امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از ارتباط میان پارکینسون با اختلال افسردگی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از ارتباط میان پارکینسون با اختلال افسردگی 1
بيماران مبتلا به پارکينسون به ميزان زيادى نيازمند حمايت روحى براى مقابله با فشارهاى روانى بيمارى و ادامهٔ جسورانه زندگى با وجود ناتوانى فزاينده، هستند ،چون زمینه اختلال افسردگی را دارند

تحقیقات نشان می‌دهند که افسردگی و اضطراب در بین افرادی که به تازگی به بیماری پارکینسون مبتلا شده‌اند دو برابر از افراد عادی است.
محققان آمریکایی می‌گویند موارد ابتلا به افسردگی در بیماران مبتلا به پارکینسون بیشتر شایع است و معمولا به درمان آن توجهی نمی‌شود. برخی تحقیقات قبلی نشان داده بود که تأثیر بیماری پارکینسون بر مغز می‌تواند عامل ایجاد کننده افسردگی باشد.
یک موسسه تحقیقاتی بریتانیایی می‌گوید که افسردگی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. محققان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا با معاینه ۴۲۳ بیماری که اخیرا به پارکینسون مبتلا شده اند، سلامت روانی آنها در دو سال گذشته را مورد بررسی قرار دادند.
در ابتدای بررسی معلوم شد که ۱۴ درصد بیماران مبتلا به پارکینسون به افسردگی دچار هستند. این رقم در میان گروهی از داوطلبان که پارکینسون نداشتند، ۶،۶ درصد بود. در ادامه بررسی ها فراوانی و شدت افسردگی در میان مبتلایان به افسردگی در میان بیماران پارکینسونی افزایش نشان می داد. این در حالیست که در گروه دیگر این شاخص ها کاهش یافته بودند.
در ابتدای مطالعه ۱۶درصد بیماران پارکینسونی، داروهای ضد افسردگی مصرف می کردند، که این رقم بعد از گذشت دو سال به ۲۵ درصد رسید. اما محققان اعلام کردند که بین ۶۵ تا ۷۲ درصد بیماران دچار افسردگی هنوز برای مشکلشان تحت درمان دارویی قرار نگرفته بودند.
دانیل وینتراب، استاد روانپزشک و عصب شناسی در دانشکده پزشکی پرلمان دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید که ابعاد و شیوع افسردگی در مبتلایان به بیماری پارکینسون به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وی گفت: برای توضیح دلایل دچار شدن مبتلایان به بیماری‌های مغزی از این دست به افسردگی چند دلیل روانی وجود دارد، اما ساختار مغز آنها هم در نتیجه بیماری تحت تأثیر قرار می‌گیرد، و این عوارض با روحیه و خلق و خوی فرد ارتباط نزدیکی دارند.
پروفسور دیوید برن، استاد دانشگاه نیوکاسل که منابع مالی آن را موسسه پارکینسون بریتانیا تأمین می‌کند، معتقد است که افسردگی می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به پارکینسون باشد: “به خوبی می‌دانیم که افراد تا حدود ۱۰ سال پیش از ابتلا به بیماری پارکینسون به افسردگی و اضطراب دچار می شوند.
مردم لرزش اندام‌ها و مشکلات حرکتی ناشی از پارکینسون را به خوبی می شناسند، اما این بیماری در اصل در مغز انسان آغاز می شود و بر برخی ترکیبات شیمیایی آن تأثیر می گذارد. در ابتدا ممکن است به اختلال در خواب فرد و اشکال خفیف افسردگی منجر شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  ارتباط مصرف سیگار الکترونیکی با تنگی نفس در افراد جوان
  قرص و داروهایی که سبب افسردگی می شوند
  واکنش متقاطع میان مواد حساسیت زای غذایی و تنفسی
  افسردگی چه بلایی سر مغز و اتصالات مغزی می آورد؟
  ارتباط مشکل آب مروارید چشم و دیابت
  اختلال های عجیب خواب که ممکن است در خواب تجربه کنید!
  نشانه های اختلال هورمونی در بدن زنان چیست؟
  نوشیدن دمنوش چای گل سرخ برای پیشگیری از افسردگی
  گیاه خواری و رابطه مستقیم آن با افسردگی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان