهای خوردن قسمت سالم غذای کپک زده
  استرس و ناراحتی زیاد باعث ناباروری مردان می شود
  بوسیدن این قسمت از صورت کودک ممنوع!
  این قسمت های بدنتان را حتما ماساژ دهید!
  ناراحتی‌های کلیوی ریشه در کم نوشیدن مایعات دارد
  لنز (قسمت اول)
  دیابت دارید ؟ بشقابتان را سه قسمت کنید !
  خوردن اين قسمت از ميوه‌ها ممنوع!
  رابطه خواب نیم‌روزی و ناراحتی معده ...
  درد در کدام قسمت‌های بدن نشانه بیماری‌ قلبی است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان