امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حکایتی خواندنی از سرعت «قطار تندروی رجا» پس از افزایش قیمت‌ها

#1
Heart 
این حکایت قطار تندروی[!] صبا است که در بلیت، عنوان درجه ۱ مقابل نامش حک شده است. قطاری که اتوبوسی و ۲ طبقه است و بعد از قطار پردیس ـ که بهترین قطار اتوبوسی تندرو است ـ قرار است سریعترین قطار موجود برای زائران حرم رضوی از تهران به مشهد و بالعکس باشد.
حکایتی خواندنی از سرعت «قطار تندروی رجا» پس از افزایش قیمت‌ها
گروه جامعه جهان نیوز ـ مجید بهادری: «غش در معامله» شاخ و دم ندارد. حتما نباید ترازوی فلان مغازه‌دار کم فروش، مشکل داشته باشد، شرکت قطارهای مسافربری رجا زیر نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم می تواند پول بلیط قطار تندرو را از شما بگیرد و به جای آنکه ۱۰ ساعته شما را به مقصد برساند، نزدیک به ۱۳ ساعت شما را مهمان خود کند. آن هم یک مهمانی ویژه؛ توقف در بیشتر ایستگاه های بین راهی و سوار کردن مسافر بدون بلیط که خود و بار همراهشان فضای میان دو واگن را اشغال کرده اند!

این حکایت قطار تندروی[!] صبا است که در بلیت، عنوان درجه ۱ مقابل نامش حک شده است. قطاری که اتوبوسی و ۲ طبقه است و بعد از قطار پردیس ـ که بهترین قطار اتوبوسی تندرو است ـ قرار است سریعترین قطار موجود برای زائران حرم رضوی از تهران به مشهد و بالعکس باشد. انگیزه بیشتر خریداران بلیت این قطار سرعت مناسب برای رسیدن به مقصد است. این قطار صبح روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه حرکت خود را در ساعت ۸:۳۵ دقیقه آغاز کرد و به جای آنکه بر طبق جدول اعلامی در سایت شرکت رجا ۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه در راه باشد و ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه در تهران مسافران را پیاده کند، ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه وارد تهران می شود، یعنی با ۲ ساعت ۴۰ دقیقه تأخیر. یکی از دلایل مطرح برای این تأخیر البته سانحه تصادفی بود که در حوالی شاهرود رخ داد که تنها ۴۵ دقیقه منجر به افزایش زمان سفر شد.

تعدادی از مسافران پس از ورود به ایستگاه تهران، شکایت خود را در دفتر مدیریت راه آهن تنظیم و ارائه و در نهایت برگه کوچکی حاوی تلفن تماس برای پیگیری نتیجه شکایت برای ۷ روز بعد دریافت کردند. تلفن تعدادی از شاکیان در اختیار خبرنگار جهان نیوز است تا در روزهای آتی نتیجه رسیدگی به این شکایت ها را از زبان مسافران، جویا شود.

یکی از مسافران به هنگام بیان اعتراض خود به مدیر حاضر در دفتر مدیریت راه آهن اعلام کرد که رئیس قطار از ابتدا تا انتهای سفر به هیچ عنوان برای بررسی بلیتها رؤیت نشد. وی می گوید: «از ابتدای حرکت قطار از مشهد هیچ کس به سراغ ما نیامد تا ببیند ما بلیت داریم یا نه. ما به هیچ وجه رئیس قطار را ندیدیم. پس از پیگیری توانستم رئیس قطار را ملاقات کنم و از او خواستم بابت مشکلی که برای مسافران ایجاد شده است، از آنان عذرخواهی کند که وی با انکار این مطلب که خطایی رخ نداده است، از این درخواست امتناع کرد.»

آنچه خواندید نمونه ای از ده ها رویدادی است که در طول روز برای مسافران سامانه حمل و نقل ریلی کشور می افتد اما رسانه ای نمی شود. متأسفانه بر خلاف آنچه که مسؤولان مربوطه مدعی آن هستند که کیفیت خدمات حمل و نقل ریلی ارتقا پیدا کرده است، حداقل باید گفت این افزایش کیفیت متناسب با رشد قیمت ها نبوده و تحولی چشمگیر رخ نداده است.

گفتنی است از ۱۱ مهرماه جاری و برای چهارمین بار در طول ۱۰ ماه اخیر، نرخ بلیت قطار در مسیرهای مختلف افزایش یافته است. این افزایش نرخ در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد تا ۶۵ درصد نیز بوده است.
حکایتی خواندنی از سرعت «قطار تندروی رجا» پس از افزایش قیمت‌ها 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
  اقدامات کشورهای مختلف در پی افزایش مجدد شیوع کرونا
  افزایش احتمال انتقال کرونا در محیط‌های بسته
  گرانترین مدل مانیکور ناخن به قیمت 720 میلیون (عکس)
  افزایش ۱۵ درصدی مستمری کمیته امدادی‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان