امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان تحصیل می‌کنند!/ مقصر پیدا شد

#1
Heart 
دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان تحصیل می‌کنند!/ مقصر پیدا شد 1

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز با انتشار یک نامه و یک مصاحبه در سایت روابط عمومی دانشگاه آزاد توضیحاتی را نسبت به افزایش شهریه دانشگاه آزاد ارائه داد.

میرزاده در توضیحات خود با بیان اینکه برخی دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان تحصیل می‌کنند، افزایش کم شهریه دانشگاه در دو سال اخیر را سبب افزایش شوک‌آور امسال دانست و با این توجیهات تمام زیان‌ها و همچنین افزایش شهریه امسال دانشگاه آزاد را بر گردن «فرهاد دانشجو» رئیس سابق دانشگاه آزاد انداخت، آن هم به دلیل اینکه دانشجو در سال گذشته شهریه دانشگاه آزاد را تنها ۳ درصد افزایش داد.

همچنین میرزاده در توضیحات خود میزان افزایش شهریه دانشگاه را بسیار کم دانسته و گفته است: براساس مستندات موجود افزایش ۱۵ درصدی در کل شهریه که توسط این دانشگاه صورت پذیرفته است نه فقط نسبت به افزایش ۲۵درصدی وزارت علوم بیشتر نیست، بلکه در اغلب رشته‌ها و مقاطع میزان شهریه کمتر خواهد بود، افزایش شهریه دانشگاه آزاد حداقلی و به میزان ۱۵ درصد و پس از ۳ سال افزایش بسیار اندک و پایین‌تر از میزان تورم صورت پذیرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد حتی با اعلام اینکه وزرای علوم و بهداشت نیز در افزایش شهریه دانشگاه آزاد نقش داشتند این افزایش شهریه را به نوعی قانونی تلقی کرده و بیان داشته است: مطابق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیمات راجع به افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی براساس تصویب هیأت امنای دانشگاه صورت می‌پذیرد که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نیز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان اعضای اصلی در آن عضویت و حضور دارند که حضور اعضای مذکور نشان از اثرگذاری وزارت‌خانه‌های متولی حوزه آموزش عالی در تصمیمات کلان دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی عدم افزایش شهریه دانشگاه در سال ۱۳۹۲ را باعث زیان‌دهی این دانشگاه دانسته و اعلام کرده است که به دلیل عدم افزایش شهریه طرح‌های عمرانی دانشگاه در اقصی نقاط کشور متوقف و هزاران میلیارد ضرر و زیان (حداقل ۷۵۰۰ میلیارد ریال) برای راه‌اندازی مجدد طرح‌ها و قریب ۱۱ هزار میلیارد ریال کسری بودجه به دانشگاه وارد و دانشگاه ناچار شد از منابع بانکی تسهیلات اخذ کرده و متعاقباً نسبت به پرداخت سود بانکی آن اقدام کند.

میرزاده افزایش شهریه شوک‌آور امسال را تاوان افزایش کم دو سال گذشته دانسته است.

وی هزینه نگهداری ۲۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی دانشگاه آزاد را بسیار زیاد خواند و گفت: در تمامی سال‌های عمر دانشگاه آزاد اسلامی هزینه‌های آن تنها از طریق شهریه دانشجویان تامین می‌شد و در هیچ سالی این دانشگاه برای تامین هزینه‌های خود از بودجه دولتی استفاده نکرده است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه ضرر توقف پروژه‌ها و زیان حاصل از آنها تنها ناشی از اصرار بر افزایش ۳ درصدی شهریه دانشگاه در دو سال اخیر بود، گفته است: ما با سیاستی که بر اساس اصل خرج از کیسه دانشگاه باشد تا من را دوست بدارند، به شدت مخالفیم و برای محبوب القلوب شدن از کیسه دانشگاه خرج نمی‌کنیم.

وی همچنین میزان افزایش شهریه دانشگاه را با احتساب افزایش کم سال‌های گذشته عنوان کرده و افزایش امسال را اینگونه توجیه کرده است: با محاسبه افزایش سه درصدی سال گذشته به صورت میانگین ۹ درصد در دوسال اخیر است و این در حالی است که وزارت علوم مجوز افزایش ۲۵ درصدی شهریه‌ها را صادر کرده است، مدیران قبلی از افزایش شهریه‌ها در سال‌هایی که تورم کشور بالای ۴۰ درصد بود خودداری کردند و حالا تبعات نامطلوب آن گریبانگیر واحدهای زیان‌ده شده است.

میرزاده به نوعی تحصیل در دانشگاه آزاد را رایگان دانسته و عنوان کرده است: اگر هزینه‌هایی که دانشگاه آزاد برای دانشجویان مصرف می‌کند، حساب کنیم و در مقابل شهریه‌های دانشجویان قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که در عمل بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت رایگان تحصیل می‌کنند، زیرا میزان پرداخت شهریه مابه‌التفاوت سوبسیدهای دانشگاه را برای غذا و سایر خدمات و هزینه خوابگاه‌ها را هم پوشش نمی‌دهد.

با توجه به توضیحات رئیس دانشگاه آزاد که بیشتر به توجیه شبیه است تا توضیح، می‌توان گفت دانشجویان به دانشگاه آزاد بدهکار هم هستند زیرا بنا به گفته رئیس این دانشگاه، دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت رایگان تحصیل می‌کنند بنابراین حق اعتراض به افزایش شهریه را هم ندارند.

میرزاده امروز برای ارائه توضیحات به نمایندگان راهی مجلس می‌شود و با بیان چنین توضیحاتی سعی دارد نمایندگان مجلس را در برابر افزایش شهریه دانشگاه آزاد قانع کند.
دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان تحصیل می‌کنند!/ مقصر پیدا شد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شارژ رایگان
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
  7 گیگ اینترنت رایگان بگیر
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
  چرا گوشواره های نامتقارن جایگاه خاصی در بین جوانان پیدا کرده اند؟
  اردکانیان: ۴ میلیون مشترک کم مصرف شامل آب‌ بهای رایگان می شوند
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
  نتایج آزمون‌های زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اعلام شد
  تولید نانو پوشش ضد ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه اراک

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان