امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

غنی سازی غذا با اسید فولیک خطرابتلا به تومور ‘ویلمز’ و تومور ‘PNET’ در کودکان را کاهش

#1
به گزارش خبرنگار سایت پزشکی ایران ، اسید فولیک یک ویتامین گروه B است که مصرف آن به خصوص برای زنانی که قصد باردار شدن دارند، یا باردار هستند، اهمیت دارد.اسید فولیک به عنوان مکمل برای پیشگیری و درمان حالت‌های بیماری ناشی از کمبود این ویتامین مصرف می‌شود. اسیدفولیک از دسته داروهای گروه ویتامین B است. ماده مغذی فولیک اسید احتمال بروز تومور ‘ویلمز’ که نوعی سرطان کلیه و همچنین تومور ‘PNET’ که نوعی سرطان مغز است، در کودکان کم می کند .
دکتر ‘کیمبرلی جانسون ‘ استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد ماده مغذی فولیک اسید احتمال بروز سرطانهای خاص کودکی را در آمریکا کاهش داده است .
محققان در این بررسی میزان بروز سرطانهای کودکی را در قبل و بعد از غنی سازی غذا با فولیک اسید بررسی کردند . آنها دریافتند میزان بروز تومور ولیمز از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۷ افزایش و پس از آن کاهش یافته است که این امر نشان دهنده تاثیر مثبت غنی سازی غذا با فولیک اسید است.
میزان سرطان PNET نیز از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ افزایش و پس از آن کاهش یافت.
این تغییر در روند بروز این بیماری ها دقیقا با غنی سازی غذا با فولیک اسید مصادف نیست اما درست از زمانی که به زنان در سن باروری مصرف روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید توصیه شد، این کاهش بیماری روی داد.
محققان از داده های سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۸ موسسه ملی تحقیقات سرطان، موسسه اپیدمی شناسی و برنامه نتایج نهایی آمریکا استفاده کردند.
این موسسات اطلاعات را در مورد سرطان در مناطق مختلف آمریکا از سال ۱۹۷۳ جمع آوری کرده بودند. در این تحقیق ۸۸۲۹ کودک از سن بدو تولد تا چهار سالگی بررسی شدند که به سرطان مبتلا شده بودند.
به گفته جانسون کاهش در تعداد سرطان های کلیه و مغز در کودکان با استفاده از تحلیل داده ها تشخیص داده شد. نکته مهم آن است که میزان کاهش یافته تومور ویلمز نیز در تحقیق کوچک تری در انتاریو در کانادا درسال ۲۰۱۱ کشف و اعلام شد.
اسید فولیک که به نام‌های فولات یا ویتامین B۹ نیز خوانده می‌شود برای سلامتی سیستم عصبی، خون و یاخته‌ها حیاتی و اساسی است. این ویتامین بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، نقصهای مادر زادی، پوکی استخوان و سرطان‌های مشخصی حفظ می‌کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان