امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واکنش ها به تشکیل "پلیس شریعت" درآلمان

#1
Heart 
'آنگلا مرکل' روز گذشته (سه شنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه SAT۱ خواستار برخورد قاطعانه با اعضای گروه به اصطلاح 'پلیس شریعت' شد و گفت: هیچ کس مجاز نیست به صورت غیرقانونی نقش پلیس را ایفا کرده و برای مردم مزاحمت ایجاد کند.

صدر اعظم آلمان بر مقابله با اینگونه اقدامات افراط گرایانه تاکید کرد و گفت: باید از همان ابتدا از فعالیت این افراد جلوگیری شود، زیرا تشکیل چیزی به نام پلیس شریعت به هیچ عنوان کار درستی نبوده و نیست.

این درحالی است که 'سون لاو' سرکرده آلمانی گروه پلیس شریعت تندروهای سلفی، از اینکه اقدام به گفته آنها نمایشی و آزمایشی این گروه تا به این اندازه با واکنش مواجه شده، ابراز تعجب کرده است.

وی در گفت و گو با رسانه های محلی شهر ووپرتال در غرب آلمان، گفت: گشت های شبانه پلیس شریعت تنها یک رزمایش آمادگی بوده است.

سون لاو با کمرنگ نشان دادن اقدام این گروه، گفت: انتظار نداشتیم با پوشیدن جلیقه نارنجی رنگ پلیس از سوی تعدادی از ما و اقدام به راهنمایی احکام، چنین جنجالی بر پا شود.

در همین رابطه رسانه های آلمانی از انتشار یک پیام ویدئویی خبر می دهند که در آن تندروها خود منکر وجود پلیس شریعت شده اند و سون لاو همچنین در صفحه فیس بوک خود با معذرت خواهی بخاطر آن نوشت: شاید این کار یک اشتباه از طرف ما بوده است.

سرکرده گروه پلیس شریعت همچنین با اشاره به انتقاد شدید شورای مرکز جامعه مسلمانان آلمان از اینگونه اقدامات که از آن به عنوان تلاش برای بدنام کردن چهره اسلام نام برده شده، عذرخواهی کرد.

در همین راستا، 'توماس دماتزیر' وزیر کشور آلمان نیز در سخنان روز سه شنبه در پارلمان در جلسه رسیدگی به بودجه سال آینده این کشور، بار دیگر نسبت به بازگشت تروریسم به آلمان هشدار داد.

دماتزیر افراط گراهای آلمانی تندرو و تروریست های افراطی که در سوریه و عراق جنگ می کنند را یک خطر بسیار بزرگ برای کشورش خواند و گفت: این افراد کشتار و تنفر را آموخته اند و هدف ما باید این باشد که مانع شویم این تندروها خشونت خود را وارد آلمان کنند.

در همین حال پلیس آلمان خبر می دهد که طی روزهای گذشته حداقل ۵ نفر از افراد مظنون به دست داشتن در عملیات تروریستی در خاورمیانه قبل از ورود به خاک آلمان در مرزهای زمینی و فرودگاه های این کشور دستگیر شده اند.

به گزارش پلیس هفته گذشته ۳ مظنون به عضویت در گروه شبه نظامیان الشباب در فرودگاه فرانکفورت آلمان دستگیر شده اند و در خبر دیگری که در رسانه های اتریش منتشر شده، هفته گذشته دو نفر در منطقه مرزی آلمان و اتریش در حالی بازداشت شدند که قصد سفر به سوریه را داشته اند.

تعدادی از افراط گرایان در شهر 'ووپرتال' واقع در غرب آلمان در روزهای گذشته با تشکیل گروهی به نام 'پلیس شریعت' با پوشیدن لباس های نارنجی رنگ یکدست به شهروندان درخصوص رعایت نکردن برخی موارد تذکر می دهند.

این افراد بدون داشتن مسئولیت قانونی با مراجعه به اماکن عمومی و مغازه ها به بهانه رعایت نشدن برخی از احکام و احتمال بروز فساد اخلاقی به مراجعین تذکر می دادند که این موضوع نارضایتی هایی در بین مردم این شهر ایجاد کرد و با واکنش نیروهای پلیس مواجه شد.
واکنش ها به تشکیل "پلیس شریعت" درآلمان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرد گرگ نما در خیابان بدست پلیس دستگیر شد ( عکس )
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
Heart واکنش نوری مالکی به بازداشت تعدادی از اعضای حشد شعبی
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت
  ترامپ: به نیروی پلیس "قویتر" نیاز داریم
  آمریکا و عربستان یک گروه مسلح جدید تشکیل می‌دهند !
  اذعان رئیس پلیس هنگ‌کنگ به رفتار نامطلوب با رسانه‌ها در جریان اعتراضات
Heart جلسه ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری نیرو‌های مسلح تشکیل شد
Heart واکنش عربستان به رسانه‌ای شدن برخورد تحقیرآمیز ترامپ با بن سلمان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان