امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عربستان به انقلاب یمن واکنش نشان داد/ اوضاع خطرناک است

#1
Heart 
به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در سخنان خود در نشست وزیران خارجه گروه موسوم به دوستان یمن در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت:

این نشست از اهمیت فوق العاده زیادی با توجه به اوضاع حساس و پرشتاب یمن برخوردار است و این امر حمایت همه ما از این کشور و پیشنهاد راهکارهای لازم برای مقابله با این چالش های بی سابقه را ایجاب می کند زیرا اگر به این چالش ها را مهار نکنیم ممکن است یمن به سمت خشونت و درگیری بیشتر سوق داده شود و توافق های سازنده یمنی ها برای تکمیل روند سیاسی مسالمت آمیز خود براساس مفاد طرح شورای همکاری خلیج فارس برای یمن و سازوکارهای اجرایی آن و برایند کنفرانس گفت وگوهای ملی این کشور را از بین ببرد.

وی افزود: اگر مهار این چالش ها صورت نگیرد، بی شک، محدوده خشونت و درگیری گسترش یافته و امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی را تهدید خواهد کرد و ممکن است به مرحله ای برسد که خاموش کردن آن با هر تلاش و هزینه ای دشوار شود.

سعود الفیصل گفت: ما پیشتر از توافقنامه صلح و شراکت ملی که روز یکشنبه گذشته بین دولت یمن و گروه الحوثی به امضا رسید استقبال کردیم. امید داشتیم که انتظارات ملت یمن در مسیر توقف خشونت و درگیری و تکمیل روند سیاسی و از سرگیری توسعه و آبادانی را تحقق بخشد و همزمان از تلاش های فشرده عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن برای دستیابی به توافقی که یمن و مردم آن را از خشونت و هرج و مرج و خونریزی درامان می دارد، ستایش کردیم اما عدم اجرای ضمیمه امنیتی توافقنامه و عدم اجرای خود توافقنامه به صورت مطلوب از سوی گروه الحوثی این امیدها را برباد داد.

وزیر خارجه عربستان گفت: عربستان در مناسبت های مختلف حمایت کامل خود را از تلاش های بین المللی برای کمک به یمن به منظور مقابله با مشکلات و جلوگیری از مانع تراشان اعم از اشخاص و گروهها در برابر روند سیاسی از طریق ادامه اقدامات خرابکارانه خودشان و متوقف کردن دخالت خارجی تغذیه کننده اینگونه رفتارها ابراز داشته است؛ رفتارهایی که به یمن آسیب می رساند و تلاش های مردم آن برای بازگرداندن ثبات و از سرگیری مسیر رشد و سازندگی را برهم می زند.

سعود الفیصل گفت: ما در این راستا، بیانیه صادره از ریاست شورای امنیت در تاریخ ۲۹ اوت گذشته را که برخی از مانع تراشان اصلی روند سیاسی از گروه الحوثی را برشمرد، ابراز می داریم. ما همچنین این بیانیه را تایید می کنیم که نگرانی شدید خود را از وخامت اوضاع امنیتی در یمن - به علت اقداماتی که در آنجا برای برهم زدن روند سیاسی و امنیتی صورت می گیرد- ابراز داشت و این رفتارها را به شدت محکوم کرد.

دولت یمن و جنبش «انصارالله» و جریان‌های سیاسی این کشور یکشنبه شب گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری یمن توافقنامه صلح و شراکت ملی را با توجه به نتایج کنگره گفت‌وگوی ملی امضا کردند.

مردم یمن از پنج هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد (مورد حمایت عربستان)، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله به‌عهده داشت.

درپی این اعتراضات، مذاکرات بین انصار الله به نمایندگی از مردم و نهاد ریاست جمهوری یمن آغاز شد که چند دور مذاکرات به نتیجه نرسید و سپس مذاکرات با میانجیگری جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن بین دوطرف از سرگرفته شد. همزمان حکومت یمن دستور برخورد نظامی با معترضان تحصن کرده در مقابل وزارتخانه ها و مقر نخست وزیری در شهر صنعا را صادر کرد که در جریان آن شماری کشته و زخمی شدند.

در پی این حملات به معترضان مسالمت جو، نیروهای مردمی تحت رهبری انصار الله توانستند مراکز دولتی به اختیار خود در آوردند و سپس توافقنامه یاد شده بین دوطرف به امضا رسید.

سپس عبدالملک الحوثی در گردهمایی بزرگ مردمی در استان صعده در شمال یمن، از ملت و همه انقلابیون ستایش کرد و پیروزی ملت یمن را تبریک گفت و تأکید کرد که این انقلاب، انقلاب همه یمن بود و مبانی عدالت را پایه‌ریزی کرد تا یمنی برخوردار از امنیت و شکوفا تشکیل شود.

رهبر جنبش الحوثی گفت: این انقلاب یک مانع پیش روی ساختن حکومتی عادل را برچید و آن هم بزرگ‌ترین قدرت‌های بانفوذ به‌رهبری علی محسن الاحمر بود که تلاش می‌کند خواست خود را بر مردم تحمیل کند.

وی تصریح کرد: ساختار توافق انجام شده برای تشکیل دولت، اصل شراکت، کاردانی و میهن پرستی را تجلی می‌بخشد.

وی با اشاره به شکست کسانی که دل به خارج برای مقابله با ملت یمن در برهه اخیر داشتند، تصریح کرد: باید انتظارات ملت یمن برآورده شود. ملت یمن به هیچ‌کسی تکیه نمی‌کند و اراده خارجی نمی‌تواند بر ملت یمن سلطه یابد.

رهبر جنبش انصارالله گفت: کشور یمن در سطح عربی و اسلامی تهدیدی برای کسی نیست اما بر این نکته تأکید می‌کند که حاکمیت و استقلالش محترم شمرده شود. آنچه ملت می‌خواهد، زندگی آزادانه و برخوردار از کرامت و امنیت و ثبات است.
عربستان به انقلاب یمن واکنش نشان داد/ اوضاع خطرناک است 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  آیا ماجرای صلح امام حسن (ع) دوباره تکرار می‌شود؟/ پاسخ از رهبر معظّم انقلاب
Heart دستگیری ۸ نفر از خطرناک‌ترین تروریست‌ها به دست الحشد الشعبی
Heart واکنش نوری مالکی به بازداشت تعدادی از اعضای حشد شعبی
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart پاکستان در صدد بهبود روابط ایران و عربستان
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت
  ۲ هزار و ۳۹۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان ثبت شده است!
  ضربه قدرتمند عراق به داعش با دستگیری خطرناک‌ترین تروریست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان