امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس

#1
Video 
مشخصات ظاهری:ابعاد 116.7 × 80.5 × 64.7 میلی متر, وزن 534 گرم
امکانات کلی:لرزشگیر تصویر, فوکوس دستی,فوکوس اتوماتیک,زوم اپتیکال در هنگام فیلمبرداری,حالت ماکرو ,خروجی HD MI,خروجی USB ,خروجی تلویزیون
حسگر و تصویر:حسگر CMOS ,دقت حسگر 15 مگاپیکسل,پردازشگر تصویر DIGIC 5
لنز: 28-112 میلی متر, 4 برابر, 4 برابر, اپتیکال
عکس‌برداری:حداکثر سرعت شاتر 1 تا 4000 ثانیه,عکاسی پیاپی 4.5 فریم بر ثانیه,برد فلاش 7 متر
فیلم‌برداری:کیفیت فیلم Full HD
صفحه نمایش: 3 اینچ,دقت صفحه نمایش 920000 پیکسل
باتری: یون لیتیوم استاندارد ,مدل NB-10L


نقد و بررسی دوربین عکاسی کنون پاورشات G1 X
Canon PowerShot G1 X یک دوربین کامپکت حرفه‌ای با یک حسگر تصویر CMOS بزرگ است. این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های تولید شده توسط Canon بوده و از دقت حسگر 14.3 مگاپیکسلی در ابعاد 14×18.7 میلیمتر برخوردار است که از دوربین‌های Micro Four Third بزرگتر است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[img=200.02x140.02]http://mandegar24.com/cache/fck_files/image/review_camera-photo_Canon-PowerShot-G1-X_01.jpg[/img] دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس 1 دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس 1
همچنین این دوربین دارای یک سیستم کنترل دستی با قابلیت تغییر مدهای عکاسی و نوردهی می‌باشد. G1 X که از نظر جثه می‌توان آن را به عنوان یک شبه DSLR در نظر گرفت، از بازه‌ی ایزوی 100 تا 12800، بزرگنمایی 4 برابری، محدوده دیافراگم f/2.8، صفحه نمایش LCD 3 اینچی متحرک 920 هزار نقطه‌ای، منظره یاب اپتیکال، فیلم برداری تمام HD و درنهایت عکسبرداری با فرمت RAW برخوردار است.

نتیجه گیری
Canon PowerShot G1 X به نسبت دوربین‌های هم رده دیگر خود بزرگتر و سنگین‌تر بوده و به همان نسبت حسگر تصویر و عمق میدان بهتری را برای شما به ارمغان می‌‌آورد.
اندازه حسگر تصویر این دوربین مانند هر دوربین کامپکت دیگری است و لنز آن قابل تعویض نیست. این دوربین در مقایسه با یک DSLR ، جثه کوچکتری دارد و بدیهی است که کیفیت و پاسخدهی کمتری داشته باشد و همانطور که گفتم قابلیت تعویض لنز نیز در آن وجود ندارد.

G1 X از نظر ساختاری کامپکت بزرگی است و بزرگنمایی کارآمد و کیفیت تصاویر در آن به بسیاری از دوربینهای کامپکت دیگر برتری دارد. اگر توضیحات داده شده با نیازهای شما تناسب دارد، پس باید بگویم که با وجود قیمت بالای این دوربین، ولی کاملا ارزش خریداری را دارد.
در کنار تمامی مزیت‌های بسیار این دوربین، عیب های کمی را می‌توان شمرد. هر کسی که با سری G این شرکت آشنایی داشته باشد، به راحتی می‌تواند از رابط کاربری به کار رفته در این دوربین استفاده کند و کسانی که تا کنون تجربه استفاده از این سری دوربین‌ها را نداشته اند، فرمانهای کنترلی به کار رفته در G1 X ، آنها را به وجد خواهد آورد.

دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس 1 دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس 1 دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس 1
البته کلید چرخان کنترل ایزو به کار رفته در G12 ویژگی جالبی بود که G1 X از آن بی بهره است و برای تغییر ایزو در این دوربین باید وارد منو شد. با تمامی این اوصاف رابط کاربری این دوربین بسیاری کارآمد بوده و شخصی پذیری بالایی دارد.

افزون بر آن، کیفیت عکس G1 X برای یک دوربین کامپکت بسیار متحیر کننده است (البته به جز عکاسی مایکرو آن) که البته با وجود حسگر بزرگ به کار رفته در آن معقول به نظر می‌رسد. اگر شما به دنبال عکس‌هایی در حد DSLRها هستید، Canon PowerShot G1 X یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. با وجود که کیفیت تصاویر این دوربین در سرعت ایزوهای بالا با یک DSLR یا یک کامپکت مجهز به APS-C برابری نمی‌کند ولی بر خلاف بسیاری از دوربین‌های کامپکت دیگر شما می‌توانید از ایزو 100-1600 استفاده کنید.

همچنین عملکرد این دوربین با سیستم کامپکت Micro Four Third همخوانی دارد و G1 X را از نظر کیفیت تصویر به یکی از رقبای اصلی Panasonic و Olympus تبدیل کرده است.

دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس 1 دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس 1 دوربین دیجیتال کانن پاورشات اس ایکس 150 آی اس 1
بنابراین اگر شما به دنبال یک دوربین همه چی تمام با لنزهای کارآمد، رابط کاربری کاربردی، کیفیت عکسبرداری بالا، فیلم برداری تمام HD و یک صفحه نمایش چند جهته هستید، Canon PowerShot G1 X می‌تواند یک پیشنهاد عالی به شما باشد. با این حال دقت داشته باشید که قیمت این دوربین بالاتر از دوربین‌هایی با حسگرهای بزرگتر و لنزهای قابل تعویض بوده و تصمیم گیری نهایی را به عهده خودتان می‌گذاریم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان