امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

به مناسبت رکورد شکنی ژاوی : 10 خاطره اروپائی ژاوی

#1

به گزارش بارسا نیوز به نقل از وبسایت رسمی بارسلونا ، ژاوی هرناندز هافبک دوست داشتنی و خارق العاده تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا که با بازی مقابل پاریسن ژرمن توانست رکورد بیشترین بازی در لیگ قهرمانان اروپا را که در اختیار هموطنش رائول گنزالس بود را از آن خود کند. به مناسبت این رکورد شکنی که طی 17 سال بازی وی در لیگ قهرمانان حاصل شده است ده نکته قابل توجه در مورد این بازیکن خارق العاده را برای شما طرفداران این اسطوره جمع آوری کرده ایم:
به مناسبت رکورد شکنی ژاوی : 10 خاطره اروپائی ژاوی 1
1.اولین حضور :

16 سپتامبر 1998 (25 شهریور 1377) ژاوی 18 ساله در نیمه دوم بازی هیجان انگیزی با منچستر یونایتد و در ورزشگاه الد ترافورد برای اولین بار در لیگ قهرمانان به بازی رفت که در نهایت بازی با نتیجه 3-3 پایان یافت

2.اولین گل :

ژاوی اولین گل خودش را در لیگ قهرمانان در 15 مارس سال در ورزشگاه نیوکمپ2000 (25 اسفند 1378) وارد دروازه هرتابرلین کرد آن بازی با دو گل کلایورت و گابری با نتیجه 3-1 پایان یافت.

3.فینال پاریس :

مصدومیت از ناحیه زانو ژاوی را از بازی مقابل آرسنتل در ورزشگاه سنت دنیس شهر پاریس در فینال لیگ قهرمانان سال 2006 بازداشت اما او توانست اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان با هم تیمی هایش جشن بگیرد.

4. فینال رم:

بارسا برای سومین بار در سال 2009 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد ، شاید ژاوی دومین باری بود که این عنوان را کسب میکرد اما اولین فینالی بود که خودش به میدان رفته و در انتها نیز به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

5. صدمین بازی اروپائی :

نهم سپتامبر 2009 () صدمین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را در دور گروهی این رقابت ها مقابل دیناموکیف اوکراین را تجربه کرد و گل اول تیمش را نیز به ثمر رساند، این بازی در نهایت با نتیجه 2-1 به سود بارسلونا پایان یافت.

6.جزء یازده نفر برتر اروپا :

ژاوی همواره در 6 سال گذشته به عنوان هافبک در ترکیب یازده بازیکن منتخب اروپا قرار گرفته و سال 2008 هم به عنوان کاپیتان این تیم انتخاب شده است.

7. فینال ومبلی :

18 می سال 2011 (28 اردیبهشت 1390) ورزشگاه ومبلی لندن میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بود، بازی که در آن چهارمین لیگ قهرمانان اروپا برای بارسلونا بدست آمد و ژاوی نیز سومین قهرمانی خویش را تجربه کرد و در آن بازی پاس گل اول را به پدرو داد.

8. استاد پاس و پاس گل :

ژاوی بیشترین تعداد پاس گل در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را در بین بازیکنان فعلی دارد و با 24 پاس گل در رده دوم بیشترین پاس گل های اروپا و پس از رایان گیگز (27 پاس گل) قرار دارد. او همچنین با 9638 پاس، با اختلاف سه هزار پاس بالاتر از ژابی آلونسو و اینیستا از این نظر نیز رکورد دار است همچنین از نظر تعداد پاس های سالم با 9020 و حدود چهار هزار اختلاف با ژابی آلونسو با اقتدار در رده نخست قرار دارد.

9. آخرین گل اروپائی :

آخرین باری که ژاوی شانس گل نی در اروپا را داشت فصل گذشته مقابل آژاکس آمستردام بود که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید اما آن بازی که در خانه حریف بود 2-1 به سود این تیم به پایان رسید.

10. رکورد پاریس :

با حضور در بازی مقابل پاریسن ژرمن، ژاوی هرناندز 34 ساله با انجام 143 مین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا رائول گنزالس را پشت سر گذاشت و از این نظر در رده اول قرار گرفت.



این شخص همه زندگی منه دیگه!
به مناسبت رکورد شکنی ژاوی : 10 خاطره اروپائی ژاوی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar ، mahru ، Hadis Messi ، esiesi ، ِ**@ًrُِّ@^ُ$**
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رکورد بیرانوند در کتاب گینس ثبت شد
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  گواردیولا و برابری با رکورد ویژه ژوزه مورینیو(عکس)
  ژاوی و تحسین نکونام در نشست مطبوعاتی
  رکورد جهانی استراماچونی در اینستاگرام
  رکورد عجیب احمد نوراللهی شکست
  عبور بیرانوند از رکورد مرحوم حجازی
  من رئیس شوم ژاوی رهبر بارسلونا می شود
  کمک می کنم رونالدو رکورد علی دایی را بشکند
  دربی را به خاطر رکورد سید جلال عقب بیاندازید.!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان