امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

امام حسین درقران وتورات

#1
Smile 
در کتاب ارمیایی نبی[صفحه 50 نسخه PDF] بند 47 قسمت 10 نوشته شده است[1]:

امروز روز انتقام خداوند است (روز ظهور آخرین منجی) . خداوند اراده فرموده است که انتقام او را از دشمنانش بگیرد. و شمشیر خدا انتقام آغاز خواهد کرد؛ و شمشیر خدا خود را از خون آنها سیراب خواهد ساخت، زیرا خداوندقربانیداده است؛ در کنارۀ شمالیِ رودخانۀ فرات .

در کتاب ارمیا به قسمت شمالی فرات اشاره شده است که کربلا در قسمت شمالی فرات قرار دارد و تنها کسی که در طول تاریخ در آن ناحیه به تعبیر کتاب ارمیا قربانی شده است حضرت عبدالله الحسین (ع) بوده است.

در سفر پیدایش [3] در باب 17 آیه 20 به 12 اشاره شده است:

اما در مورد اسماعیل نیز تقاضای تو را اجابت نمودم و او را برکت خواهم داد و نسل او را چنان زیاد خواهم کرد که قوم بزرگی از او به وجود آید. دوازده امیر از میان فرزندان او برخواهند خاست.

گفته می شود در یکی از کتاب های یهود بنام نبوئیت هیلد که 470 سال قبل از تولد رسول اکرم (ص) را مدتها توسط علمای یهود مخفی نگه داشته شده بود در بند های هجده و نوزده آن نوشته شده:

سر از قفا با خنجر بریده شود ، دو دست قطع گردد ، در کنار شط فرات واقع شود ، تغییراتی در زمین آسمان پدید آید.خیمه‌های رنگینی که جای نشستن فرزند زادگانست سوخته شود وآشکار شوند خویشان معروف که به ناز پرورده شده بودند وشایع گردد وبا لب تشنه کشته شود.

در مکاشفات یوحنا بند شش و یازده[4] نوشته شده:

شیپور ششم دیوارهای کشتار
وقتی فرشته ششم شیپور را نواخت از چهار گوشه قرابنگاه زرین که در حضور خدا قرار داشت صدایی شنیدم که به فرشته ششم گفت:آن چهار فرشه را که در رود فرات بسته شده اند آزاد ساز.
بند یازده
وقتی آن دو نفر دوره سه سال و نیمه شهادت خود را به پایان برسانند آن جانور عجیبکه از چاه بی انتها بیرون می آید و به ایشان اعلام جنگ خواهد داده و خواهد کشت اجساد آنها سه ونیم روز در خیابان های شهر بزرگ به نمایش گذاشته خواهد شد این شهر از نظر ظلم و فساد شبیه سدوم و مصر است و جایی است که خداوند ایشان نیز بروی صلیب کشته شر.در این مدت به کسی اجازه اده نمی شود ایشان را دفت کند و مردم از قوم های مختلف آنها را تماشا خواهد کرد.
در سوره صافات آیه 107 به داستان ذبح حضرت اسماعیل به فرمان خدا اشاره شده است نوشته شده :
وَفَدَیْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ ﴿۱۰۷﴾ وَتَرَکْنَا عَلَیْهِ فِی الْآخِرِینَ ﴿۱۰۸﴾ و او را در ازاى قربانى بزرگى باز رهانیدیم.و در آیندگانبراى او به جاى گذاشتیم.خداوند به ابراهیم گفته در ازا قربانی بزرگتری او را رهانیدیم بی شک قربانی بزرگتر گوسفندی که به جای ابراهیم قربانی شد نمی توانسته باشد و در آیه بعدی از آیندگان اسماعیل نام برده شده است که همانطور که می دانید حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسین (ع) از نسل اسماعیل پدید آمدند.اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
--------------
[1]کتاب ارمیای نبی در سالهای 625 تا 580قبل از میلاد نوشته شده است.ارمیای و دنیال نبی از رسولانی بودند که توسط بخت النصر به همراه بقیه قوم یهود به بردگی گرفته شده و به بابل آورده شدند و تا زمان کوروش بزرگ قوم یهود در بابل برده بود که بد از ظهور کوروش آزاد می شوند.

[2]این موضوع نیازمند تحقیقات بیشتر است زیرا هرچه سرچ کردم به نسخه انگلیسی کتاب دست نیافتم ولی کتابی بنام The "Nevuat Hayeled" - "the Prophecy of the Child" یا نوئیت هیلد که به فارسی ترجمه شده وجود خارجی دارد و گفته می شود باعث شده یکی از علمای یهود بنام حاج بابا قزوینی به اسلام گرویده و کتابی بعنوان منقول الرضا (اقامه الشهود فی رد الیهود) را نوشته است.
[3] سفر پیدایش :یا برشیت (به عبری:� �בראשית)، نخستین بخش از کتاب مقدس و اولین کتاب از «اسفار پنجگانه» یا تورات است. در این کتاب برخی از معروفترین قصص عهد عتیق، همچون آدم و حوا، هابیل و قابیل، کشتی نوح، برج بابِل وشه‌پدران نقل شده است و همانگونه که از نام آن پیداست، از پیدایش عالم هستی سخن می‌گوید.

[4]مکاشفات یوحنا جهت مطالعه بیشتر به ویکی‌پدیا مراجعه شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زیباترین جذابترین خطبہ کہ شنیدم (نقد خلافت بعد رحلت پیامبر از زبان امام علی)
  مناجات با امام زمان (عج)
Star آیت‌الله علوی گرگانی: موضوعاتی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست
  عکس های مذهبی از حرم امام رضا در مشهد مقدس
  بعد از امام زمان(ع) چه امامی رجعت خواهد کرد؟
  دلیل ملقب شدن امام هشتم، علی ابن موسی، به رضا چیست؟
  آیت‌الله نوری‌همدانی: نیمی از مساجد کشور امام جماعت ندارند/ لزوم فعالیت مسجد در شبانه
  آیا در میان شاگردان امام باقر و امام صادق علیهما السلام از زنان هم کسی بوده است؟
  چگونه می توانیم با امام زمان (عج) ارتباط داشته باشیم؟
  چرا ایران را مملکت امام زمان (عج) می نامند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان