امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رشد به اقتصاد ایران درحال بازگشت است

#1
Heart 
بانک جهانی از بازگشت رشد به اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال خبر داد و با اشاره به ارائه بسته خروج از رکود توسط دولت ایران نوشت: دولت ایران اخیرا بسته اقتصادی جامعی را برای تثبیت وضعیت اقتصادی و افزایش رشد اقتصادی اعلام کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی خاورمیانه با اشاره به ارائه بسته خروج از رکود توسط دولت ایران نوشت: دولت ایران اخیرا بسته اقتصادی جامعی را برای تثبیت وضعیت اقتصادی و افزایش رشد اقتصادی اعلام کرده است. این بسته اقتصادی که شامل مجموعه ای از اصلاحات در زمینه نظارت و سیستم مالیاتی است، با هدف جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی، افزایش صادرات غیرنفتی، گسترش گردشگری و بازگرداندن انضباط مالی ارائه شده است.

این گزارش افزود: برخی نشانه ها مشاهده می شود که نشان از بهبود فعالیت های اقتصادی پس از افت شدیدی دارد که در پی تحریم ها و برخی سوء مدیریت‌ها در اقتصاد شاهد بودیم. آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان ورود گردشگران خارجی در سه ماهه نخست سال شمسی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است. نرخ تورم نسبت به ۴۵ درصد ثبت شده در جولای سال گذشته، در اوایل سال ۲۰۱۴ نصف شده و به ۲۳ درصد رسیده است.

آمارهای رسمی سه ماهه اقتصادی توسط دولت ایران منتشر نمی شود، اما برآوردهای انجام شده نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی ایران در نیمه اول سال مالی ۱۵-۲۰۱۴ پس از ۲ سال متوالی انقباض، در حال بازگشت به رشد است.

هرچند ریسک های کوتاه مدت همچنان پابرجاست، اما رشدی یک تا ۲ درصدی برای ایران در سال مالی ۱۵-۲۰۱۴ برابر با ۱۳۹۳ شمسی پیش بینی شده است.

بانک جهانی در بخش دیگری از گزارش خود به وضعیت ذخایر ارزی ایران اشاره کرده و نوشته است: ایران مجبور شد از ذخایر ارزی خود برای جبران کسری بودجه رو به افزایشش در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ استفاده کند. این کشور از کاهش میزان صادرات نفتی رنج می برد. برآوردها نشان می دهد ایران تا سال ۲۰۱۵، حداقل یک سوم ذخایر ارزی خود را از دست خواهد داد.

بر اساس این گزارش جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که نرخ بیکاری در میان جوانان در ایران ۲۵ درصد است، در حالی که برآوردهای غیررسمی حکایت از آن دارد که ارقام واقعی بیکاری دو برابر آمارهای رسمی است و نرخ بیکاری در میان زنان، تقریبا ۳ برابر آمارهای رسمی منتشر شده است. نرخ بیکاری زنان در ایران حدود ۴۰ درصد است.
رشد به اقتصاد ایران درحال بازگشت است 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
  کرونا در مشهد تثبیت شده/ امکان بازگشت موج دوم
  بازگشت روح این پسر جوان به خانه اش (عکس)
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  تمدید منع آمدو شد شبانه در سوریه و بازگشت برخی مشاغل
  ترمیم اقتصاد انگلیس در پساکرونا سه سال زمان می‌برد
  جانسون پس از بازگشت به کار: با بزرگترین چالش از زمان جنگ جهانی دوم روبروییم
  بازگشت جولان و قیمت سازی دلالان در بازار خودروهای سبک و سنگین
  آچمز آمریکا مقابل ایران ؛ موشک ایران همه را شگفت زده کرده است
Heart تارنمای بلومبرگ: میزان تست‌های کرونا در آمریکا برای بازگشایی اقتصاد کافی نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان