امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چمران: طرح جدید ریشه شوراها را می‌زند

#1
Heart 
طرح و لایحه انتخاب شهردار توسط مردم ریشه شوراها را خواهد زد.
صراط: رئیس شورای عالی استان‌ها با مخالفت مجدد طرح و لایحه انتخاب شهردار توسط مردم و 3 نماینده شورای حل اختلاف گفت: طرح و لایحه انتخاب شهردار توسط مردم ریشه شوراها را خواهد زد.

مهدی چمران در جریان نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با گرامیداشت عید غدیر اظهار داشت: این عید که عید ولایت و امامت است را به همه دوستداران امیر‌المومنین تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: این عزیزان در برقراری نظم و امنیت در کشور تلاش می‌کنند که باید قدردان زحمات این دوستان و عزیزان باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره مجدد به طرح و لایحه‌ای که هم اکنون مشکلاتی را برای شوراها ایجاد کرده است، گفت: بر اساس لایحه‌ای که از سوی دولت تهیه شده است قرار است شهرداران در شهرهای زیر 200 هزار نفر توسط مردم انتخاب شود که قطعا این کار به نظام و کشور آسیب خواهند رساند.

چمران ادامه داد: مردم شوراها را انتخاب می‌کنند تا شوراها نیز بر اساس یک کار کارشناسی و تخصصی شهردار را انتخاب کنند که در واقع می‌توان به این نکته اشاره کرد که انتخاب شهردار یک کار تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه طرح انتخاب شهردار توسط 3 نماینده حل اختلاف هم اکنون در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: متأسفانه یک فوریت این طرح به تصویب رسیده است که بر اساس این طرح شوراها باید از 3 نماینده‌ای که شورای حل اختلاف معرفی می‌کند یک نفر را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بر اساس طرح نمایندگان مجلس اگر عزل و استیضاحی در خصوص شهردار انجام شود در ادامه نیز 3 نماینده شورای حل اختلاف فرد جدیدی را برای شهرداری برمی‌گزینند.

چمران با اشاره به اینکه با تصویب طرح و لایحه‌ای که به آن اشاره شده است دیگر خبری از دموکراسی و مردم‌سالاری دینی وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: طرح و لایحه اشاره شده قطعا خلاف قانون اساسی و اصل 44 است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه از همه اعضای شورا درخواست کرد به دور از هرگونه نگاه سیاسی و سلایق تلاششان را بکنند تا طرح و لایحه‌ای که هم اکنون در اختیار دولت قرار دارد به تصویب نرسد.

چمران ادامه داد: انتظار نداشته‌ایم و نداریم که نمایندگان مجلس چنین دیدگاهی را به شوراها داشته باشند و به جای حمایت از شوراها به فکر کاهش اختیارات آنها و در نهایت محو آنها باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه بنده از طرف شورایاران کشور اعلام می‌کنم که با هر دو موضوع طرح و لایحه انتخاب شهردار توسط مردم و 3 نماینده شورای حل اختلاف مخالف هستم، گفت: بنده به فکر خود نیستم چرا که عمر بنده تمام شده است ولی قطعا تصویب این طرح و لایحه به نفع نظام و کشور نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پس گرفتن این طرح و لایحه آبروی مجلس خواهد بود، گفت: شوراها مظلوم هستند چرا که بدون هیچ چشمداشت و پولی به فکر کار و تلاش هستند.
چمران: طرح جدید ریشه شوراها را می‌زند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قتل‌های اخیر نیازمند ریشه‌یابی فرهنگی است
  مد جدید مانتوها در تهران/شیوه جدید قاچاق انسان!+عکس
Heart عزم دولت برای زدن ریشه تنها جزیرهٔ ایرانی دریای خزر
Heart ریشه تکفیری‌ها در خوارج صدر اسلام است
Heart پیام‌های انتخاب چمران برای دولت اعتدال
Heart بررسی ریشه های سلفیت تکفیری
  رئیس جمهور آمریکا : داعش را ریشه‌کن خواهیم کرد
  «ساپورت» ریشه در تمدن فرهنگی ایرانیان دارد! + عکس
  جاذبه جدید گردشگری به سبک جدید در آمریکا (+عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان