امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با سردرد عصبي چه كنيم؟

#1
با سردرد عصبی چه کنیم؟

اکثر افراد مبتلا به سردرد عصبی ، درد را به صورت ثابت در هردو طرف سر احساس می کنند. در برخی از مبتلایان به سردر د عصبی در قسمت سر یا عضلات گردن نیز احساس گرفتگی وجود دارد.
این نوع سردرد ها معمولا به کندی و تدریجا شروع می شوند و زمان آغاز آن غالبا اواسط روز است.
نام دیگر این نوع سردرد ، درد استرسی است. شدت سردرد های عصبی از خفیف تا شدید است و گاهی بیش از میگرن باعث ناراحتی فرد مبتلا می شوند.
● تشخیص
پزشک اغلب می تواند با معاینه و گرفتن شرح درد از بیمار ، نوع سردرد را مشخص کند. معمولا نیازی به انجام آزمایش خون ، عکس بر داری با اشعه ایکس یا اسکن های مغز مانند سی تی اسکن یا تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (ام.آر.آی) نیست.
● درمان
اگر گاهی دچار سردردهای عصبی می شوید یک مسکن بدون نسخه احتمالا به رفع آن کمک می کند. به هنگام انتخاب داروی مسکنی که بدون نسخه به فروش می رسد ، به اطلاعات درج شده بر روی جلد دقت کنید تا از هرگونه اثرات جانبی احتمالی آن مطلع شوید. اگر سوالی در مورد مصرف دارو یا اثرات آن دارید از پزشک یا دکتر داروساز بپرسید.
در صورتی که تقریبا هر روز به این سردردها دچار می شوید یا مسکن های بدون نسخه کمکی به درمان آن نمی کند باید به دکتر مراجعه کنید. شاید او داروی مناسب تری را تجویز کند.
بهترین موقع برای تسکین سردردهای عصبی زمان شروع و پیش از شدید شدن آن است. در غیر اینصورت با افزایش شدت درد معمولا داروهای مسکن به زودی اثر نخواهند کرد.
شاید گاهی پزشک دارویی را تجویز کند که حتی بدون وجود درد ، هر روز مصرف کنید. این دارو به پیشگیری از سردردهای عصبی کمک می کند.
● راهکارهایی برای تسکین سردرد عصبی
علاوه بر مصرف دارو ، روش های دیگری نیز برای تسکین این نوع سردرد ها وجود دارد. در اینجا به برخی از این راه ها اشاره می شود :
- به هنگام درد یک کیسه آب گرم یا کیسه یخ روی سر یا گردن بگذارید.
- دوش آب گرم بگیرید.
- استراحت یا خواب کافی داشته باشید.
- به نحوی از امور استرس زا دوری کنید. این کار را با یک پیاده روی کوتاه مدت و یا رفتن به مسافرت طولانی می توانید انجام دهید.
- ورزش منظم را فراموش نکنید. میزان ورزش توصیه شده ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش ، چهار تا پنج بار در هفته است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان