امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کودتا علیه منشور ملل متحد!/ انتقال داعش به یمن و لبنان

#1
Heart 
کودتا علیه منشور ملل متحد!/ انتقال داعش به یمن و لبنان 1

تردیدی وجود ندارد که تشکیل ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، با هدف رسیدن به آنچه غربی‌ها نتوانستند در طول ۳ سال آشوبگری وایجاد بی‌ثباتی در سوریه به آن برسند صورت گرفته است.
کودتا علیه منشور ملل متحد!/ انتقال داعش به یمن و لبنان
گروه سیاسی جهان نیوز - پرویز سروری: از موضوعاتی که در جریان شکل‌گیری ائتلاف نظامی ضدداعش به رهبری آمریکا و حملات نظامی آن در خاک عراق و سوریه مورد اختلاف کارشناسان و دولت‌هاست دو مقوله قانونی بودن و حقیقی بودن اهداف آن است. در خصوص قانونی بودن تشکیل ائتلاف ضدداعش باید گفت هدف قرار دادن مواضع در کشور دیگر، باید در چارچوب مشخصی انجام شود و بدون درخواست کشوری که هدف قرار گرفته یا بدون اجازه سازمان ملل، حملات هوایی، خلاف قوانین و حقوق بین‌الملل است. اگر دولت‌ها خودسرانه به تعریف وضعیت بحران‌های بین‌المللی اقدام کنند و به بهانه‌های بشردوستانه به دخالت نظامی مبادرت نمایند سنگ روی سنگ بند نمی شود و هرج و مرج بر صحنه بین‌المللی حاکم خواهد شد. لذا باید گفت اهداف این حمله غربی مشکوک است.

آمریکا و هم‌پیمانش با سیاست مقابله گزینشی با تروریسم،‌ عدم صداقت در مبارزه با آن‌ها و منفعت‌طلبی و منفعت‌جویی در منطقه،‌ در مبارزه با تروریست توفیقی نخواهند داشت. بنابراین ائتلاف ضدداعش بهانه آمریکا برای تحقق اهداف نامشروع خود در منطقه است. کسانی که ائتلاف ضدداعش را پدید آورده‌اند همان‌هایی هستند که ائتلاف پیدایش آن را ایجاد کردند. در کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه نشست‌های مکرر برقرار کردند و از آنها با اقدامات اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی و رسانه‌ای حمایت‌های همه جانبه به عمل آوردند. آنها با ایراد اتهامات دروغ و بی‌پایه و اساس علیه دولت و ملت سوریه به تقویت تروریست‌ها اقدام کردند.

بر این اساس پشت قضیه ائتلاف علیه داعش اراده و تصمیم جدی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد زیرا اگر قرار است مبارزه با تروریسم به شکل واقعی انجام شود، باید با همه گروه‌های تروریستی باشد. بسیاری از کشورهایی که امروز عضو ائتلاف مبارزه با تروریسم شده‌اند، خودشان گروه‌های تروریستی که علیه ایران دست به اقدامات تروریستی می‌زدند را مورد حمایت قرار می‌دادند. از جمله سازمان منافقین که آمریکا و صهیونیست‌ها همچنان از آنها حمایت می کنند و برخی از کشورها مثل فرانسه پناه‌گاه آنها شده بودند و امکانات در اختیارشان قرار می‌دادند. تا زمانی که آمریکا دست از حمایت از گروه‌های تروریستی برندارد، نمی‌توان جامعیتی به مبارزه با تروریسم داد.

اگر این کشورها واقعا مصمم به مبارزه با تروریسم هستند، بهتر است جلوی تجهیز این گروهک‌ها و همچنین اعزام نیرو از کشورهای خود به سمت آنها را بگیرند تا برای ملت‌های دنیا ثابت شود که هدف آنها مبارزه با داعش است. از سوی دیگر حمله به زیرساخت‌های سوریه به بهانه مبارزه با داعش یکی از مهم‌ترین دلایل و شواهد دروغ بودن مبارزه ائتلاف ضدداعش است. نگاهی به صحنه درگیری‌ها این ادعا را اثبات می‌کند. حملات آمریکا و هم‌پیمانانش به خاک سوریه به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی-تکفیری داعش در حالی صورت می گیرد که در این حملات حداقل ۱۲ پالایشگاه وحلقه‌های چاه نفتی سوریه توسط جنگنده‌های ائتلاف بمباران شد. این حملات در حالی انجام گرفت که دولت سوریه هیچگونه درخواستی از دولت‌های غربی وهم‌پیمانان آنها برای حمله به مواضع تروریست‌ها نداشته و لذا آن را باید نوعی خودسری آمریکایی‌ها و شرکای آنها برخلاف قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد که در پشت‌پرده آن اهداف پنهانی نهفته است.

تردیدی وجود ندارد که تشکیل ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، با هدف رسیدن به آنچه غربی‌ها نتوانستند در طول ۳ سال آشوبگری وایجاد بی‌ثباتی در سوریه به آن برسند صورت گرفته است. آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای آنها همان‌هایی هستند که در این مدت به ایجاد، تقویت و حمایت گروههای تروریستی در سوریه پرداختند و پس از سالها زمانی که مشاهده کردند حمایت آنها از گروه‌های تروریستی نتوانسته دولت سوریه را به زانو درآورد، ائتلاف ضدداعش را طراحی کردند تا بتوانند خود مستقیما به خاک سوریه حمله کنند و به عنوان اولین گام، زیرساخت‌های اقتصادی این کشور را ویران نمایند.

سال گذشته نیز دولت‌های غربی به سرکردگی آمریکا درصدد بودند به بهانه استفاده از گازهای شیمیایی در سوریه به این کشور حمله کنند که البته با تدبیر دولت دمشق و اجازه خارج ساختن کلیه مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت سلاح شیمیایی از خاک سوریه، این بهانه از دست دولت‌های غربی گرفته شد و آنها به هدف خود نرسیدند.

همان زمان براساس گزارش‌هایی که سازمان‌های بی‌طرف بین‌المللی درباره استفاده از گازهای شیمیایی در سوریه منتشر کردند مشخص شد که استفاده از این گازها توطئه‌ای با همکاری مشترک تروریست‌های داخل سوریه و دولت‌های غربی برای متهم نمودن دولت دمشق بود تا بلکه براساس آن بهانه‌ای برای حمله به دست بیاورند. اکنون با بمباران مراکزی در خاک سوریه، مشخص شده که جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش بیشتر از آنکه مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دهند، در پی ویران کردن زیرساخت‌های اقتصادی سوریه هستند و در حملات خود پالایشگاه‌ها، چاه‌های نفتی، مراکز اقتصادی و زیربنایی کشور سوریه را هدف قرار می‌دهند.

علاوه بر آن در این حملات تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی سوری نیز مورد هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند که این واقعه تداعی‌کننده کشتارها و جنایات گسترده آمریکائی‌ها در دوران اشغال افغانستان و عراق است. واقعیت این است که حملات خودسرانه ائتلاف ضدداعش به خاک سوریه، بدون کسب مجوزهای قانونی از مجامع بین‌المللی نظیر شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته که این خود خطری به مراتب بزرگ‌تر از جنگ‌افروزی‌های غربی‌ها در منطقه را گوشزد می‌کند. این‌، پایه‌گذاری بدعتی خطرناک درنظام بین‌الملل است و در واقع چیزی نیست مگر اقدام خودسرانه کشورهای غربی در حمله به خاک یک کشور مستقل بدون توجه به قوانین ومقررات بین‌المللی. آنچه باعث می‌شود این حملات خطرناک‌تر جلوه کند این است که آنها تلاش می‌کنند این تجاوز آشکار را تحت پوشش جامعه جهانی یا ائتلاف بین‌المللی موجه جلوه دهند. ایجاد ائتلافی که هدف مستقیم آن انجام حمله و عملیات نظامی در داخل سرزمین دولت‌های مستقل، بدون وجود مجوز بین‌المللی یا موافقت دولت‌ها است، مغایر اصول حقوق بین‌الملل است.

گرچه تجربیات سال‌های اخیر نشان داده است که حتی شورای امنیت سازمان ملل نیز تحت سلطه و سیطره قدرت‌های استعمارگر غربی قرار دارد، با این حال همکاری میان دولت‌ها به بهانه تأمین امنیت بین‌المللی نیز لااقل در ظاهر نیاز به یک چارچوب مورد حمایت قانونی با تاکید بر منشور ملل متحد دارد زیرا مشروعیت آن منوط به مطابقت هر نوع همکاری بین دولت‌ها یا ائتلاف‌ها، با اصول واهداف منشور است. به همین دلیل دعوت از برخی دولت‌های همسو و یا وابسته به یک جریان فکری برای تشکیل ائتلافی که قصد آن نقض اصول و اهداف منشور ملل متحد حتی به بهانه مبارزه با یک گروه تروریستی باشد، زمینه‌سازی برای یک کودتا علیه منشور ملل متحد، حقوق بین‌الملل و امنیت بین‌المللی است. اکنون مشخص شده است که هدف نهائی ائتلاف آمریکایی ضدداعش، براندازی نظام سوریه است.

البته یکی دیگر از اهداف این حملات، جارو کردن داعش به سوی یمن و لبنان به عنوان مرکز ثقل پیروزی‌های محور مقاومت است. همچنین با توجه به قریب‌الوقوع شدن پیروزی و غلبه کامل دولت سوریه بر تروریست‌ها، این حملات و نابودی زیرساخت‌های سوریه امکان و فرصت بازسازی را به تأخیر می‌اندازند. چراکه سوری‌ها برای بازسازی کشورشان، به این زیرساخت‌ها نیاز اساسی دارند. یکی دیگر از شواهدی که دروغ بودن ادعای امریکا در حمله به داعش را ثابت می‌کند این است که قبل از حمله، تروریست‌ها محل حمله را تخلیه کرده‌اند و لذا کمترین آسیب متوجه آنها می‌شود. در نهایت می‌توان گفت این حملات توطئه برنامه‌ریزی شده علیه مردم و مقاومت منطقه است تا روحیه رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه متحمل شکست‌های مفتضحانه شده را بازسازی کنند و با تضعیف سوریه حاشیه امن برای این رژیم جعلی فراهم نمایند.
کودتا علیه منشور ملل متحد!/ انتقال داعش به یمن و لبنان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
Heart تظاهرات سودانی‌ها علیه توافق صلح جوبا
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
Heart مسکو: اطلاعات موثق داریم که شماری جنگجو از سوریه به قره باغ انتقال یافته اند
  انتقال زن 400 کیلویی گیلانی به بیمارستان (عکس)
  کوزوو، حزب‌الله لبنان را "گروه تروریستی" اعلام کرد
Heart تصور اینکه بدون مبارزه شوروی علیه نازیسم، چه بر سر جهان می‌آمد، ممکن نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان