امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ناگفته هایی در مورد باراک اوباما و آمریکا

#1
Heart 
یک فعال و کشیش سیاهپوست آمریکایی تصریح کرد که دولت آمریکا درباره نحوه برخورد با سیاهپوستان این کشور به شکلی نظام‌مند و عامدانه حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد و این ایده که آمریکا بهشتی برای نژادهای مختلف است، یک دروغ محض بیش نیست.
ناگفته هایی در مورد باراک اوباما و آمریکا
به گزارش جهان به نقل از فارس، «رندی شورت» فعال و کشیش سیاهپوست آمریکایی که فعالیت‌هایی را در جهت احقاق حقوق سیاهپوستان آمریکایی صورت داده است در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فارس به انتقاد از سیاست‌های تبعیض آمیز دولت آمریکا علیه شهروندان سیاهپوست پرداخت و گفت: دولت ایالات متحده در ارتباط با نحوه برخورد با آفریقایی-آمریکایی‌ها به شکلی نظام‌مند و عامدانه، حقوق بشر را زیرپا می‌گذارد. حدود هر ۲۸ ساعت یک بار، یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا کشته می‌شود.

وی به رخداد قتل «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست «فرگوسن» اشاره کرد و گفت: در جریان قتل فرگوسن، پیش بینی من این بود که یک انفجار اجتماعی در سطح آمریکا بوجود آید که البته در ماه آگوست شاهد آن هم بودیم. تبعیض نژادی در آمریکا علیه سیاهپوستانی که آفریقایی-آمریکایی هستند، یک مسئله جدی است. آمریکا با یک مشکل جدی در این زمینه مواجه است.

* این ایده که آمریکا بهشتی برای نژادهای مختلف است یک دروغ محض است

کشیش شورت درباره عقیده اشتباهی که درباره آمریکا وجود دارد، اینگونه گفت: این طرز فکر که آمریکا بهشتی برای نژادهای مختلف است، یک دروغ محض بیش نیست. ما هر روزه با مشکلات بسیاری مواجهیم که برای نژادهای غیرسفید در جامعه آمریکا بوجود می‌آید. ماجرای فرگوسن، یک انفجار قابل پیش بینی بعد از چند دهه سرکوبگری بود.

* قانون اساسی آمریکا، سیاهپوستان را هرچیزی جز انسان می‌داند

وی در ادامه به اشکالاتی که در قانون اساسی آمریکا در رابطه با حقوق سیاه‌پوستان وجود دارد و همچنین یکی از احکام دیوان عالی آمریکا در سال ۱۸۵۷ مبنی بر اینکه هیچ آفریقایی-آمریکایی حتی در صورت برده نبودن، هیچ حقی برای برخورداری از شهروندی آمریکا ندارد، اشاره کرد و گفت: قانون اساسی آمریکا سیاهپوستان را هر چیزی فرض می‌کند جز انسان. قوانین آمریکا به گونه ای نوشته شده که هیچ حقی برای سیاهپوستان آفریقایی- آمریکایی قائل نیست و این در حقیقت می توان گفت یک اعلام جنگ غیررسمی علیه سیاهپوستان در آمریکا به حساب می‌آید.

این فعال حقوق بشر در آمریکا در ادامه اظهارات خود به اقدامات دولت و نهادهای دولتی آمریکا علیه سیاهپوستان اشاره کرد و گفت:‌ دولتمردان آمریکایی جنگی بزدلانه را علیه سیاهپوستان آفریقایی-آمریکایی آغاز کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به برنامه ضدجاسوسی «اف بی آی» موسوم به «کو اینتل‌ پرو» (COINTELPRO) اشاره کرد که پروژه‌ای است که برای ترور،‌ قتل، بی‌اعتبارسازی و از بین بردن سازمان‌های سیاهپوستانی که برای آزادی می‌جنگند راه‌اندازی شد. ما افراد بسیاری را داریم که هم اکنون به دلیل مبارزات خود برای دفاع از حقوق سیاهان در جامعه آمریکا زندانی شده و در زندان انفرادی به سر می‌برند.

آنچه در جریان کشته شدن فرگوسن توسط یک پلیس سفیدپوست اتفاق افتاد این بود که ما هم اکنون یک نسل جوان سیاهپوست داریم که نمی خواهند دیگر قربانی باشند. در سال ۱۹۹۴ «بیل کلینتون» رئیس جمهوری وقت آمریکا دستور داده بود تا هرگونه تبعیض نژادی بویژه توسط پلیس بلافاصله گزارش شود، اما از آن زمان تا کنون شاهد هیچ اقدامی در این زمینه نبوده‌ایم.

* از واقعه ۱۱ سپتامبر تاکنون هزاران سیاهپوست توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند

شورت ادامه داد که از زمان وقوع حادثه یازده سپتامبر، بیش از ۵ هزار نفر توسط پلیس کشته شده اند که بخش قابل توجهی از آنها سیاهپوست بوده‌اند. حدوداً هر ۲۸ ساعت یکبار، یک سیاهپوست توسط پلیس به قتل می‌رسد.

* پلیس آمریکا به هرکس بخواهد شلیک می‌کند و در آخر هم تبرئه می‌شود

وی در خصوص رفتار پلیس آمریکا در قضیه فرگوسن گفت که در قضیه قتل فرگوسن نیز پلیس مصونیت داشت. به ندرت در آمریکا شاهد آن هستیم که پلیس‌ها برای اقدامات غیرقانونی خود و به ویژه کشتار مردم به دردسر بیافتند. در حقیقت نیروهای پلیس آمریکا این امکان را دارند که به هر کس می خواهند شلیک کنند و در نهایت نیز با گرفتن یک گواهی مبنی بر ابتلا به اختلالات روحی روانی، چند ماهی به تعطیلات بروند و حقوقشان را نیز دریافت کنند و یا حتی بازنشسته شوند و تا پایان عمر مستمری نیز دریافت کنند.

این کشیش آمریکایی ادامه داد: با توجه به معاهده بین‌المللی رفع تبعیض نژادی و همچنین در نظر داشتن رفتارهای تبعیض آمیز آمریکا در قبال سیاهپوستان، می‌توان گفت که آمریکا ناقض پیمان‌‌‌های بین‌المللی خود است. واشنگتن از هر اقدامی استفاده می‌کند تا از اجرای میثاق بین‌المللی حفظ حقوق سیاسی و مدنی جامعه سیاهپوستان سر باز زند. آمریکا از تأیید این پیمان بین المللی شانه خالی کرده است.

* آمریکا حقوق سیاهپوستان آمریکایی-آفریقایی را نقض می‌کند و به جهان دروغ می‌گوید

دولت آمریکا حقوق سیاهپوستان آمریکایی- آفریقایی را کاملا از روی عمد نقض می کند و از سوی دیگر به جهان در این رابطه دروغ می‌گوید. آمریکا مدعی است که قانون اساسی این کشور برای رسیدگی به مشکلات سیاهپوستان کفایت می‌کند ولی خود این قانون اساسی آمریکا حقوق مدنی سیاهپوستان را تضعیف می‌کند. این قانون باید ابتدا ما سیاهان را به عنوان انسان به رسمیت بشناسد. وقتی قانون اساسی آمریکا، سیاهپوستان آفریقایی-آمریکایی را جزء انسان به حساب نمی‌آورد، آن وقت دیگر چه انتظاری از نیروهای پلیس این کشور می رود که خود مأموران اجرای همین قانون هستند.

* اوباما یک آفریقایی-آمریکایی نیست فقط یک سیاهپوست است

رندی شورت در پاسخ به این سوال که در سال ۲۰۰۸ زمانی که آقای اوباما به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، آن‌ هم به عنوان یک آفریقایی آمریکا، بسیاری امیدوار شدند که تغییراتی ایجاد شود، تأکید کرد: بگذارید این مسئله را تصحیح کنم، او آفریقایی-آمریکایی نیست، او فقط سیاه‌پوست است. «سوزان رایس» (مشاور امنیت ملی آمریکا) که می‌خواهد ایران بمباران شود هم آفریقایی-آمریکایی نیست... من آفریقایی-آمریکایی هستم، اما آن‌ها نیستند.

* اوباما از خانواده‌ای است که در فعالیت‌های «سیا» دخیل بودند

خبرنگار فارس ادامه داد که اما اوباما یک سیاه‌پوست است که شورت در پاسخ به وی گفت: «جی ادگار هوور» (اولین رئیس اف‌بی‌آی) کسی که «برنامه کو اینتل‌ پرو» را به منظور جاسوسی علیه سیاهان طراحی و اجرا کرد و «مالکوم ایکس» را کشت، اصالت آفریقایی داشت. دقیقا مانند کسانی که در ساواک کار می‌کردند و ایرانی‌ها را برای آمریکا، اسرائیل و شاه می‌کشتند. بنابراین در میان مردم ما هم این پیچیدگی‌ها وجود دارد. تنها بحث سیاه و سفید نیست. اوباما از خانواده‌ای می‌آید که در فعالیت‌های اطلاعاتی و سازمان سیا دخیل بوده‌اند. او یک فعال حقوق بشر نیست و هیچ‌کاری برای سیاه‌پوستان در شیکاگو انجام نمی‌دهد.

* اوباما روی کار آمد تا علیه غیرسفیدها در داخل و خارج آمریکا بجنگد

این کشیش و فعال آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا روی کار آمدن اوباما به ایجاد تغییراتی که وعده داد، منجر نشد، گفت: چرا باید این اتفاق می‌افتاد؟ چه کسی اوباما را انتخاب کرد؟ اولاً باید بدانید که اوباما از طرف مادری، اصالتی یهودی دارد. اوباما روی کار آمد تا علیه غیرسفیدها در داخل ایالات متحده و سرتاسر جهان بجنگد.

* آنچه درباره اوباما و پیشینه او گفته شده است، دروغ است

او در توصیف اوباما گفت: او عضو گروهی فاشیستی شبیه به گروه «هریتج» بود که از همان‌جا هم توانست به دانشگاه هاروارد راه یابد. این گروه به شدت ضد سیاهان است. باید مواردی را در مورد پیشینه واقعی اوباما دانست. اکثر مواردی که ما درباره او می دانیم یک دروغ محض بیش نیست. او فقیر نبود. مادربزرگ او معاون بانک هاوایی بوده و آن وقت آیا می‌توان گفت او فقیر و ندار بوده است؟ این خنده‌دار است. پدر او با ارتش اندونزی و احتمالاً سرویس اطلاعاتی آن کشور همکاری داشته است. سرویسی که توسط حزب کمونیست میلیون‌ها نفر از مردم اندونزی را به قتل رساند. پدربزرگ اوباما در زمانی که ارتش انگلیس مشغول نسل کشی مردمی در کنیا بود که برای آزادی‌شان می‌جنگیدند. پدر اوباما نیز برای ملحق شدن به یکی از برنامه های جاسوسی سازمان سیا به آمریکا آمد. بنابراین واقعاً شرم آور است و حتی یک توهین بزرگ که مردم آمریکا بدون تحقیق درباره پیشینه این فرد، وی را به عنوان رئیس‌جمهور خود برگزیده‌اند.

* اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس ابولا را خود آمریکا بوجود آورده

شورت در ادامه افزود: اوباما هیچ نقطه مثبتی ندارد که بتوان گفت وی برای احقاق حقوق بشر تلاش خواهد کرد. نگاهی ساده به اتفاقاتی که در سوریه و لیبی افتاد و در حال حاضر در ارتباط با بوکوحرام درحال وقوع است، اثباتی بر این مدعا است. حتی مدارک و اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس ابولا را نیز خود آمریکایی‌ها بوجود آورده‌اند و در حال استفاده از آن در آفریقا هستند تا منافعشان را در این منطقه تأمین کنند. پس بیایید ببینیم این فردی که هم اکنون رئیس جمهور آمریکا است، چه کسی است؟ اینکه رنگ پوست ما چه باشد هیچ اهمیتی ندارد. آنچه مهم است این است که افراد چقدر به حقوق بشر و به حفظ انسانیت اهمیت می‌دهند. این است که ارزش افراد را تعیین می‌کند. نشناختن این فرد به معنای واقعی در حقیقت توهینی به هزاران هزار نفر مردمی است که در غزه کشته شدند و یا توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان جان خود را از دست داده‌اند.

* از اوباما که خود در جهان جنگ راه انداخته چگونه می‌توان انتظار داشت که علیه سیاهپوستان جنگ راه نیاندازد!!!

این فعال آمریکایی در ادامه توصیفات خود از رئیس‌جمهور آمریکا گفت: از کسی که این جنگ‌ها را به جای برقراری صلح در جهان به راه انداخته چگونه می‌توان انتظار داشت که جنگی علیه سیاهپوستان در آمریکا به راه نیاندازد؟ دیترویت و میشیگان با کمبود آب مواجه هستند. چطور ثروتمندترین کشور دنیا می‌تواند آب را از شهروندانش دریغ کند و در عوض کانادایی‌ها به آمریکایی‌ها آب برسانند؟ و در کنار همه اینها اوباما میلیون‌ها دلار پول جمع‌آوری کرده تا به تهیه بمب‌هایی کمک کنند که هزاران کودک را در غزه به قتل رساند. تمام این‌ها چه معنایی دارد؟ اوباما هیچ ارتباطی با جنبش سیاهپوستان آفریقایی-آمریکایی در داخل آمریکا ندارد؛ جنبشی که ضدنژادپرستی، ضدامپریالیستی و ضداستعمار است و پس از حادثه یازده سپتامبر نیز بارها و بارها با برگزاری تظاهرات اعلام کرد که به هیچ عنوان خواستار جنگ نیست. من ترجیح می‌دادم که در حال حاضر به جای یک سیاهپوست که هیچ نکته مثبتی هم درباره او نمی‌دانم، لااقل یک سفیدپوست رئیس‌جمهور آمریکا بود. شاید آن موقع من به عنوان یکی از نمایندگان جامعه سیاهپوستان آمریکا کمتر حسرت داشتم. اوباما نه برای ملت آمریکا و نه در سطح جهانی هیچ اقدام موثری برای بشریت انجام نداده است.
ناگفته هایی در مورد باراک اوباما و آمریکا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  همه چیز در مورد تزریق چربی و توصیه های مهم درمورد آن
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان