امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حذف صبحانه؛ اشتباهی بزرگ برای کاهش وزن

#1
حذف صبحانه؛ اشتباهی بزرگ برای کاهش وزن 1

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه است. حذف این وعده در افراد چاق، اشتباه بزرگی است ، زیرا صبحانه نخوردن عوارض سوئی برای بدن در پی دارد. کسانی که به بهانه نداشتن وقت کافی، حذف این وعده غذایی مهم را توجیه می کنند باید مراقب باشند که به طور مستقیم سلامتی خود را تهدید می کنند.
نخستین تدبیر برای پیشگیری از رواج چاقی در بین مردم، توجه به تغذیه مطلوب است و این امر مهم ، با خوردن صبحانه کامل محقق می شود. دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که خوردن حداقل سه وعده غذایی در روز، نیمی ازمشکلات مربوط به وزن را برطرف می کند. نکته قابل توجه دیگر این است که حذف صبحانه، احتمال چاقی را تا ۴‎/۵برابر افزایش می دهد. به عقیده محققان، این وعده غذایی نه تنها نشانه عادات صحیح غذایی است، بلکه موجب تقسیم کالری های دریافتی در طول روز نیز می شود. درواقع این فرآیند، احساس سیری را طولانی تر می کند و میل به غذاخوردن را کاهش می دهد. صبحانه خوردن علاوه بر این که مانع از اضافه وزن می شود، سلامت عمومی بدن را نیز تضمین می کند. همچنین مواد غذایی (غالباً غلات) که دروعده صبحانه مصرف می شود، ۲۰درصد احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
پدران ومادران توجه داشته باشند که اگر صبحانه را از برنامه غذایی خودحذف کنند فرزندانشان نیز به مرور به این روش عادت می کنند. صبحانه نخوردن و یا صبحانه خیلی مختصر ، تهدیدی جدی برای رشد و سلامتی بچه هاست. صبحانه کامل و سرشار از قندهای مرکب مانند غلات باعث می شودکه آنها در طول روز سیر باشند و زود گرسنه نشوند. همین مسأله تمایل آنها به خوردن تنقلات یا پرخوری در وعده ناهار را نیز کاهش می دهد. صبحانه، تمرکز بچه ها را بالا برده و پیشرفت تحصیلی آنها را بهبود می بخشد.
● هر خوراکی را در صبحانه نخورید
مطمئناً صبحانه خوردن به معنای خوردن هر ماده غذایی نیست. براساس تحقیقات اخیر ، مشخص شده است کسانی که اساساً در وعده صبحانه، میوه و سبزیجات می خورند کالری کمتری و افرادی که تخم مرغ یا غذاهای گوشتی مصرف می کنند، به طور متوسط کالری بیشتری دریافت می کنند و باید گفت که شاخص توده بدن در این گروه بیشتر است. اما برعکس، کسانی که غلات مصرف می کنند، شاخص توده بدن در آنها پائین تر است. نکته دیگر در مورد صبحانه این است که این وعده غذایی باید مطابق با تمایلات و عادات غذایی باشد. این می تواند یک صبحانه متعادل باشد:
میوه، لبنیات ، غلات مانند نان و بیسکویت، گاهی مواد پروتئینی مانند گوشت یا تخم مرغ و یک نوشیدنی گرم یا سرد.
فراموش نکنیدکه پس از صرف صبحانه حتماً باید فعالیت بدنی داشته باشید. مثلاً به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا و پائین بروید یا قبل از رسیدن به محل کار یک ایستگاه زودتر از مترو یا اتوبوس پیاده شوید و تا آنجا پیاده بروید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، [χσℓσνєѕтєя]
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان