امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اعزام نیروی آلمان به شرق اوکراین

#1
Heart 
منابع مطلع می‌گویند آلمان در حال بررسی اعزام نیروهای نظامی به مناطق شرقی اوکراین با هدف نظارت بر حسن اجرای توافق آتش‌بس کی‌یف و استقلال‌طلبان است.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری رویترز خبر داد، منابع مطلع در دولت آلمان می‌گویند برلین در حال بررسی استقرار نیروهای نظامی در مناطق شرقی اوکراین هستند. این اقدام با هدف نظارت بر حسن اجرای توافقی است که ماه گذشته با حضور نمایندگان سازمان همکاری و امنیت اروپا، کی‌یف و استقلال‌طلبان، در مناطق شرقی اوکراین برقرار شده است.

یک منبع مطلع روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفته است که نیروهای مسلح آلمان برای اعزام سرباز و تجهیزات به اوکراین آماده‌اند. اعزام این نیروها بستگی به این دارد که تصمیم سیاسی برای حضور سربازان آلمانی در هیئت‌های صلح‌بانی سازمان همکاری و امنیت اروپا، اتخاذ شود.

به گفته این منبع، هنوز تعداد نیروهای اعزامی و مأموریت دقیق آن‌ها مشخص نیست، چراکه این مسئله به وضعیت امنیتی اوکراین و شرایط اعلام‌شده از سوی سازمان همکاری بستگی دارد.

دو هفته قبل هم آلمان همراه با فرانسه، پیشنهاد اعزام پهپاد به مرزهای شرقی اوکراین را مطرح کردند تا بتوان بر اجرای آتش‌بس در این مناطق نظارت کرد.

نشریه پرتیراژ «بیلد» آلمان گزارش داده است که هیئت نظامی آلمان شامل ۲۰۰ سرباز خواهد بود که ۱۵۰ نفر از آن‌ها برای نظارت بر منطقه و ۵۰ تن نیز با هدف ارائه خدمات لجستیکی به کار گرفته می‌شوند. این نشریه اشاره کرده است این هیئت در نتیجه گزارش یک هیئت حقیقت‌یاب فرانسوی-آلمانی که عنوان کرده بودند تنها با حضور نیروهای مسلح می‌توان بر آتش‌بس نظارت کرد، به این منطقه اعزام می‌شوند.

اواخر سال گذشته بود که خودداری «ویکتور یانوکویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین از امضای پیمان تجارت آزاد با اتحادیه اروپا، به شکل‌گیری آشوب‌هایی تحت حمایت غرب منجر شد. سقوط دولت در پی این ناآرامی‌ها و روی کار آمدن دولتی غربگرا، موجب شد تا ساکنان مناطق شرقی اوکراین که عمدتا روس‌تبار هستند، خواستار استقلال شوند. در جریان درگیری‌ها در این مناطق، تاکنون بیش از ۲۶۰۰ تن کشته شده‌اند. توافق ماه گذشته که در شهر «مینسک» بلاروس امضا شد، از شدت درگیری‌ها کاسته است.

کشورهای غربی در قالب ائتلاف ناتو با استفاده از بهانه درگیری‌های اوکراین حضور خود در مرزهای روسیه را گسترش داده‌اند. تشکیل نیروهای واکنش سریع از دیگر اقداماتی است که ناتو به همین بهانه در دستور کار قرار داده است.
اعزام نیروی آلمان به شرق اوکراین 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تحولات اوکراین
Heart پارلمان آلمان ماسک را اجباری کرد
  ترامپ: به نیروی پلیس "قویتر" نیاز داریم
  پیام رئیس‌جمهور آلمان به شهروندان مسلمان به مناسبت عید فطر
  تصادف سنگین 52 خودرو در آلمان !
Wink کشتن حیوانات در باغ وحش آلمان به دلیل قرنطینه
  شیوع کرونا و اختلاف‌نظرها درباره اجباری شدن ماسک در آلمان
Heart پرداخت ۱۲میلیون تومان وام به ازای حفظ اشتغال هر نیروی کار فعال
  نخست وزیر اوکراین استعفا کرد
  آلمان: اروپا در پروژه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مشارکت نمی‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان