امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خداحافظی سامسونگ با بازار لپ‌تاپ

#1
خداحافظی سامسونگ با بازار لپ‌تاپ 1

شاید اگر پنج سال پیش از هر متخصصی در رده فناوری اطلاعات درباره آینده لپ‌تاپ‌ها می‌پرسیدیم، جواب آن‌ها با افول امروزی این بازار همخوانی نداشت ولی حقیقت اینجاست که درخواست برای لپ‌تاپ در حال کاهش است و شرکت‌های بزرگ یکی پس از دیگری در حال ترک کردن این بازار هستند و در همین راستا نیز شاهد خداحافظی سامسونگ با بازار لپ‌تاپ هستیم.

سامسونگ نیز جا پای سونی گذاشته و مسیری که این شرکت پیمود را برای خروج از بازار تولید لپ‌تاپ سپری کرد تا دیگر شاهد تولید نسل‌های جدید لپ‌تاپ‌های ویندوزی و کروم بوک‌های شرکت سامسونگ نباشیم. در ابتدای سال جاری بود که سونی نیز کناره‌گیری خود را از این بازار اعلام کرد و محصولات سری وایو را از لیست تولیدات خود خارج نمود و اینک نیز سامسونگ به این روند روی آورده است و تنها باید منتظر نام بزرگ بعدی نشست.

البته این کناره‌گیری ناگهانی برای بسیاری غافلگیرکننده بود زیا سامسونگ در نمایشگاه IFA امسال با رونمایی از دو مدل جدید از سری لپ‌تاپ‌های ایتیو بوک (Ativ Book) خود، هواداران این مدل‌ها را امیدوار کرده بود. سامسونگ در این نمایشگاه روی دو مدل Ativ Book 9 Plus و Ativ Book 9 Lite مانور فراوانی داده بود و به همین جهت هم بسیاری انتظار داشتند تا این شرکت حداقل به این زودی برای ترک این بازار اقدام نکند.

سخنگوی سامسونگ درباره این موضوع به‌صورت رسمی گفت: «ما به‌سرعت با نیازها و درخواست‌های بازار مصرف هماهنگ خواهیم شد، ما تولید لپ‌تاپ‌های خود را در اروپا متوقف خواهیم کرد که این موضوع شامل کروم بوک ها نیز خواهد بود.»

در این میان و با توجه به سابقه سونی در انجام این کار، نگرانی بسیاری درزمینهٔ شغلی به وجود آمده است زیرا در ابتدای سال جاری و با کناره‌گیری سونی از تولید لپ‌تاپ، این شرکت تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرد که آمار دقیق این تعداد شغل ازدست‌رفته به‌صورت مجزا اعلام نشد و تنها معلوم شد که مجموع کارمندانی که در دو بخش تلویزیون و وایو از شرکت سونی کنار گذاشته‌شده‌اند برابر با 5 هزار نفر است.

البته سامسونگ هنوز هیچ اطلاعاتی درباره آینده شغلی کارمندان و کارگران خط تولید لپ‌تاپ‌های خود نداده است و رسانه‌های مختلف از این شرکت درخواست اطلاعات تکمیلی دراین‌باره کرده‌اند که هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشده است. سخنگوی سامسونگ در پایان سخنان خود نیز گفت: «ما همچنان به بهبود دادن شرایط بازار ادامه خواهیم داد و پس‌ازآن تغییرات بیشتر برای رقابت در بازار کامپیوترهای خانگی را موردبررسی مجدد قرار خواهیم داد.»
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  افشای قدرت کارت‌های گرافیک GeForce RTX 3000 و خداحافظی سخت با کارت‌های گرافیک GTX
  میدان جنگی به ابعاد چند اتم؛ جدال سامسونگ و TSMC در حوزه تکنولوژی 7 نانومتری
  سامسونگ با فروش بیش از یک میلیون مانیتور خمیده، یکبار دیگر شگفتی آفرید
  سامسونگ اعلام کرد: چیپست Snapdragon 820 را با نسل دوم فناوری 14 نانومتری می سازیم
  سامسونگ درصدد تولید چیپست های جدید برای AMD است
  اینتل اولین مینی پی‎سی کامل خود را روانه بازار کرد
  سامسونگ سه تراشه جدید از Exynos را در خط تولیدش خواهد داشت
  کاهش قیمت ماژول‌های DDR3 و DDR4؛ بازهم بی‌تاثیر بر بازار ایران ؟
  اینتل گونه بهبود یافته‌ای از پردازنده‌های Skylake فعلی را با امنیت بیشتر روانه بازار
  تراشه Exynos 8890 سامسونگ در گلکسی اس 7 تمام رقیبان خود را در هم می کوبد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان