امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نتانياهو دعوت ديدار خصوصي با سناتورهاي دموکرات آمريکا را رد کرد

#1
نتانياهو دعوت ديدار خصوصي با سناتورهاي دموکرات آمريکا را رد کرد 1


نتانیاهو در نامه خود خطاب به دو سناتور دموکرات آمریکایی گفت این سخنرانی را صرفا «فرصتی برای سخن گفتن با نمایندگان مردم آمریکا می داند، نه با نمایندگان هیچ حزب سیاسی معینی.»
نشریه پولیتیکو آمریکا نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دعوت دو سناتور ارشد را برای ملاقات خصوصی با اعضای حزب دموکرات در مجلس سنا در هفته آینده رد کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این نشریه در پایگاه اینترنتی خود نوشت:نتانیاهو در پاسخ به دعوت دیک دوربین سناتور دموکرات ایالت ایلینوی و دایان فاینستین سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا برای سخنرانی در جمع اقلیت سنا در هفته آینده گفت از این بیم دارد که چنین دیداری فقط موجب بدتر شدن تنش های حزبی بر سر سخنرانی سوم مارس وی در کنگره شود.

نتانیاهو در نامه ای خطاب به این دو سناتور نوشت:«هرچند از دعوت شما برای دیدار با سناتورهای دموکرات بسیار متشکرم، اما معتقدم چنین دیداری ممکن است موجب بیشتر شدن سوءبرداشت جناح گرایی در خصوص دیدار آینده من شود. البته من بسیار خوشحال می شوم که برای یک مجمع دو حزبی از سناتورها در پشت درهای بسته در دیداری در آینده سخنرانی کنم و این همان افتخاری است که من در گذشته به آن نائل آمده ام.»

دفاتر دوربین و فاینستین عصر سه شنبه دریافت چنین نامه ای را تایید کردند.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره که قرار است سوم مارس ایراد شود، خشم دموکرات های کنگره را در پی داشته است. آنها از این شکایت دارند که جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بدون اطلاع دادن به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور از نتانیاهو برای این سخنرانی دعوت کرده است. اوباما و جو بایدن ، معاون وی، در این سفر نتانیاهو به آمریکا با وی ملاقات نخواهند کرد و تعدادی از دموکرات های کنگره نیز در سخنرانی وی حضور نخواهند داشت.

نتانیاهو در نامه خود خطاب به دو سناتور دموکرات آمریکایی گفت این سخنرانی را صرفا «فرصتی برای سخن گفتن با نمایندگان مردم آمریکا می داند، نه با نمایندگان هیچ حزب سیاسی معینی.»

وی همچنین نوشت: «من متاسفم که این دعوت برای سخنرانی در نشست مشترک ویژه کنگره از دید برخی یک اقدام سیاسی یا حزبی تعبیر شده است. من می توانم به شما اطمینان بدهم که قصد من از پذیرش این دعوت فقط این بود که نگرانی های جدی اسرائیل را درباره توافق هسته ای بالقوه با ایران که ممکن است تهدیدی علیه بقای کشور من باشد، بیان کنم.»

دوربین گفت دعوت وی و فاینستین از نتانیاهو، که روز دوشنبه ارسال شد و خبرگزاری رویترز ابتدا خبر آن را اعلام کرد، برای این بود که «فرصتی برای برقراری توازن در برابر دعوت سیاسی و تفرقه افکن جان بینر از طریق یک دیدار خصوصی با دموکرات هایی بود که خود را به ادامه حمایت دو حزبی محکم از اسرائیل متعهد می دانند.»

دوربین سه شنبه شب گفت: «خودداری نتانیاهو از این دیدار برای کسانی از ما که دهها سال در کنار اسرائیل ایستاده ایم ، نومید کننده بود.»
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  دعوت دختران به خانه های خالی
  انهدام کامل تیم ضدانقلاب در کردستان/ هلاکت 11 نیروی وابسته به حزب منحله دموکرات
  بازتاب دعوت از ایران برای گفت‌و‌گوهای سوریه
  ايران و روسيه در مقابل عربستان، ترکيه و آمريکا
  تکذیب کشته شدن نظامیان روس در سوریه/ جلو بودن کلینتون در میان دموکرات‌ها
  انتشار عكس هاي خصوصي مهمانان ماه عسل/حاشيه ها باز هم گريبان عليخاني را گرفتند
  کميته روابط خارجی سنای آمريکا امروز درباره ايران جلسه استماع برگزار می‌کند
  متن کامل لايحه کنگره آمريکا براي مقابله رسانه اي با ايران و روسيه
  تصاویری که مغز را به چالش دعوت می‌کند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان