امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ستاره های نوترونی در قران

#1
Smile 
سیاه چاله ها و ستاره های نوترونی در قرآن
قرآن كريم در مورد سياه چاله ها مشخصاتي را بيان مي كند.

اين مشخصات عبارتند از :
1) آن ها ستارگاني در حال حرکت هستند. (همان گونه كه علم مي گويد)
2) آن ها پنهان هستند. (همان گونه كه علم مي گويد نور نيز نمي تواند از آن ها عبور كند)
3) آن ها ستارگاني جارو کننده هستند. (همه چيز را مي بلعند)
ابتدا آياتي از قرآن كريم را بررسي مي كنيم و بعد از ديد علمي به اثبات آن مي پردازيم



فَإِذَا النُّجُومُ طُمِسَتْ

در آن هنگام که ستاره محو و تاریک شود

فَلا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ*الْجَوَارِ الْکُنَّس* وَاللَّیْلِ إِذَا عَسْعَسَ * وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ * إِنَّهُ لَقَوْلُ

رَسُولٍ کَرِیمٍ

به راستي سوگند به اختران باز آينده نمي خورم (15)آن روندگان نهان شونده (16)و قسم به شب چون تاريك شود، (17) و به صبح چون بدمد(18) كه اين (قرآن) كلام فرستاده اي است بزرگوار(جبرئيل)(19)

به خوبي امروزه مشخص شده است که ستارگان در طول عمر خود دچار تحول مي شوند تا آنکه بميرند. يکي از انواع مرگ ستارگان، تبديل شدن به سياه چاله است.

خداوند در قرآن مي فرمايند( قصص 88 ):

وَلا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لا إِلَهَ إِلا هُوَ کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلا وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ

با خداوند، معبود ديگري را نخوانيد.خدايي نيست جز او، هرچيزي نابود مي شود مگر ذات او.فرمان مخصوص اوست، به سوي او بازگردانده مي شويد. قصص88

كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ
هر چه بر [زمين] است فانى‏شونده است و ذات باشكوه و ارجمند پروردگارت باقى خواهد ماند
در طول دوره زندگي ستارگان، موجوديت خود را تغيير مي دهند. اين تغيير ميليون ها سال طول مي کشد. يکي از آن ها تبديل شدن به سياه چاله است که چهره اي ترسناک دارد. تاریخ شیمیایی جهان نشان می‌دهد که نخستین ستارگانی که تشکیل شده‌اند بسیار بزرگ بوده‌اند و انتظار می‌رود به سیاهچاله‌ها تبدیل شوند. با قطعیت نمی‌توان گفت که همه ستارگان ناگزیر به سیاهچاله‌ها مبدل می‌شوند. دانشمندان نشان داده‌اند که ستارگان نامتقارن ستارگانی که تقارن کروی تقریباً کامل ندارند به این سرنوشت دچار می‌شوند. اما به عقیده وای. ب. زلدوویچ فیزیکدانان شوروی و گروه انگلیسی استیون هاوکینگ، راجر بن روز و روبرت چراک، عدم تقارن شکلی کوچک، یک ستاره بزرگ را نجات نخواهند داد.



وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى ﴿۱ )

سوگند به ستاره وقتی که از بالا به گودال فرو می افتد (یا فرو می ریزد سوره ی نجم آیه ی ۱)







اين تصوير که به کمک اشعه ايکس گرفته شده است نشان دهنده سياهچاله اي است که در حال بلعيدن ستاره اي مي باشد.
سياهچاله بسيار سنگين سياهچاله اي است که جرم آن بين 105 تا 1010 برابر جرم خورشيد است. امروزه اين عقيده وجود دارد که اگر همه کهکشان ها سياهچاله اي از اين نوع نداشته باشند، تعداد زيادي از آن ها که کهکشان راه شيري نيز جزئي از آن است، در مرکز خود چنين سياه چاله اي را دارند. اين سياه چاله ها داراي خصوصيات عجيبي هستند که آن ها را از همنوعان خود متمايز مي کند



انواع سياه چاله ها کدامند؟
دانشمندان سه نوع سياه چاله را کشف کرده اند:کوچک، متوسط و بزرگ.
1) نوع کوچک يا کم جرم يا نوع اختري يا کهکشاني
اين نوع از سياه چاله ها از ستارگاني تشکيل مي شوندکه جرمشان 100 برابر جرم خورشيد ما است.
وقتي که انرژي چنين ستاره اي تمام مي شود، پوسته خارجي خود را پرتاب مي کند و هسته خود را که هنوز 15 برابر خوررشيد ما است را نگه مي دارد.
دانشمندان عقيده دارند که کهکشان راه شيري ما داراي ده ها هزار از اين سياه چاله ها است بنابراين به آن سياه چاله کهکشاني مي گويند.
2) سياه چاله هاي متوسط
3) سياه چاله هاي بسيار سنگين
در مرکز کهکشان ها قرار دارند. بعضي از دانشمندان عقيده دارند که بيشتر کهکشان ها که کهکشان ما هم جزوي از آن است، داراي سياه چاله اي در مرکز خود است.
در ستارگان سنگين دو فرايند مهم پيوسته رخ مي دهد. يکي جوش هسته اي است( که هيدروژن را از مرکز ستاره به بيرون مي فرستد و ديگري جاذبه (که تمامي هيدروژن را به طرفي که آمده بود مي کشد). اين دو روند يکديگر را خنثي مي کنند تا اينکه هيدروژن ستاره سوخته شود و در اين موقع جاذبه غلبه مي کند.
وقتي که جاذبه غلبه کرد، ستاره ناپايدار مي شود و منفجر مي گردد. وقتي که شروع به منفجر شدن کرد، ‌ديگر متوقف نمي شود و ستاره ( و در نهايت اتم هايش) به داخل خود فرو مي ريزند و منجر به تشکيل سياه چاله مي شود.( 186 Hewitt)

فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ

سوگندها به مواقع نزول ستارگان (75)

و اين قسمي است بسيار بزرگ اگر بدانيد! (76)



در مورد مواقع النجوم که در سوره واقعه آمده است:

مواقع به معنای محل افتادن است و نجوم به معناي ستاره است . احتمالی که در مورد معنای این کلمه داده شده همان سیاه چاله های فضائی است که بعد از مرگ ستاره های بزرگ به وجود می آيد این ستاره ها بعد از مرگ دارای قدرت کشش بالائی هستند و ستاره های اطرا ف به خاطر این کشش به داخل این سیاه چاله مي افتند .

قران به این حادثه فضائی با کلمه مواقع النجوم اشاره می کند .

وَالسَّمَاء وَالطَّارِقِ (1)

سوگند به آسمان و کوبنده ی شب

وَمَا أَدْرَاكَ مَا الطَّارِقُ (2)

و تو نمی دانی که کوبنده ی شب چیست

النجم الثاقب (3)

همان ستاره ی درخشان و شکافنده ی تاریکی ها

در آيات اول سوره ي الطارق كلمه ي طارق از ريشه ي طرق به معني محكم زدن تا آواز توليد كند ، مي باشد. اگر در اين آيه احتمالا به معني نبضان (كه همان زدن همراه آواز است)باشد دلالت به يك امر مهم علمي مي نمايد . در آيه ي بعدي مي گويد كه طارق ستاره اي است كه در شب و يا تاريكي نفوذ مي كند. كه در اينجا قسم يادن كردن به آن ، اهميت موضوع را بيان مي كند.

تحقيقاتي كه حوسلين بل بورنل در سال ۱۹۶۷در يوهنتون كامبريج به عمل آورد يك سيگنال منظم راديوي را تعيين نمود.قبل از آن معلوم نبود كه اجسام سماوي داراي نبضان مثل قلب هم وجود دارند.در سال ۱۹۶ دانشمندان توضيح دادند كه وقتي يك ماده در هسته ي خود بسيار متكاثف شود به دور خود به چرخش در مي آيد.سپس ميدان مغناطيسي آن هم به چرخش درآمده و فوق العاده قوي مي شود.مثلا هزار ميليارد مرتبه قوي تر از ميدان مغناطيسي زمين.آن ها اجسامي راكشف كردند كه با سرعت بسيار زياد به دور خود مي چرخند و امواج قوي راديويي را به شكل يك مخروط از خود پخش مي كنند.

بعد ها كشف شد كه منبع اين سيگنال ها ستاره هاي نوتروني مي باشند.از اين ستاره هاي نوتروني كه جديدا كشف شده به ستاره هاي نبضاني Pulsar نيز ياد مي شود .

ستاره هاي نوترونی اکثرا قابل رویت نیستند و تنها با امواج رادیویی (پالس ها) رصد می شوند. امواج دریافتی از این ستاره ها طوری به نظر می رسد که کسی به جایی می کوبد! (ستاره ی کوبنده).

باور ندارید؟ گوش کنید!

بلي كلمه ي نبضاني از نبض به معني حركت كردن يا زدن يا تپش منظم است كه حالت انبساط و انقباظ منظم در هر تپش را مي رساند .واين موضوع در مورد ستاره ها بسيار قبل تر از اينكه ستاره هاي نبضاني كشف شوند در قرآن ذكر شده بود.


حال به برسي معناي ثاقب مي پردازيم:

در عربی “ثقب” به معنای چاله و “ثاقب” به معنای چیزی است که چاله را ایجاد می کند.و اين نشان مي دهد كه ستاره هاي نوتروني در تاريكي چاله اي را ايجاد مي كنند( واين همان نسبیت عام است كه پیش بینی می کند که سیاه چاله ها از ستاره های نوترونی بوجود می آیند…)

قرآن در آسمان ستاره ای کوبنده را معرفی می کند که ثاقب است. (چاله ایجاد می کند).

کلام واضح قرآن در این مورد جایی برای شک نمی گذارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ALI REZA J
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قران کریم تکامل را تاییدمیکند.
  طرح ختم گروهی قران کریم
  قران
  قران وریاضی
  اعجاز کامل قران در رابطه با خورشید
  قران کریم
  جنبن شناسی در قران
  قران از دیدگاه مستشرقان
  ستاره داوود؛ افسانه دروغ صهیونیستی !
  آن دو دریا که در قران به آنها اشاره شده در دانمارک هستند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان