امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اشنایی با ناوشکن چند کاره DD21 Zumwalt

#1
سری ناوشکن های چند کاره DD21 Zumwalt در سال 2010 وارد عمل خواهند شد تا جایگزین ناوشکن های Oliver Hazar Perry و ناوشکن های Sprunace موجود شوند.بر خلاف سری های قبلی، ماموریت اصلی DD21 مهیا کردن پشتیبانی برای حمایت از نیروهای زمینی است.




کاهش علایم دیداری، راداری، مادون قرمز و علایم مغناطیسی الی ترین اهداف طراحی هستند. این کشتی ضمنآ برای عملیات ضد هوایی، ضد دریایی و ضد زیر دریایی طراحی شده است.



همچنین طرح کشتی شامل مواد مرکب خاص ، بعضی مواد جاذب رادار و شکل خاص بدنه کشتی هم روی سطح آب و هم زیر سطح آب است.



دقت بسیار زیادی برای کاهش صدای کشتی و کم کردن صدای سیستم های تسلیحاتی و موتوری کشتی اتخاذ شده است.

سیستم قدرت یکپارچه IPS برای حمل بی صدای کشتی طراحی شده است. IPS یک سیستم با ساختار کاملآ الکتریکی برای کشتی های آینده است و نیروی محرکه کل کشتی به خط الکتریکی وصل است.




IPS هزینه نگهداری کمتر، هزینه ساخت کمتر، قابلیت بقاپذیری بهتر با ساختار انعطاف پذیرتر را برای دارندگان کشتی به ارمغان آورده است.

ساخت یک پیشرانه الکتریکی باعث حذف شفت پیشرانه و کاهش چرخ دهنده ها و نیز باعث کاهش علایم ردیابی کننده مثل صدا، حرارت و ... می شود و همچنین باعث افزایش قدرت موجود در سیستم های تسلیحاتی( قابلیت حمل مهمات بیشتر) و افزایش راحتی خدمه کشتی می شود.




سری DD21 Zumwait با تسلیحات 5-inch/62 و تو پهای Howitzer 155 mm مجهز خواهند شد و کشتی قادر خواهد بود که قدرت پشتیبانی توپخانه ای با برد 100 مایل را داشته باشد. یک سیستم موشکی دریایی زمینی هم خواهد توانست که با برد 100 تا 200مایل، کار پشتیبانی نیروهای زمینی را انجام دهد. موشک های تاکتیکی کروز Tomhawk هم قادر خواهند بود تا اهداف در فاصله 200 تا 1600 مایل دریایی را مورد اصابت قرار دهند.




DD21 به پیشرفته ترین سیستم های ردیابی زیر دریایی که روی سطح جنگنده نصب خواهد شد، مجهز خواهد گردید. سیستم پد فرود کشتی قادر به میزبانی از فرود هلیکوپترهای نیروی دریایی خواهند بود.

اوایل آبان امسال، ناوشکن کلاس زاموالت سرانجام به آب انداخته شد. این ناوشکن پیشرفته متفاوتترین سازه دریایی است که بشر تا امروز به خود دیده است.

ناوشکن زاموالت نیروی دریایی آمریکا، فناورانه ترین و پیشرفته ترین ناوشکنی است که تا کنون ساخته شده است. این ناوشکن با توجه به ابعاد و اندازه های خود، نخستین نمونه از کلاس جدیدی است که در ساده ترین تعریف خود معرف تلاش برای تغییر رویکرد کلاسیک شناورهای دریایی نسبت به گذشته است.

به گزارش پاپ ساینس، هزینه تولید هر فروند ناوشکن زاموالت حدود 3.5 میلیارد دلار است. به همین دلیل، سفارش اولیه که 32 فروند بود، ابتدا به 2 فروند کاهش پیدا کرد و نهایتا نیز تصمیم گرفته شد تنها 4 فروند از این ناوشکن تولید شوند؛ تعدادی که تنها برای پاسخگویی به نیازی است که ساخت این ناوشکن مدرن خود ایجاد کننده آن بوده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشنایی با ناوشکن چند کاره DD21 Zumwalt 1

زاموالت از نمای بیرون

در حال حاضر این ناوشکن در شهر بندری مین به آب انداخته شده است و منتظر است تا زمان عملیاتی شدنش فرا برسد؛ زمانیکه رسما اعلام شده است قبل از سال 2015 / 1394 نخواهد بود. با این وجود، در تاسیسات نیروی دریایی ریتئون در پورتسموث رودآیلند، مدلی از اتاق کنترل این ناوشکن ساخته شده است که برای آموزش نحوه ارسال و دریافت دادهها، مسیریابی، نحوه کار با سلاحها و سایر مسائل بهرهبرداری ناوشکن به ملوانان و افسران کشتی استفاده میشود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشنایی با ناوشکن چند کاره DD21 Zumwalt 1

مدل اتاق کنترل زاموالت

در حالت واقعی و روی عرشه ناوشکن، در هر شیفت کاری از 19 ملوان و افسر برای هدایت کشتی استفاده میشود و کامپیوترهای آن نیز هرگز استراحت نمیکنند. ناوشکن زاموالت در مجموع 154 خدمه خواهد داشت، که تنها نیمی از خدمه مورد نیاز ناوشکنهای عملیاتی کلاس آرلی برک (نزدیکترین کلاس ناوشکن به زاموالت که البته از آن کوچکتر است) خواهد بود. این کار به لطف درصد بالای اتوماسیون ناوشکن امکانپذیر شده است. همه چیز، از شیرهای دوشها گرفته تا برجک توپها تحت کنترل «محیط محاسباتی کلی کشتی» قرار دارد. برای مثال، به جای دادن دادههای خام حسگر فشار متصل به لولهها به مهندس کشتی، کامپیوتر مربوطه به طور مناسب واکنش نشان میدهد و سپس به خدمه اطلاع میدهد تا مراقب تغییرات لوله مورد نظر باشند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشنایی با ناوشکن چند کاره DD21 Zumwalt 1

مغز ناوشکن زاموالت

همه این توان محاسباتی از جعبه های بزرگی (عکس بالا) میآید که چاردیواری ماژولار الکترونیک (EME) نامیده میشود. در مجموع 16 عدد از این جعبهها درون زاموالت وجود دارد، که هر کدام از آنها 235 بخش الکترونیک مجزا دارد. درون هر کدام از این محفظه ها، قطعات فراوانی وجود دارد که باید بتوان آنها را در مقایسه با تجهیزات مخصوص ساخته شده برای استفاده های عمده نیروی دریایی راحتتر و ارزانتر تعویض کرد.
شناورهای دریایی به نحوی ساخته میشود که دهها سال در خدمت باقی بمانند، اما فناوریها کامپیوتری به مراتب سریعتر تکامل پیدا میکنند. برای اینکه بتوان تجهیزات الکترونیکی زاموالت را روزآمد نگاه داشت، ساختار ماژولار این محفظه ها امکان میدهد تا در صورت لزوم، آنها را به راحتی بیرون کشید و با قطعات جدیدتر جایگزین کرد.
سیستم پیشرانه زاموالت از چهار موتور گازی تشکیل شده که البته هیچ کدام مستقیما به شفت و پروانهها متصل نیستند. این موتورها با تولید 78 مگاوات جریان الکتریسیته، نیروی مورد نیاز دو موتور الکتریکی محرک کشتی را تامین میکند. به این ترتیب میتوان بسته به شرایط مختلف، خروجی توان را در قسمتهای مختلف کشتی کم یا زیاد کرد. در شرایط عادی، سیستمهای پیشرانه تنها 20 مگاوات از این انرژی را مصرف میکنند؛ بنابراین 58 مگاوات برای استفاده سلاحهای کشتی باقی میماند. به این ترتیب، نسل آینده سلاحها از جمله لیزرها و تفنگهای ریلی بخت مناسبی برای سوار شدن روی زاموالت دارند که الکتریسیته کافی برای پاسخگویی به نیاز انرژی این سلاحهای پیشرفته در اختیار دارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشنایی با ناوشکن چند کاره DD21 Zumwalt 1


دریچه های پرتاب موشک

حتی در صورتیکه این سلاحها روی زاموالت نصب نشوند، این ناوشکن کماکان سلاحهای قدرتمندی در اختیار دارد. زمانیکه زاموالت وارد خدمت شود، به 2 توپ دوربرد با برد 120 کیلومتر، 2 توپ کوتاهبرد برای حفاظت از ناوشکن در مقابل کشتیهای نزدیک، و 80 دریچه پرتاب موشک به شکل 20 مجموعه چهارتایی مجهز است.
اما داشتن اسلحه های خوب تنها نیمی از موفقیت در جنگ است. نیمه دیگر موفقیت به توانایی پنهانکاری رزمناو بستگی دارد؛ موضوعی که زاموالت در آن مقام استادی دارد. طراحی بدنه عجیب زام والت -شکل گوهای با سطوح شیبدار- باعث میشود تا ناوشکن با وجود طول 186 متری و حجم درون آب 16 هزار تنی خود، روی رادار بزرگتر از یک قایق ماهیگیری دیده نشود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اشنایی با ناوشکن چند کاره DD21 Zumwalt 1

زاموالت در مرحله ساخت

علاوه بر ابزارهای نبرد دریایی، زاموالت به باند فرود هلیکوپتر بزرگی مجهز است که به راحتی میتواند دو هلیکوپتر، یا یک هلیکوپتر و یک پهپاد عمود پرواز را روی خود جای دهد. همچنین در این ناوشکن فضای کافی برای اقامت خدمه آنها در نظر گرفته شده است. اگرچه هواپیمای عمود پرواز V-22 بیش از اندازه سنگین است که بتواند از سکوی فرود زاموالت استفاده کند، اما استفاده از هلیکوپتر برای بسیاری از نیازها پاسخگو خواهد بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی|ناوشکن کلاس آرلی برک|
  معرفی|سه عدد از برترین ناوشکن و رزمناو های جهان
  اشنایی با خودرو بازیابی زرهی هرکولس M88A2
  اشنایی با آتشبار جهنمی آلمان نازی MG-42
  اشنایی با بالگرد Mi-35
  اشنایی با ارتش
  اشنایی با توپ خود کششی Hosta ، ساخت روسیه
  معرفی ناو تازه وارد نیروی دریایی ایالات متحده موسوم به Zumwalt
  اشنایی با نفربر زرهی TULPAR ، ساخت کشور ترکیه
  اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان