امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حسادت های دوران نامزدی.....!

#1
حسادت هاي دوران نامزدي


در ابتداي ازدواج يا آشنايي زياد پيش مي آيد که نامزدها دچار احساس حسادت شوند. اين حسادت که همزمان با حس مالکيت و «ما شدن» به وجود مي آيد، گاهي آنقدر عذاب آور مي شود که روابط نامزدها را متشنج مي کند و قول و قرارهاي ازدواج را بهم مي زند.

براي دختر و پسري که تا پيش از اين درباره انجام کارهايشان استقلال داشته اند، ساده نيست که به محض آشنايي يا عقد در چهارچوب هاي تنگ نظرانه قرار بگيرند و روي رفت و آمد آنها، رفتارهاي منطقي و عرفي آنها و روابط سالم شان برچسب زده شود.

چرا حسادت؟

معمولا دليل اصلي اين است که دحتر و پسر در ابتداي ازدواج احساس مي کنند بايد اين ما شدن و تملک را به همه دنيا اعلام کنند. آنها اين کار را نشانه اي از توجه مي دانند که با روشي اشتباه، در واقع اشتباه ترين روش ممکن، به طرف مقابل تفهيم مي کنند.

فرد حسود، سعي مي کند همسرش را با همه وجود در چنگ بگيرد و مراقب است که با سهل انگاري او را از دست ندهد. اما اغلب به اين فکر نمي کند که همسر او در تمام اين سال ها ياد گرفته که چطور روابطش را به شکلي سالم تنظيم کند و از خطر دور بماند!
گاهي وقت ها نگراني از اين بابت است که فرد حسود، خود را در رده اي پايين تر از نامزد يا همسرش تصور مي کند و با اعمال فشار و سخت گيري سعي دارد محيط اطراف همسرش را محدود کند تا او قدرت مقايسه را از دست بدهد و متوجه اين تفاوت نشود. مسلم است که در چنين مواردي به روي شخص آوردن و صحبت کردن از کمبودهاي او مي تواند اين حلقه فشار را تنگ تر و تنگ تر کند. اگر شما هم جزو قربانيان اين حسادت هستيد بايد سعي کنيد به همسرتان حس ارزشمندي و توانايي بدهيد و اعتماد به نفس او را بالاتر ببريد.

چند توصيه عاشقانه

1. زمان ها، مکان ها و افرادي که همسرتان نسبت به آنها حساس است را شناسايي کنيد و رفتار خود را در اين موقعيت ها به ياد بياوريد. سعي کنيد ارتباط منطقي بين اين دو را پيدا کنيد و کم کم حساسيت هاي همسرتان را نسبت به موقعيت با توضيح دادن، تغيير رفتار خود، عادي سازي شرايط و... از بين ببريد.

2. در موقعيت هايي که همسرتان دچار حسادت مي شود، به او محبت بيشتري داشته باشيد. او را در جمع همراه خود ببريد و موقعيت محترمانه اي برايش در نظر بگيريد.

3. جزئيات روابطي که او را حسود مي کند را برايش نگوييد. در عوض سعي کنيد بهانه دستش ندهيد و عشق تان را به او ثابت کنيد.

4. براي همسرتان وقت بيشتري بگذاريد. گاهي وقت ها احساس حسادت به اين دليل به وجود مي آيد که همسر يا نامزد شما فکر مي کند براي او کمتر از ديگران زمان مي گذاريد.

5. بعد از ازدواج نوع روابط خود را با اطرافيان تغيير دهيد. ديگر بايد بدانيد که صميميت رفتاري و گفتاري سابق را با دختر يا پسرهاي فاميل تان نمي توانيد داشته باشيد مگر آن که همسرتان ظرفيت پذيرش استانداردهاي فاميلي شما را داشته باشد.

6. سعي نکنيد با لجبازي کردن يا به رو آوردن هاي پي در پي رفتار او را عوض کنيد. براي اين کار فقط يک نسخه وجود دارد و آن اطمينان بخشيدن به همسرتان از پايبندي به زندگي جديد است!

7. هرگز، هرگز، هرگز درباره چيزي که روي آن حساس است، به او دروغ نگوييد. با اين کار بايد فاتحه روابط سالم و زندگي مشترکتان را بخوانيد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  افسردگی دوران نوجوانی چیست؟
  روش های پیشگیری از اعتیاد به موبایل در دوران قرنطینه
Lightbulb اثرات باور نکردنی حسادت بر روح ما
Wink 6 روز مانده تا کنار گذاشتن حسادت در زندگی
Smile دوران عقد را به دورانی خاطره انگیز تبدیل کنید
Wink نکاتی مهم درباره ی دوران نامزدی
Thumbs Up چگونه در دوران سالخوردگی ذهنی فعال داشته باشیم؟
Big Grin چگونه در دوران سالمندی شاد باشیم؟
  راهکارهایی برای گذراندن دوران نامزدی شیرین و موثر
  رقابت یا حسادت؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان