امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیره پیامبر اعظم (ص) از دیدگاه دانشمندان جهان

#1
Smile 
پیامبر گرامی(ص) دارای شخصیتی آسمانی وسیمایی ملکوتی است که از جانب خداوند سبحان به سمت رسالت وبه عنوان رهبر وراهنمایی جهانیان مبعوث گردیده است قرآن که کتاب آسمانی وکلام خداوند است معجزه جاویدان آن حضرت است مورخین و محققین از صدراسلام تاکنون پیرامون شخصیت احوال وسیره آن حضرت آثار و تالیفات گرانقدری راارائه کرده اند اما بیان این نکته لازم است که شخصیت ومقام نبی مکرم اسلام(ص) چنان عظیم است که تاکنون به گوشه هایی از آن بیشتر اشاره نشده است ویقینا" مقام معنوی وشخصیت ارزشمند آن بزرگوار در این کلمات مختصر نمی گنجد وبی مناسب نیست در سالی که به نا پیامبر اعظم (ص) نامگذاری شده است نظرات واعترافات چند نفر از دانشمندان غربی را پیرامون این شخصیت والای الهی وجهانی بیان کنیم :
- برنارد شاو می گوید : چنین پیش بینی می کنم و از هم اکنون آثار آن پدیدار شده است که ایمان محمد (ص) مورد قبول اروپای فردا خواهد بود وبه عقیده من اگر مردی چون او صاحب اختیار دنیای جدید شودبه طوریقین در حل مسائل ومشکلات دنیا توفیق خواهد یافت که صلح وسعادت آرزوی بشر تامین خواهد شد ( کتاب محمد (ص) خاتم پیامبران ) - گوستاو لوبون در کتاب تمدن اسلام و غرب می نویسد : پیامبر اسلام (ص) از هیچ خطری فرار نمی کرد و درعین حال خود را بدون جهت هم به خطر نمی انداخت ( نظردانشمندان جهان درباره قرآن و محمد (ص) ) - شیخ سلمان آل نوح خطیب شهیر کاظمین در کتاب محمد (ص) در نظر دیگران به نقل از حنا خیراله مسیحی لبنانی می نویسد : برای پیغمبر عرب همین عظمت کافی است که زبان عربی رازنده وجاوید نمود ودر زمانه جاودانی ساخت وفراگرفتن آن را بر تمام پیروان اسلام واجب کرد زیرا بر هر مسلمانی از هر نژاد وملیتی باشد واجب است که نماز را به زبان عربی که زبان خدایی ولغت رسمی دین است به جا آورد بنابراین زندگانی جاوید قومیت و زبان وجامعه عربی را محقق نموده درباره مسیحیان خوشرفتار وعادل ومهربان ومنصف بود و بیاران خود سفارش می نمود که با آنها مدارا کنند وبهترین رفتار را با آن ها داشته باشند وآن هارا مجبور بترک دین ننموده در اقامه شعائر دینی کاملا" آن ها را آزاد بگذارند و معابد و دیرهای آن ها از هر تعدی ودست اندازی مصون ومحترم بوده در اختیار اهل کتاب که نسبت به مومنین مودت دارند باقی بماند آیا برای پیامبر عرب همین عظمت بس نیست که خود وجانشینانش از روی کردار ونه گفتار طرفدار عدل وبرادری وآزادی و برابری بوده و گفتار وکردارش متکی براین قوانین وتعالیم عالی وجاوید بوده است .
ادوارد مونته رییس دانشگاه ژنو می گوید : محمد (ص) پیغمبری بود که ملتش را از منجلاب فساد اخلاق و پستی عادات وفساد عقیده نجات داد بنابراین ممکن نیست در راستی واخلاص وشور خداپرستی که سراسر وجودش را فراگرفته بود شک آورد .
دکرت جومو ناس استاد دانشگاه بوداپست می گوید : من رهبر اسلام ، حضرت محمد (ص) را بزرگترین مصلح انقلابی جهان می دانم که از طرف خداوند به وی الهام می شده است ( منبع اینترنت )
لویی توماس نویسنده معروف امریکایی می گوید: کمتر خانواده ای درعربستان دیده می شود که نام یکی از فرزندان خود را ( محمد ) نگذارد واصولا" انتشار این نام در عالم بیشتر از انتشار ( پطرس ویوحنا ) است.
لیک از استادانی نامی غرب است می گوید : یکی از تعالیم بی مانندی که این پیغمبر بزرگوار به مردم داد وخدمت قابل تقدیری که به بشریت نمود تحریم استعمال مواد الکلی است که بواسطه آن در مدت چهارده قرن هزاران میلیون نفوس بشری از شر این سم کشنده که خود مخترع آن بودند نجات داد همین دستور یکی از معجزات دین محمد است زیرا که ما به چشم خود دیدیم آمریکا برای تحریم الکل چه کوششهای بی هوده نمود ونتیجه نگرفت اما محمد با آن نفوذ معنوی وقوه ادبی توانست پیروان خود را از نوشیدن این مایع مهلک باز دارد .
مستر مارکو داد می نویسد : محمد(ص) باغنی وفقیر یکسان رفتار می کرد به حقیقت پیغمبر شخصیت مبارکی است که خداوند او را برای بشر فرستاده است .
مسیو سید للو می گوید : از راستی ودرستی واخلاق نیک ورفتار واستقامت محمد(ص) بود که در بیست و پنج سالگی ازطرف مردم به او لقب امین داده شد ( منبع اینترنت )
مسیو بارتلمی سن هیلیار می گوید : محمد (ص) در دوره خود باهوش ترین عرب و پرهیزگارترین ومتدین ترین آنها و پرحوصله وبردبارتر از همه ونسبت به دشمنان از همه مهربانتر وخوش رفتارتر بود وپایداری آن امپراطور عظیم و بیمانند اسلامی که بر پاکرد فقط براثر تفوق این پیغمبر بر رجال آن عصر بود وبس . واما دینی که آورد ومردم رابه آن دعوت نمود یک خیر وبرکت بزرگی بود که عموم ملل به او گرویدند واز آن بهره مند شدند .
ویلیام انگلیسی در کتاب خود که موسوم به (زندگانی محمد ) است می گوید : از صفات برجسته محمد که سزاوار همه گونه تقدیر وتمجید است دقت و احترامی است که درباره یاران خود حتی پست ترین آنها معمول می داشته است .
آری فروتنی ومهربانی وانسانیت وبخشش در وجودش ریشه دوانده وسبب شدت علاقه ومحبت اطرافیانش ومهربانی و انسانیت و بخشش در وجودش ریشه دوانده و سبب شدت علاقه و محبت اطرافیانش به او شده بود از گفتن ( نه) در موقع خواهش بی اندازه بیزار بود و اگر نمی توانست حاجت درخواست کننده را برآورد خاموشی را برپاسخ منفی دادن ترجیح می داد ، فوق العاده باحیا بود ودرباره اش گفته اند که از هر شخص محجوبی باحیاتر بود .
مستر ومف بایرون می گوید : هر قدر بیشتر با اسلام وزندگانی اسلامی آشنا می شوم از قواعد بهداشتی که محمد پیغمبر برای مسلمین وضع نموده بیشتر در شگفت می شوم وتاسف می خورم از اینکه بیشتر مصریان از آنها پیروی نمی کنند ( کتاب محمد (ص) از نظر دیگران )
مستر اورینج تاریخ نویس معروف می گوید : آخرین پیامبر مردی با خلوص نیت وخوش اخلاق وبافکر وبزرگوار وصاحب آرا عالی بود و گفتار های او کوتاه وزیبا ودارای معانی بزرگی است بنابراین او مردمقدس و بزرگواری بود .
لورا فکشیا فالیبری دانشمند ایتالیا می گوید : شکی نیست آن دروغهایی که در قرون وسطی در وصف محمد(ص) و دیانت او می گفتند در این دوره خیلی تخفیف یافته ومردم طالب بدست آوردن حقیقت تاریخی محمد (ص) واسلام هستند . دیسون فرانسوی می گوید : مگر پیغمبر اسلام (ص) به پیروان خود دستور نداد که از گهواره تا گور جویای علم باشند ؟ آیا به آنها نفرمود که طلب علم برهر مرد مسلمان وزن مسلمان واجب است ؟ مگر به آنها نفرمود که علم را اگرچه در سرزمین چین باشد باید به دست آورند ؟ پس در حقیقت می توان گفت که اسلام برای ترقی وپیشرفت ازسایر ادیان بهتر و به تمدن نزدیکتر است .
مستر ستانلی لین بول در کتاب خود موسوم به اقوال محمد می گوید : محمد (ص) مرد روئوف و با شخصیتی بود از بیماران عیادت می کرد واز نشست وبرخاست با فقیران ننگ نداشت و دعوت غلامان و زرخریدان را اجابت می نمود . با دست خود لباسهایش را اصلاح می نمود پس بدون شک و شبهه پیغمبر مقدسی است او یتیمی است که بعد ها فاتح عظیمی شد . مسیو ان ملیا می گوید : اوضاع خانوادگی را با بهترین طرزی اصلاح نمود وبه زنان مقام ارجمندی داد و مردم را با اعمال نیک وخوبی کردن به دیگران تشویق کرد
سر فلکد آمریکایی گفته است : عقل محمد (ص) از عقول بزرگ وبی مانندی بود که زمانه کمتر آنها را بوجود می آورد وباهمان عقل بزرگ بود که محمد(ص) در امور اطلاع کامل داشت وبایک نظر سطحی به کنه امور پی می برده و تشخیص می داد ودر معاملات خصوصی از خود گذشت وعدل وانصاف بی نظیری داشت با دوست وآشنا وفقیر و غنی وضعیف و قوی با مساوات وانصاف رفتار می نمود .
و پس از آنکه فتوحات وموفقیت های او راشرح داده می گوید : تمام این پیشرفتها و پیروزیها هرگز حس خود خواهی وغرور را در محمد(ص) بیدار نکرد .
علامه خاورشناس آلمانی ماکس منی گوید : آن مرد عربی که اشتباهات مسیحیت ویهودیت را دریافت وباهمت عظیمی که خالی از خطر نبود میان قومی مشرک وبت پرست قیام نمود و آنها را به یکتاپرستی دعوت کرد و ابدیت روح را در قلوب آنها کاشت تنها نباید او را در صف مردان بزرگ تاریخ قرار داد بلکه سزاوار است که به پیغمبری او اعتراف نماییم . رود ویل نویسنده معروف انگلیسی می گوید اروپا باید فراموش نکند که مدیون قرآن محمدی است زیرا قرآن بود که باعث گردید آفتاب علم و دانش در اروپا طلوع کند ( بسوی قرآن و اسلام )
گوستاو لوبون مستشرق فرانسوی در کتاب ( تمدن اسلام وغرب ) می نویسد :
مکتب اخلاق قرآن محمدی عالیترین روش فضائل اخلاقی است قرآن مردم را به صدقه واحسان وعفت وبزرگواری ، اعتدال و میانه روی تشویق نموده وآنها را به اهمیت وفای بعهد و پیمان خوانده و به دوستی با همسایگان وپیوست با خویشاوندان ودادن حقوق مستحقان ومراعات بیوه زنان ودرمانگان و اهتمام در امر یتیمان وبی پدران دستور داده است . اینهاست آن آداب وتربیت عالیه ای که قرآن مردم را به سوی آنها دعوت کرده و این تربیت وآداب به مراتب بالاتر از انجیل و آداب آنست .
منابع:
پاسخ
 سپاس شده توسط nahal:o
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زیباترین جذابترین خطبہ کہ شنیدم (نقد خلافت بعد رحلت پیامبر از زبان امام علی)
Star __کتابی جنجالی درباره واپسین روزهای زندگی پیامبر اسلام
  امتیازات حضرت خدیجه (س) نسبت به سایر همسران پیامبر (ص)
  دلیل رغبت حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) چه بود؟
  حضرت خدیجه قبل از ازدواج با پیامبر (ص) ازدواج کرده بودند؟
  نژاد پیامبر اسلام چه بوده است؟
  تعداد همسران پیامبر اکرم(ص) چندتا بوده؟ نام آنها چه بوده است؟
  دلیل رغبت حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) چه بود؟
  ویژگی بهترین مردم از دیدگاه قرآن کریم چیست؟
  آیا پیامبر(ص) فرمودند هر کس بشارت پایان ماه صفر را بدهد بهشت بر او واجب می شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان