امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از جزئیات عیادت رهبرانقلاب تا بیان اهداف آمریکا از تسلیح معارضان سوری

#1
Heart 
شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه از تسنیم بازدید کرد و پس از بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری، با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‌وگو نشست.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان یکی از رهبران بلندپایه این حزب است که نقش مهمی در بیان نقطه نظرات و دیدگاه های این حزب دارد.

وی متولد ۱۳۳۲ در « کفرفیلا » در جنوب لبنان است . وی تحصیلات خود را در دانشگاه لبنان در رشته شیمی به پایان رسانده و تحصیلات حوزوی خود را در سطح عالی در لبنان گذرانده و نزد علمای بزرگ لبنان تلمذ نموده است. وی نقش بارزی در تاسیس اتحادیه دانشجویان مسلمان لبنانی ایفا کرده و در تاسیس جنبش محرومین لبنان با سید موسی صدر پایه گذار این جنبش مشارکت کرده است.

شیخ نعیم قاسم از پایه گذاران حزب الله لبنان است و از سال ۱۳۷۰ تاکنون مسئولیت معاونت دبیرکل حزب الله را برعهده دارد . سخنرانی های وی در زمینه های فرهنگی تربیتی و مذهبی معروف است.

شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با تسنیم از جزئیات عیادت اخیرش با امام خامنه‌ای در بیمارستان سخن گفت. وی در این مصاحبه عشق و علاقه حزب الله و امام خامنه‌ای را عشقی دو طرفه دانست و گفت: عشق ایشان به حزب الله عشق بسیار بزرگی است و در مقابل، عشق حزب الله نیز به رهبری عشق بسیار بزرگی است و این یک علاقه متقابل است، اما عاطفه امام بسیار بزرگتر از عواطف ما است.

جانشین سید حسن نصرالله از تشکیل یک موسسه ویژه‌ به نام "مقابله با جنگ نرم" در لبنان خبر داد و افزود: ما در حزب الله به خصوص پس از رهنمود‌های امام خامنه‌ای به این مساله توجه کردیم، زیرا ایشان اولین شخصی بودند که به جنگ نرم به وضوح اشاره‌ کردند.

شیخ نعیم قاسم در این مصاحبه با اعلام خبر" تشکیل اتحاد علمای جهان اسلام برای حمایت از آرمان ملت فلسطین" گفت : ماموریت اول این همایش، تشکیل هیئت علمای مقاومت بود، یعنی یک اتحاد جهانی که در آن علما و تجمع‌های سنی و شیعه در نقاط مختلفی از جهان برای پشتیبانی از مسئله فلسطین در آن وجود داشته باشند.

متن این مصاحبه به سوال سوال و جواب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد:

عشق و علاقه حزب الله و رهبری عشق دو طرفه است

* درباره جزئیات اخیر عیادتان از امام خامنه ای در بیمارستان برای ما بگویید؟

برای دیدار با امام خامنه‌ای که خداوند ایشان را حفظ کند بسیار مشتاق بودم به خصوص پس از آن که از طریق رسانه‌ها آگاه شدم، ایشان برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هنگامی که به عیادت ایشان رفتم احساس شادمنی بسیار بزرگی کردم زیرا من ایشان را در حالتی مشاهده کردم که نشسته‌اند و با لبخند به صورت بسیار عادی صحبت می‌کنند.

از سلامتی ایشان اطمینان یافتم، ایشان از من پرسیدند، حال شما چطور است، گفتم شکر خدا حال ما خوب است، ایشان همچنین سوال کردند، حال سید حسن نصر الله چگونه‌است؟ به ایشان گفتم به شما سلام رسانده و برای شما آرزوی شفای عاجل دارند.

فضای دیدار فضای دیدار یک فرزند با پدرش بود، احساس کردم که این چهره خندان امام و روحیه بسیار بالای ایشان انرژی معنوی بسیار بالایی به ما می‌دهد.

هنگامی که از این دیدار بیرون رفتم برخی از من در خصوص جزئیان این دیدار پرسیدند، چگونه وارد شدی و از شما چه پرسیدند.

این بدان معنی است که این یک مسئله عادی نبود، خداوند را برای سلامتی امام خامنه‌ای شکر می‌کنیم، ایشان رهبر ما، امام ما و منبع الهام ماهستند.

ما همواره هنگامی که به رهنمود‌ها و مواضع مختلف ایشان گوش فرا می‌دهیم احساس خوشبختی می‌کنیم، من می‌دانم که عشق ایشان به حزب الله عشق بسیار بزرگی است و در مقابل، عشق حزب الله نیز به رهبری عشق بسیار بزرگی است و این یک علاقه متقابل است، اما عاطفه امام بسیار بزرگتر از عواطف ما است.

امام خامنه ای توجه ویژه ای به حزب الله و رهبری آن دارند

* آیا مقام معظم رهبری در این دیدار پیام و رهنمودی به مقاومت و حزب الله ارائه داشتند ؟

فرصت ما به دلیل وضعیت جسمی ایشان بسیار محدود بود اما هنگامی که به صورت مستقیم احوال و اوضاع برادرانمان در حزب الله را جویا می‌شوند و به ایشان پاسخ می‌دهم که آنان خوب هستند و احوال شما را جویا هستند و پس از آن در خصوص جناب سید حسن نصر الله سوال می‌کنند نشان دهنده میزان توجه ایشان به حزب الله و فرماندهی آن می‌باشد حتی زمانی که در این چنین وضعیتی قرار دارند.

ایشان به من فرمودند که به همه برادران سلامت برسانید و بنده برای توفیق یافتن شما دعا می‌کنم.

حزب الله دارای تیم رسانه ای ویژه الکترونیکی است

* با توجه به اهمیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آیا حزب الله لبنان فعالیت چشم گیری در این زمینه صورت داده است ؟

حزب الله به شبکه‌های اجتماعی اهمیت می‌دهد و ما دارای تیم ویژه ای‌ هستیم که تیم رسانه الکترونیکی نامیده می‌شود، آنان به پایگاه‌های المقاومه و العهد و چندین پایگاه دیگر رسیدگی‌ می‌کنند.

به این معنی که ما بخش‌های خبری روزانه‌ای از طریق پایگاه العهد داریم، همچنین مصاحبه‌ها و دیدارهای مختلفی وجود دارد که این گروه منتشر می‌کنند.

علاوه بر این ما در حزب الله گروه‌های دیگری را نیز داریم که بر روی سایت‌های خاص به خود فعالیت می‌کند مثلا بخش فرهنگی ما سایتی به نام جمعیت معارف اسلامی دارد که امور فرهنگی، کتاب‌ها،‌ رهنمود‌ها و استفتائات مقام معظم رهبری و همچنین سخنرانی‌های سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله در آن پوشش داده می‌شود.

همچنین بخش های دیگری نیز در حزب الله داریم، مثلا جهاد سازندگی مسائل خاص به خود را پوشش می‌دهد، مرکز بهداشت اسلام مسائل خاص به خود را پوشش می‌دهد و مدارس المهدی نیز مسائل ویژه خود را پوشش می‌دهد و این روند به همین ترتیب ادامه دارد، یعنی به صورت گسترده‌ای از شبکه‌های اجتماعی استفاده شده و فعالیت‌هایی همچون تاسیس پایگاه‌های اینترنتی خبری، فرهنگی و غیره وجود دارد.

ما حتی آموزش فرهنگی از طریق اینترنت و آنچه که آن را دوره‌های امام مهدی عجل نامیده می‌شود نیز داریم که کاربران از طریق آن می‌توان به بحث و گفتگو پرداخته و امتحان برگزار کرده و حتی می‌توان کارنامه برای آنان صادر کرد.

توجه ویژه حزب الله به جنگ نرم پس از رهنمودهای امام خامنه‌ای

* رفتار رسانه‌های مقاومت در برابر جنگ نرم باید چگونه باشد؟

جنگ نرم مساله حساس و در عین حال خطرناکی است زیرا وارد دلها و عقلها می‌شود، بدون اینکه انسان آن را احساس کند از طریق رسانه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی و جامعه وارد فرهنگ، آداب و رسوم و نحوه تفکر مردم می‌شود.

برخی گمان می‌کنند آنچه انجام می‌دهند درست است امام ممکن است در حقیقت مسموم باشد.

ما در حزب الله به خصوص پس از رهنمود‌های امام خامنه‌ای به این مساله توجه کردیم، زیرا ایشان اولین شخصی بودند که به جنگ نرم به وضوح اشاره‌ کردند، به خصوص در فضای فتنه سال ۸۸، امام خامنه‌ای در این فتنه به خصوصیات آن اشاره کردند و نشان دادند که چگونه این امر به افرادی می‌رسد که پیشتازی و سابقه زیادی در زمینه کارهای جهادی و مهم با امام داشته‌اند اما با این وجود جنگ نرم به درون آنان راه یافته و برتحریف بسیاری از قضایا تاثیر گذاشت، تا اینکه فتنه روی داد.

ما یک موسسه ویژه‌ به نام "مقابله با جنگ نرم" را در لبنان تاسیس کردیم، همچنین دوره‌های مختلفی را برای برخی از کادرهای خود برگزاری کردیم، سخنرانی‌هایی را در مناطق مختلف لبنان برگزار کردیم، برخی از متخصصان خود را جهت سخنرانی برای استادان دانشگاه‌‌ها، دانشجویان، بسیج و عموم مردم ارسال کردیم.

همچنین ما در این خصوص کتابچه‌هایی را منتشر کرده و در حال اجرای راهبرد‌های فراوانی برای مقابله با جنگ نرم هستیم که مهمترین مساله در آن آگاه‌سازی مردم می‌باشد، مردم باید وجود آن را درک کنند تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

موسسه حزب الله برای حفظ آثار و زندگینامه شهدا

* امام خامنه‌ای همواره بر ضرورت به نگارش درآوردن خاطرات مجاهدان اسلام تاکید کرده‌اند، برنامه حزب الله در این زمینه چیست؟

ما موسسه‌ای داریم که آثار شهدا را جمع ‌آوری می‌کنند، منظور تمام زندگی‌نامه و سرگذشت آنان است، ما اطلاعات کافی و گسترده‌ای در خصوص شهدا داریم.

چندین کتاب در خصوص برخی موارد منتشر شد، گمان می‌کنم در حدود ۱۰ کتاب در خصوص برخی شهدا منتشر شده است، برنامه‌هایی نیز برای گسترش این امر داریم، در زمینه مستند سازی هم کار مهمی برای جمع‌آوری آثار شهدا صورت می‌گیرد، اما در سطع رسانه‌ای و بسیج ما در آغاز راه هستیم.

پیش بینی امام خامنه ای از تحولات ناشی از آینده نگری ایشان است

* رهبری فرموده اند که ابرقدرت ها و اسرائیل سرنوشتشان رو به شکست و زوال است آیا این پیروزی های مقاومت می تواند در محقق کردن این زوال و شکست برای آمریکا و اسرائیل تاثیر گذار باشد‎؟

هر اندازه که ظلم بزرگتر شود به نقطه نزولی خود نزدیکتر می‌شود، به خصوص اگر در مقابل صاحبان حق که برای حق تبلیغ کرده و تلاش می‌کنند قرار گرفته باشند.

هنگامی که باطل تنها باشد، بله رشد می‌کند اما هنگامی که صاحبان رسالت اسلامی اصیل حضور دارند، این بدان معنی است که یک رویارویی رخ می‌دهد و در این رویارویی حتما طرف اسلامی پیروز خواهد شد.

این چیزی است که در مقابله با رژیم صهیونیستی و طی چندین جنگ و پیروزی در آنها دیدیم، همچنین این مساله را هنگامی که حزب الله علی رغم دشمنی همگان با او رشد بسیار چشمگیری داشت مشاهده کردیم.

همچنین این مساله را در ثبات و پیروزی جمهوری‌اسلامی ایران علی رغم آنکه همه دنیا به مدت ۸ سال در جنگ تحمیلی علیه آن ایستادند دیدیم، ایران باقی ‌مانده و راه خود را ادامه داد،‌ هم اکنون این کشور امکانات خود را به جهانیان عرضه کرده و یک نمونه را به دنیا ارائه می‌دهد.

در حقیقت با وجود این نمونه، امید بزرگی وجود دارد که طرف مقابل تا مدتی دیگر سقوط کند.

در طرف آمریکا شکست‌های فراوانی را می‌بینیم، مثلا مجبور شد که از عراق خارج شود، از اسرائیل در جنگ‌هایش حمایت کرد اما در این زمینه شکست خورد، آمریکا الان در حال بررسی نحوه خروج از افغانستان است و تصمیم گرفت که برای ساقط کردن سوریه با این کشور مقابله کند، او گمان کرد که ممکن است طی ۳ ماه این امر صورت بگیرد اما هم‌اکنون با گذشته سه سال و نیم نتوانست کاری از پیش ببرد.

علاوه بر رهنمود‌های فرهنگی، مردم به رهنمود‌های اسلامی نیز گوش فراداده و حقایق آن را می‌بینند آنان به رهنمود‌های مقام معظم رهبری گوش فرا داده و آینده‌‌ نگری ایشان را می‌بینند.

یعنی زمانی‌که ایشان به نکته‌ای اشاره کرده و این مساله پس از یک یا دو سال به حقیقت می‌پیوندد این امر نشان می‌دهد که آینده نگری و نگرش درستی وجود دارد.

من معتقدم که مفاهیم اسلامی اصیلی که امام خمینی (ره) آنها را منتشر کردند و هم اکنون امام خامنه‌ای آنها را منتشر می‌کند در حال نهادینه شدن هرچه بیشتر هستند، این به ما کمک می‌کند که ظالمان را آشکار کرده و آنان به امید خداوند به صورت تدریجی سقوط کنند.

حزب الله تصمیماتش را پس از بررسی‌های روشن و گسترده اتخاذ می‌کند

* لطفا خاطره‌ای را از زمان فرماندهی خود در حزب الله برای ما بازگو کنید.

با توجه به اینکه سمت من عضو شورای حزب الله و جانشین دبیر کل این حزب می‌باشد طبیعی است که در تصمیم‌گیری‌های جهادی و سیاسی که در این حزب گرفته می‌شود مشارکت داشته باشم و مشارکت من از این نظر است.

مهمترین چیزی که می‌توانم امروز بگویم این است که فرماندهی حزب الله دارای آرامش و دقت بوده و بر اطلاعات و داده ها تکیه می‌کند.

این حزب تصمیماتش را پس از بررسی‌های روشن و گسترده اتخاذ می‌کند و به سوی حرکت معمول در مقابل تغییرات و پاسخ مستقیم نمی‌رود.

داستان جالبی را که برای ما در فرماندهی حزب الله رخ داد به یاد می‌آورم،‌آن زمانی که نخست وزیر اسرائیل سعی کرد در سال ۱۹۹۹ مارا به جنگ بکشاند، شرکت برق را بمباران کرد و انتظار داشت که ما به این اقدام پاسخ دهیم.

جلسه ۷ ساعته‌ای را برگزار کردیم و از طریق فکس‌هایی که وارد جلسه می‌شد گزارش‌های برادرانمان در دستگاه اطلاعاتی مقاومت و در خصوص مواضع اسرائیل را دریافت می‌کردیم، پس از بحث و گفتگو در خصوص اطلاعات بدست آمده تصمیم گرفتیم که به حمله به شرکت برق پاسخی ندهیم.

در روز دوم نتانیاهو که در آن زمان نخست وزیر بود به شدت خشمگین شد،‌ چگونه است که حزب الله پاسخ نمی‌هد، زیرا آنان می‌خواستند که حزب الله را به یک جنگ بکشند.

وی در مقابل اقدام حزب الله گفت: تنها خداوند می‌داند که این دیوانگان چگونه عمل می‌کنند.

این واقعه را برای این بیان می‌کنم که بگویم، ‌نحوه تصمیم گیری، با حکمت و دقت و توکل بر خداونت در ابتدا و انتهای امور است.

تشکیل اتحاد علمای جهان اسلام برای حمایت از آرمان ملت فلسطین

* با توجه به اینکه شما در همایش علمای جهان اسلام برای حمایت از فلسطین مشارکت داشتید، مهمترین نتایج این همایش را چگونه دیدید و مهمترین تصمیم‌هایی که در آن گرفته شد چه بودند؟

می‌توانم بگویم که ماموریت اول این همایش، تشکیل هیئت علمای مقاومت بود، یعنی یک اتحاد جهانی که در آن علما و تجمع‌های سنی و شیعه در نقاط مختلفی از جهان برای پشتیبانی از مسئله فلسطین در آن وجود داشته باشند.

این مساله در این کنفرانس عملی شده و درخصوص آن اطلاع رسانی شد، همچنین گفتگو‌هایی در خصوص نحوه عملکرد، برای متوجه کردن همگان به صورت دقیقی به سوی قضیه فلسطین صورت گرفت.

ما مجددا تاکید می‌کنیم که هرچقدر هم که مشغول قضایای داخلی، فتنه‌های سیار و یا رویارویی‌های مختلف باشیم، مساله مرکزی ما همچنان مسئله فلسطین باقی خواهد ماند، زیرا اگر فلسطین را نجاد داده و اسرائیل را ساقط کنیم، مناطق و کشورهای ما از بسیاری از مشکلاتی که از آن رنج می‌بریم رهایی خواهند یافت.

دعوت امام خامنه ای برای مسلح کردن کرانه باختری اقدامی شجاعانه و جسورانه بود

* دعوت امام خامنه ای برای مسلح کردن کرانه باختری را چگونه می‌بینید؟

دعوت امام خامنه‌ای که خداوند ایشان را حفظ کند، یک دعوت شجاعانه و جسورانه‌ بود که در همان ابتدا مسیر را تصحیح می‌کند تا کسی گمان نکند که نبرد فلسطین تنها منحصر به غزه است، نبرد فلسطین مربوط به تمام فلسطین است،‌ در نتیجه اگر همه جهانیان با این غده سرطانی بجنگند اما فلسطینیان در داخل و در همه جا مبارزه نکنند، هدف ساقط کردن اسرائیل محقق نخواهد شد.
از این رو دعوت به مسلح کردن کرانه باختری، دعوت به تقویت مقاومت است تا به صورت بیشتر و بیشتری به مناطق مختلف فلسطین منتقل شود.

آشکار است که در گذشته مقاومت در کرانه باختری فعالیت زیادی داشت اما فشارهای اسرائیل، تجاوزها و بازداشت مجاهدین به اضافه رفتار‌های تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه‌ باختری، این تحرکات را تا حد زیادی کاهش داد تاجایی که تقریبا می‌توان گفت این تحرکات از بین رفته‌اند.

آزاد سازی فلسطین تنها با مقاومت مسلحانه امکانپذیر است

اما در واقع احساس فلسطینیان نسبت به آزاد‌سازی همچنان وجود دارد و این مساله نیازمند پشتیبانی و مشوق است، هنگامی که امام خامنه‌ای این سخنان را ایراد می‌کنند، همگان را تشویق می‌کنند که بفهمند آزاد سازی فلسطین تنها با مقاومت مسلحانه صورت می‌گیرد و مقاومت مسلحانه مسئولیت همگان است.

در اینجا یادآوری می‌کنم که پیش از سال ۲۰۰۰ در داخل فلسطین و در سراسر جهان مرحله‌ای رسید که همگان گمان می‌کردند انتفاضه با سنگ، راه حل است، ما آن زمان می‌گفتیم که مقاومت مسلحانه راه حل است.

این نظریه در آن زمان اجرا نمی‌شد و نظری وجود داشت گه می‌گفت: نه، بر روش مسالمت آمیز خود و مبارزه سنگ باقی بمانید.

این بر روی اسرائیل تاثیری نمی‌گذارد، آنچه اسرائیل را نگران می‌کند و آن را بیرون می‌راند سلاح است.

پس از سال ۲۰۰۰ و پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان و آزاد سازی لبنان، این مساله انگیزه‌ای را برای فلسطینیان به وجود آورد و آنان پس از چند ماه انتفاضه مسلحانه‌ای را آغاز کردند.

پس از آن زمان و تا کنون فلسطینیان دست‌آوردها و پیروزی‌هایی را رقم می ‌زنند.

این مساله در ابتدا یک نظریه بود و هم‌اکنون تبدیل به یک حقیقت شده است و باید آن را به تمام فلسطین تعمیم داد.

پایداری ملت فلسطین در غزه اسرائیل را وادار به آتش بس کرد

* برخی بر این عقیده هستند که دعوت مقام معظم رهبری به مسلح کرده کرانه باختری از دلایل اصلی پایان یافتن جنگ ۵۱ روزه غزه است، آیا شما با این نظر موافق هستید؟

ممکن است که دعوت امام خامنه‌ای تاثیری بر این مساله داشته باشد اما آنچه واضح است این است که اساس آتش بس، پایداری بزرگی است که ملت فلسطین در غزه و مقاومت فلسطینی در آنجا از خود نشان دادند.

همچنین عامل دیگر نا امیدی اسرائیل از دستیابی به هرگونه دستاورد در صورت ادامه یافتن جنگ، بلکه وارد آمدن خسارت‌ها متوالی بود.

اگر به یاد داشته باشید اسرائیل از همان روزهای اول در پی طرح آرامش در برابر آرامش بود زیرا نمی‌توانست معادله را تغییر دهد.

بنابراین مساله اساسی که باعث شکست اسرائیل و متوقف کردن جنگ شود، پایداری ملت فلسطین و مقاومت آن است.

از کشورهای عربی توقع حمایت از مسئله فلسطین را نداریم

* به نظر شما سکوت کشورهای عربی در مقابل کشتار فلسطینیان ناشی از چیست؟

سخنی از سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان که در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ گفته شد را به شما یادآوری می‌کنم، وی گفت ما چیزی از اعراب نمی‌خواهیم و حتی پشتیبانی آنان را نمی‌خواهیم، تنها از آنان می‌خواهیم که سکوت کنند، این یک دستاورد بزرگ است.

مشکل اینجاست که اگر آنان در حالی که از محور مقاومت نیستند سخن بگویند به طرف مقابل خدمت می‌کنند، برخی از آنان سخن گفتند و گفتند که شما دسیسه کرده‌اید و شما به عنوان حزب الله به صورت اشتباه عمل می‌کنید، یعنی به ما حمله‌ور شدند.

الان ما از کشورهای عربی توقع نداریم که از فلسطین پشتیبانی کنند،‌ بیشترین چیزی که می‌توان از آنان توقع داشت، سکوت در مقابل مقاومت و پشتیبانی از ساخت و ساز پس از آن است.

در حقیقت اگر مقاومت در ابتدا بر خداوند متعال و سپس بر مجاهدان خود تکیه نکند نمی‌تواند پیروز شود.

هدف اوباما از تسلیح معارضان سوریه سرپوش گذاشتن بر شکست اهدافش در دمشق است

* آمریکا از یک سو اعلام کرده‌ است که قصد دارد معارضان سوری را مسلح کرده و از سوی دیگر اعلام ‌میکند که در نظر دارد به مواضع داعش در سوریه حمله‌کند، موضع شما در قبال اینگونه رفتارها چیست؟

اوباما از سه سال و نیم پیش می‌خواهد معارضان سوری را مسلح‌کند و تاکنون نیز سلاح در اختیار آنان قرار می‌دهد، او با اینگونه سخنان می‌خواهد بر ناتوانی در محقق کردن اهداف خود در سوریه سرپوش بگذارد، او گمان می‌کرد که طی سه ماه اهدافش برآورده خواهند شد، هم اکنون سه سال و نیم گذشته و هیچ دست‌آوردی نداشته است.

به نظر من سخنان اوباما در خصوص مسلح کردن معارضان تنها معنوی است و هیچ اثری نخواهد داشت، نظام سوریه مقاومت کرد و معارضه مسلحانه تکفیری شکست خورد، آنان هرچقدر هم حمایت شوند نمی‌توانند چیزی را تغییر دهند.

اما درخصوص رفتار آمریکا علیه داعش، ما هیچ گونه خوبی از کسی نمی‌خواهیم آنان با داعش در این چهارچوب مقابله می‌کنند که برای آنان خطر ایجاد می‌کند و از داعش در چهارچوب فتنه‌ای که در داخل منطقه ایجاد می‌کند حمایت می‌کنند.

در نتیجه آنان صاحبان پروژه از بین بردن داعش نیستند بلکه صاحبان پروژه محدود کردن داعش به اندازه‌ای که به منافع آنان خدمت کند هستند.

ما از اوباما انتظار نداریم که به منافع منطقه ما خدمت کند بلکه ما تنها اولا بر خداوند متعال توکل کرده و سپس بر خودمان تکیه می‌کنیم.

* لطفا نظر خود در خصوص کلمه‌های زیر را بیان کنید:

امام خامنه‌ای: رهبر
سید حسن نصر الله: الهام بخش
جنگ ۳۳ روزه: پیروزی
تانک میرکاوا : توهم
عماد مغنیه: موثر
اردوغان: خداوند به دادش برسد
بشار اسد: شجاع
نتانیاهو: پست
رفیق حریری: خداوند رحمتش کند
جنگ قلمون و القصیر: گامی به جلو
حضرت زینب (ع):‌ پیشگام در آگاه سازی
از جزئیات عیادت رهبرانقلاب تا بیان اهداف آمریکا از تسلیح معارضان سوری 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان