امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توشیبا و معرفی یک هارد دیسک ۵ ترابایت

#1
با ورود حافظه های SSD به بازار و برتری های بسیار زیاد اینگونه حافظه ها نسب به حافظه های HDD شوک بزرگی به دنیای هارد درایو های HDD وارد شد.اما یکی از بزرگترین مشکلات حافظه های SSD قیمت بسیار بالای آنها است و همین امر باعث شده تا کمپانی های تولید کننده یک بار دیگر به تولید حاظه های HDD روی آورند.

همانگونه که در ابتدای مطلب گفتیم ، دنیای تجهیزات ذخیره سازی پس از ورود درایو های اس اس دی به بازار، با شوک بزرگی روبرو گردید. درایو هایی وارد بازار شدند که سرعت بسیار بیشتری نسبت به هارد دیسک ها داشتند و می توانستند با توجه به مصرف توان پایین خود، مدت زمان آماده به کار نوت بوک ها را افزایش دهند. تمامی مزیت های موجود در SSD ها، با قیمت بالای آنها نابود می گردد و تنها درصد بسیار کمی از کاربران قادر به پرداخت هزینه مشابه هارد دیسک ۱ ترابایتی برای یک SSD با ظرفیت ۶۴ گیگابایت هستند و خرید چنین محصولی برای آنها توجیه پذیر نیست. به همین دلیل یکبار دیگر شرکت های تولید کننده هارد دیسک به ارائه محصولات و فناوری های جدید پرداختند که نمونه ای از آن، تولید هارد دیسک ۵ ترابایتی توشیبا با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه است.

هارد دیسک جدید توشیبا، به طور اختصاصی برای سیستم های Cloud Computing تولید می شود و این شرکت قصد تولید هارد دیسک با ظرفیت های کمتر را نیز دارد تا بتواند در میان کاربران خانگی نیز جایگاه خود را حفظ کند. با توجه به تولید هارد دیسک ۵ ترابایتی که از ۵ پلاتر ۱ ترابایتی تشکیل شده، هر سیستم Cloud Computing قادر به تبادل ۱۸۰ ترابایت اطلاعات با استفاده از تنها یک هارد دیسک خواهد بود. نسخه ۵ ترابایتی هارد دیسک های جدید سری MC توشیبا، سرعتی معادل ۱۷۰ مگابایت در ثانیه را برای انتقال اطلاعات در اختیار کاربران قرار می دهد که این سرعت در هارد دیسک ۲ ترابایتی برابر با ۱۴۰ مگابایت و در دو نسخه ۳ و ۴ ترابایتی برای با ۱۵۰ مگابایت در ثانیه خواهد بود.
Jackson Pollock paint a picture, see my vision through it
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راهنمای خرید هارد دیسک HDD
  مقایسه کامل هارد دیسک پرسرعت SSD با HDD
  اژدهای سرخ MSI مادربردهای B550 خود را معرفی کرد
  شرکت AMD دو پردازنده و یک چیپست مادربورد جدید معرفی کرد
  دیسک فلاپی
  کدام هارد دیسک‌ها بهتر هستند؟
  نقد و بررسی هارد دیسک‌های ADATA
  AMD کارت گرافیک های Radeon RX 470 و RX 460 را معرفی کرد
  اینتل پردازنده های Xeon E7 v4 را معرفی کرد
  AMD پردازنده‌های سری Opteron A1100 را معرفی کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان