امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پشت‌پرده تلاش برای ارتباط دادن گروهک تروریستی "خراسان" به ایران /'الفضلی' رهبرالقاعده

#1
Heart 
پشت‌پرده تلاش برای ارتباط دادن گروهک تروریستی "خراسان" به ایران /'الفضلی' رهبرالقاعده 1

تصویری که ادعا می‌شود متعلق به محسن الفضلی سرکرده به هلاکت رسیده "گروهک خراسان" است.


برای اولین بار «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در سخنانی در یک کنفرانس خبری در سازمان در واشنگتن تأکید کرد گروهی شناخته شده به اسم «خراسان» در حال حاضر در منطقه فعالیت می‌کند و می‌تواند همچون داعش تهدید بزرگی علیه ایالات متحده آمریکا محسوب شود!

در کنار ارزیابی اطلاعاتی که از این گروه پیش از این توسط جهان نیوز منتشر شد (لینک)، اینک برخی علائم نشان می‌دهد که بخشی از اهداف چند لایه مطرح شدن نام گروه تروریستی جدید، ایران را نیز مورد هدف قرار می دهد.

در همین حال، روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن به نقل از مقامات ایالات متحده مدعی شد که شبکه تروریستی «خراسان» به رهبری یک عضو ارشد القاعده به نام محسن الفضلی در سوریه رشد کرده که احتمالاً بیش از گروه‌های دیگر مصمم به حمله به آمریکاست.

به گفته این روزنامه انگلیسی الفضلی، ۳۳ ساله، دستیار اسامه بن‌لادن و یکی از معدود افرادی است که از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر خبر داشت.

این گزارش می افزاید: نزدیک به ده سال است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا الفضلی را زیر نظر دارند. او بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، از افغانستان متواری شد؛ مدتی همراه با گروه اندکی از اعضای القاعده در ایران زندگی کرد، و مدت اقامتش در ایران را در حبس خانگی گذرانده است!

بنا بر این ادعا، الفضلی دو سال پیش به عنوان رهبر القاعده در ایران شناسایی شده(!) و برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود، مبلغ هفت میلیون دلار پاداش درنظرگرفته شد.

در حالیکه "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرده که "محسن الفضلی" سرکرده گروه تروریستی موسوم به "خراسان" در سوریه ( یکی از شاخه های گروه تروریستی "جبهه النصره" در سوریه) به همراه خانواده اش، در جریان حملات روز گذشته جنگنده های آمریکا و ائتلاف به هلاکت رسیده است، معلوم می شود آمریکا با طرح هدفمند مطرح کردن این گروه در رسانه ها و دسترسی آسان برای کشتن وی بیشتر به دنبال قهرمان سازی و اقتدار سازی از چهره آمریکا بوده است.

به راحتی قابل مشخص است که آمریکایی‌ها از توان به هلاکت رساندن سریع و راحت سرکرده "خراسان" اطلاع داشته‌اند و تنها به دنبال نوعی عملیات روانی در افکار عمومی بوده‌اند. زیرا در این سال‌های اخیر هیچ نامی از این گروه توسط مقامات امنیتی آمریکا برده نشده و به یک‌باره پس از چند روز از رسانه‌ای شدن این گروه، مقامات نظامی آمریکا می‌گویند که سرکرده این گروه را کشته اند!

به همه این نیز اضافه کنید که پس از مدت‌ها، آمریکایی‌ها نتیجه محاکمه برخی از عناصر اصلی القاعده منجمله داماد بن لادن را نیز همزمان با حملات هوایی به سوریه رسانه‌ای کرده اند.

از سوی دیگر ژنرال «ویلیام مایویل» از مسئولان ارشد وزارت دفاع آمریکا نیز در این خصوص اظهار داشت: بیش از ۴۰ فروند موشک از نوع " توماهاک" از ناو جنگی که در دریای سرخ مستقر بود به سمت مواضع داعش در سوریه شلیک شد که غالب این موشک‌ها به مواضع گروه خراسان در سوریه اصابت کرده و این حملات موشکی انبار تسلیحات و تاسیسات مخابراتی و مراکز فرماندهی گروه خراسان را مورد هدف قرار داد.

مایویل همچنین در ادامه خاطر نشان شد که هدف گروه تروریستی خراسان جنگ با نظام سوریه نیست بلکه محکم کردن پایگاه‌های خود در سوریه با هدف آغاز حملاتی تروریستی علیه غرب و آمریکاست.

با این وجود در این میان برخی تحلیلگران امنیتی مطرح شدن قطره چکانی اطلاعات درباره گروه تروریستی "خراسان" و نوعی ارتباط قرار دادن با ایران را علائم یک پروژه بزرگ عملیات روانی و امنیتی بیان می‌کنند:

این تحلیل‌گران در اینباره موارد ذیل را به عنوان ملاحظات اولیه در اینباره مطرح می کنند:

الف: برقرار کردن نوعی ارتباط پنهان میان ایران و القاعده سال‌هاست از طرف آمریکایی‌ها برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی و متهم کردن به تروریسم مطرح شده است. طرح رسانه‌ای کردن هدفدار گروه ترویستی "خراسان" [که از قضا،نام یکی از استان‌های معروف ایران است] و همچنین شرایط جنگی منطقه –حملات هوایی آمریکا و متحدانش به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق و سوریه- و معطوف شدن افکار عمومی به این تحولات زمینه مناسبی برای طرح مجدد و بهتر این اتهام را برای رسانه های غربی و دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس فرآهم کرده است.

‌ طرح این مسئله که برخی سرکرده‌های گروه تروریستی خراسان در ایران زمانی حضور داشته اند و بدین ترتیب به نحوی با دستگاه های امنیتی ایران مرتبط بوده اند این هدف را دنبال می کند که در صورت عملیات امنیتی و ترویسم توسط این گروه در غرب، پای جمهوری اسلامی ایران نیز به ماجرا کشیده شود.

ج: آمریکایی‌ها تاکنون گروه‌های تروریستی متعددی در منطقه به خصوص در منطقه مشترک میان پاکستان، افغانستان و ایران بوجود آورده‌اند. یکی از دلایل اصلی بوجود آوردن این گروه‌ها زمینه‌سازی برای جذب برخی شهروندان مرزی ایران به این گروه‌ها و ایجاد ناامنی‌های گسترده در محیط داخلی ایران بوده است. تصور آمریکایی‌ها این است که انتخاب نام "خراسان" و همچنین راه‌اندازی سایت‌‌های فارسی زبان برای تبلیغ این گروه و مطرح کردن بی‌سابقه آن در عالی‌ترین سطح رسانه‌ای و اطلاعاتی احتمالا سبب جذب برخی شهروندان مرزی در ایران و دردسرهای جدید امنیتی برای جمهوری اسلامی بشود. پیش از این نیز چنین تبلیغاتی برای گروه‌های هچون القاعده، طالبان در سال‌های گذشته و اخیرا برای گروه داعش انجام شده که همگی با شکست مواجه شده است.

د: در هفته‌های اخیر دولت اوباما در مواجه با این سوال افکار عمومی که چه کسانی داعش را اینقدر تقویت کردند که امروز مجبور به جنگ با آن باشند؟ حتی مجبور شده مسئولیت تقویت داعش را رسما به برخی متحدین منطقه‌ای‌اش بیاندازد. در همین حال در حالیکه در افکار عمومی متحدین آمریکایی در منطقه متهم به تقویت تروریسم به خصوص در سوریه هستند تخریب وجهه جمهوری اسلامی برای ارتباط با تروریست‌ها برای ایجاد موازنه در افکار عمومی یک امر بدیهی به شمار می رود. گروه خراسان اعلام شده که با جبهه النصره با سوریه در ارتباط هست. گرچه این مسئله به یک طنز شبیه است ولی آمریکایی ها با پروگاندای رسانه ای تلاش می کنند که در تحولات سوریه ایران را نیز به عنوان بخشی از ماجرای تقویت ترویست ها معرفی کنند همچنانکه یکی از مقامات آمریکایی اخیرا گفته است دولت بشار اسد دلیل تقویت داعش بوده است!
پشت‌پرده تلاش برای ارتباط دادن گروهک تروریستی "خراسان" به ایران /'الفضلی' رهبرالقاعده 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Heart انهدام یک گروهک تروریستی در مراکش
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در ارتباط با وقایع اخیر
  کوزوو، حزب‌الله لبنان را "گروه تروریستی" اعلام کرد
  ایران و ایرانی از تلاش برای رسیدن به تعالی باز نمی‌ایستد
Heart ارتباط سلطان فولاد با اکبر طبری چیست؟
Heart تلاش برای تحویل زودتر از موعد خودروهای ایران خودرو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان