امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا آمریکا ناچار شد با اطلاع مقامات سوری حمله به مواضع داعش را آغاز کند؟

#1
Heart 
چرا آمریکا ناچار شد با اطلاع مقامات سوری حمله به مواضع داعش را آغاز کند؟ 1

ژنرال جان کربی، سخنگوی پنتاگون، با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این حملات هوایی، اعلام کرد: در این حمله از جت‌های بمب‌افکن و موشک‌های تاماهاوک (کروز) استفاده شده است.

طبق گزارش وزارت دفاع آمریکا حمله هوایی از ساعت چهار بامداد روز سه‌شنبه به وقت سوریه آغاز شد. شهر رقه، که تروریست های داعشی آن را پایتخت خود اعلام کرده‌اند، اولین هدف نیروهای ائتلافی است و به سمت مرزهای عراق ادامه خواهد یافت.

بر اساس برخی اخبار منتشر شده عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی و حتی قطر در این حملات هوایی آمریکا را همراهی کرده اند. به گفته منابع غربی این حملات هوایی گسترده بود و ساعت ها ادامه داشته است.

نیویورک تایمز از قول مقامات نظامی آمریکا نوشت: هدف‌ جنگنده‌ها شامل انبارهای اسلحه و مهمات، سربازخانه‌ها، و ساختمان‌هایی است که گروه «دولت اسلامی» برای کنترل و فرماندهی از آنها استفاده می‌کند. ناوهای جنگی آمریکا در منطقه هم مواضع شورشیان را هدف موشک‌های تاما‌هاک کروز قرار داده‌اند.

در حالیکه آمریکایی ها پیش از این اعلام کرده بودند که به خاک سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور حمله خواهند کرد، وزارت خارجه سوریه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، «طرف آمریکایی، دیروز به نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اطلاع داد که حملاتی را علیه گروه داعش در الرقه صورت خواهد داد».

در همین حال پایگاه خبری المانیتور در گزارشی ضمن مذموم شمردن طرح حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه نزد افکار عمومی این کشور، ائتلاف با دولت بشار اسد را تنها راه شکست گروه تروریستی داعش خواند.

بر اساس این گزارش مردم سوریه راه‌حل سیاسی را بر استفاده از حملات هوایی علیه مواضع داعش ترجیح می‌دهند.

بر اساس گزارش المانیتور، نگاه مردم سوریه به حملات هوایی آمریکا بیش از آنکه توام با اشتیاق و استقبال باشد، همراه با اضطراب و نگرانی است و بیم آن وجود دارد که این حملات به نفع گروه داعش تمام شود.

المانیتور در نهایت تصریح کرده است که شورشیان سوری نزد افکار عمومی این کشور از هیچ مقبولیتی برخوردار نیستند. بدین ترتیب تنها آلترناتیو باقی مانده ائتلاف با دولت سوریه است که در حال حاضر تنها نیرویی است که قادر به مبارزه با داعش و شکست آن است.

از سوی دیگر طبق اعتراف برخی تحلیلگران آمریکایی موشک های سوریه قادر به هدف قرار دادن بخشی از هواپیماهای آمریکایی در صورت متجاوز دانستن آن ها می باشد.

همچنین برخی منابع احتمال همکاری ها و ارتباطات بین سرویس اطلاعاتی سوریه و آمریکا را جهت تبادل اطلاعات درباره داعش را رد نمی کنند.

در همین حال با توجه به اینکه ایران به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا نپیوسته است، نزدیک شدن به برخی خطوط قرمز ایران در سوریه توسط نظامیان آمریکایی می تواند منجر به ناکامی عملیات علیه داعش شود.

موضع قاطع رهبر انقلاب در برابر ائتلاف آمریکا و متحدانش علیه داعش و اینکه سوریه خط قرمز ایران محسوب می شود سبب ایجاد محافظه کاری مقامات آمریکایی نیز شده است.

گرچه هدف نهایی مقامات آمریکایی از حمله به داعش و در کنار آن تقویت نظامی مخالفان بشار اسد ساقط کردن نظام سوریه است، ولی قدرت موشکی سوریه و پایگاه قوی بشار اسد در میان افکار عمومی این کشور و همچنین قابل پیش بینی نبودن تصمیم ایران در مواجه با اقدام احتمالی آمریکا علیه برخی مواضع ارتش و دولت سوریه سبب شده که در آغاز راه آمریکا با احتیاط و اطلاع مقامات سوری حملات خود را آغاز کند.
چرا آمریکا ناچار شد با اطلاع مقامات سوری حمله به مواضع داعش را آغاز کند؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حمله ایران به اسرائیل
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان