امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جلیلی:آمریکا هیچوقت قابل اعتماد نیست

#1
Heart 
سعید جلیلی، چهارشنبه شب در ششمین یادواره سرداران شهید نظرنژاد، شریفی و ابراهیمی در شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: امروز بمباران غزه، بمباران ویرانه لیبرال دموکراسی و نظام غرب است و کسانی از وحشیانه‌ترین اقدامات در دنیا حمایت و پشتیبانی می کنند که مدت‌هاست شعار لیبرال دموکراسی سر می‌دهند.

وی ادامه داد: خیلی جالب است که به نام حقوق بشر مردم بی‌گناه را در غزه بمباران کنند و در این میان شورای امنیت سازمان ملل نه تنها موضعی نمی‌گیرد بلکه از متجاوز هم حمایت می‌کند و این همان نظمی است که آن‌ها بعد از جنگ جهانی دوم برای خود ایجاد کردند اما با این تفاوت که ظالمانی نظیر هیتلر به اسم اینکه طرفدار تبعیض نژادی هستند کار می کردند اما امروز تجاوز به مردم بی گناه به اسم حقوق بشر انجام می شود.

وی تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر در نوار غزه شاهدیم، بمباران چند خانه نیست بلکه بمباران دیواری است که برخی با تفکر اعتماد به آمریکا آن را بنا ساخته اند و در حقیقت بمباران غزه، بمباران ویرانه لیبرال دموکراسی و ساختمان نظم نوین جهانی است و از سویی دیگر کسانی از وحشیانه‌ترین اقدامات در دنیا حمایت و پشتیبانی می کنند که مدت‌هاست شعار لیبرال دموکراسی سر می‌دهند.

در ماجرای عراق هم شاهد منطق استکباری قدرتهای جهان هستیم

وی افزود: ۵ سال پیش در سفری به ژاپن به محل بمباران هیروشیما رفتم و در آنجا از وزیر خارجه و نخست‌وزیر ژاپن که شاهد بمباران اتمی هیروشیما بود شنیدم که مطرح می کردند این بمباران حق کشورمان بوده زیرا قدرت‌های جهان می‌خواهند کشورهایی که قدرتی ندارند بر اساس منطق استکباری از قوانین وضع شده آنان پیروی کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در ماجرای عراق نیز شاهد منطق استکباری قدرتهای جهان هستیم طوری که آمریکایی ها با صراحت از جنایتکاران حمایت می‌کنند و در تمام این سالها هر گاه اراده کرده اند؛ کشور دیگر را اشغال کرده اند و هرگاه تمایل داشته اند از کشوری که به آن تجاوز کرده اند خارج شده اند و علت خروج خود را نه کشتار بی‌رحمانه مردم بلکه زیادی هزینه‌ها اعلام کرده اند.

جلیلی تصریح کرد: قدرتهای جهان هر بار با اهرمی این نظام را به جهان تحمیل کرده‌اند و بی تردید این اهرم چیزی جز ترساندن نیست و آن‌ها با القاء ترس به جهانیان می‌خواهند نگاهشان را به جهان تحمیل کنند در حالی که در چنین فضایی امام راحل با یارانش در برابر مدعیان حکومت بر جهان و نظام سلطه ایستادگی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه اهمیت ایستادگی امام ما این بود که به دنیا نشان داد می‌توان با مقاومت پیشرفت کرد، گفت: برهم زدن محاسبات غرب، هنر بزرگ امام و شهدا بود. امام راحل نقطه مقابلی در برابر نظام سلطه ایجاد کرد و نظام دیگری را برپا ساخت زیرا علیرغم اینکه تمام مولفه‌های قدرت در نظام محاسباتی جهان از آن آن‌ها بود اما هنر امام بر هم زدن این نظام محاسباتی بود.

بعد از جنگ جهانی دوم برخی قدرت‌ها مناسباتی را در جهان ابداع کردند

وی با تاکید بر اینکه پیام شهدا در سطح جهان آزادگی و آزادی‌خواهی است، افزود: شهدایی که امروز از آنها یاد می کنم ستاره‌های درخشانی هستند وهر یک از آن ها مایه افتخار‌ند و در حقیقت در بسیاری از کشورهای دنیا فرماندهان هم با نام اسطوره شناخته نمی‌شوند اما برای ملت ما شهدایی نظیر نظرنژاد، ابراهیمی و شریفی دارای اهمیت والایی هستند زیرا زمین و زمان حماسه‌ها نیز در میان کشورهای جهان قابل اهمیت است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم برخی قدرت‌ها مناسباتی را در جهان ابداع کردند و از این طریق برخی از کشورها امتیازاتی را برای خود در نظر گرفتن و دیگر کشورها را از آن محروم کردند درست همان طور که در معاهده NPT آمده که چند قدرت باید سلاح هسته‌ای و امتیازی به نام حق وتو داشته باشند و دیگر کشورها حق استفاده از این امتیازات را ندارند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: برگزاری این یادواره ها برای این است که به شهدا پیام دهیم و بگوییم راهتان را ادامه می‌دهیم و در این میان شهدا نیز به ما پیام می‌دهند و مطابق آیات قرآن به ما می گویند، نترسید و نگران نباشید.

به گفته وی نترسیدن یک پیام راهبردی و اصولی است و ما توانسته ایم با همین پیام محاسبات غرب را در هم بشکنیم.

غربی ها در واقع نگران افزایش سانتریفیوژها نیستند

جلیلی با بیان اینکه غربی‌ها باور کرده‌اند که هرجا در برابر ایران با ناکامی مواجه می‌شوند، به خاطر تفکر شهدا است، تاکید کرد: شهیدانی همچون بابانظر و شهید شریفی و شهید ابراهیمی از آن دست شهدایی هستند که توانستند محاسبات نظام سلطه را به هم بریزند و امروز تمام محاسبات جهان استکبار بر هم خورده؛ غرب هم امروز نگران شکل گیری تمدن و اندیشه‌ای است که می تواند محاسبات آن‌ها را بر هم بزند و در واقع نگران افزایش سانتریفیوژها نیستند بلکه نگران این پیشرفت تمدن هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: بابانظرها و ابراهیمی‌ها و شریفی‌ها با برهم زدن محاسبات، غرب را خلع سلاح کردند و این در حالی است که در گذشته غرب از شاه و صدام حمایت سیاسی و همه‌جانبه می کرد.

در مواجهه با رژیم صهیونیستی مقاومت ۲۲ روزه هم پیروز می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز کسانی پیدا شده‌اند که می‌گویند "حسب‌الله و نعم الوکیل" و این یعنی اینکه تنها خرمشهر با این تفکر آزاد نمی‌شود بلکه جنوب لبنان را هم می توان با این روش و اندیشه آزاد کرد، افزود: امروز شرایط به گونه ای دیگر رقم خورده و محاسبات نظام سلطه باری دیگر به هم ریخته است طوری که به جهانیان اثبات شد در مواجهه با رژیم صهیونیستی فقط مقاومت ۳۳ روزه به پیروزی نمی‌رسد بلکه مقاومت ۲۲ روزه هم پیروز می‌شود.

جلیلی ادامه داد: در حال حاضر غربی ها نگران هستند زیرا هرچه رژیم صهیونیستی به بمباران غزه اقدام می‌کند بانوان مقاوم غزه نیز فرزندشان را در آغوش می‌گیرند و "حسب‌الله و نعم الوکیل" می‌گویند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اعلام اینکه غربی‌ها زمانی به ما نیز می گفتند که شما نباید فناوری هسته‌ای داشته باشید، اما دانشمندان هسته‌ای ما در این مسیر با موفقیت گام برداشتند و حتی در این راه به شهادت هم رسیدند بنابراین کسانی که اعتقاد دارند باید در سیاست خارجی آرمان‌ها را کنار گذاشت و به واقعیت‌ها توجه کرد باید بدانند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و در برابر کشتار زنان و کودکان بیگناه سکوت و از متجاوزان حمایت کرد.

آمریکایی که از جنایت‌کاران حمایت می‌کند نمی‌تواند در معاهده‌ها قابل اعتماد باشد

وی تاکید کرد: آمریکایی که از جنایت‌کارترین انسان‌ها حمایت می‌کند، نمی‌تواند در معاهده‌ها قابل اعتماد باشد و پای امضایش بماند و رهبری هم در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند امروز در پیچ تاریخی قرار داریم و مراقب باشید که دشمن شما را دچار اشتباه محاسباتی نکند و از طرف دیگر این را هم باید در نظر داشت که یکی دیگر از حربه‌های شیطان در کنار ترساندن، القاء فراموش کردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و پیروزی‌هاست.

به گفته وی نظام اسلامی مبنای محاسبات را تغییر داده و حیات جدیدی رخ خواهد داد و اینکه رهبری می فرمایند ما در یک پیچ تاریخی هستیم به این خاطر است که باید عوامل موفقیت خود و شکست‌پذیری دشمن را باور کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین ضریب اخبار جهان به ایران اختصاص دارد، تصریح کرد: ایران نشان داده است که می‌توان با آمریکا مبارزه کرد و در عین حال موفق شد و پیشرفت کرد و من به یاد دارم که حدود ۲ سال پیش در سوم خردادماه طی گفت‌وگویی که با ۱+۵ در بغداد داشتیم به آن‌ها گفتم شما زمانی با تمام توان پشت سر صدام بودید و صدام به تنهایی با ایران مبارزه نمی‌کرد، حالا صدام کجاست و ما در کجا و چه نقطه ای قرار داریم.
جلیلی:آمریکا هیچوقت قابل اعتماد نیست 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان