امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رشد اقتصادی ناشی از فروش نفت است

#1
Heart 
استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا در خصوص رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی در بهار امسال، گفت: این نرخ به طور عمده در اثر فروش نفت حاصل شده که تولید ناخالص داخلی را بیشتر نشان می‌دهد
به گزارش جهان، وی در پاسخ به «نسیم»، که تا چه اندازه آمار نرخ رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی بهار امسال را با واقعیت اقتصاد کشور منطبق می‌دانید، اظهار داشت: قبل از پاسخ به این موضوع، این سوال مطرح است که چه اقدامی صورت گرفته است که نرخ رشد اقتصادی تا این اندازه افزایش یافته است.

حسین راغفر افزود: به نظر نمی‌رسد اقداماتی که حداقل از ناحیه دولت صورت گرفته باشد و سرمایه‌گذاری‌ها منجر به چنین نتیجه‌ای شده باشد.

وی تصریح کرد: البته یک نکته‌ای وجود دارد و اینکه یک دولت غارتگر رفته است و این تغییر فضا عامل بسیار مهمی است برای اینکه اقتصاد ناکارآمد کشور بهتر کار کند.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا در گفتگو با «نسیم»، عنوان کرد: به طور طبیعی این نرخ رشد با ظرفیت‌های واقعی و بالقوه اقتصادی ایران فاصله زیادی دارد و نشانه‌های ناکارآمدی اقتصاد ایران است.

راغفر با بیان اینکه اگر هم مداخله‌ای در اقتصاد ایران صورت نگیرد، مدیریت سنتی موجود و مستمر رشد اقتصادی ۲ و ۳ درصد را تأمین می‌کند و تحقق می‌بخشد، گفت: اما نکته این‌جاست که آیا این نرخ رشد متناسب با ظرفیت‌های ایران هست یا خیر؟ مشخص است که این نرخ رشد، خیلی نازل‌تر از ظرفیت‌های اقتصادی ایران است و این موضوع به مدیریت اقتصاد کشور برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه ما این نرخ رشدی را اعلام شده می‌پذیریم، منتها مسأله این‌جاست که این نرخ از چه طریقی حاصل شده است، افزود: این نرخ به طور عمده در اثر فروش نفت حاصل شده که تولید ناخالص داخلی را بیشتر نشان می‌دهد.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا ادامه داد: در ضمن سال گذشته، سال پایان یک دولت بود و این موضوع خودبه‌خود به رکود دامن می‌زند و نرخ رشد اقتصادی را در آن سال کاهش می‌دهد و سال بعد به دلیل اینکه اندکی وضعیت برای فعالان اقتصادی روشن‌تر می‌شود، فعالیت‌شان را با چشم‌انداز روشن‌تری دنبال می‌کنند.

راغفر تصریح کرد: اگرچه افزایش نرخ رشد اقتصادی نسبت به سال گذشته بسیار قابل توجه بوده است، اما نکته مهم‌تر این است که این نرخ رشد اقتصادی نمی‌تواند خیلی دلگرم‌کننده باشد؛ به جهت اینکه ناکارآمدی‌های نظام اقتصادی کشور کماکان اتلاف منابع ملی را به دنبال دارد و به نظر می‌رسد باید به سمت شاخص‌ها و رشدهای اقتصادی بهتری پیش برویم.
رشد اقتصادی ناشی از فروش نفت است 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فروش ویژه انواع درب ضد سرقت شرکت اتحاد درب
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  ختم آنلاین و الزامات سوگ ناشی از کرونا
Heart زمان فروش بلیت قطارهای مسافری تغییر کرد
Heart زمان فروش بلیت قطارهای مسافری تغییر کرد
  تکیه بر فروش نفت از اول اشتباه بود
  مخالفت روسیه با تحریم‌های اقتصادی درشرایط کرونا !
  روند ثابت فوت ناشی از کرونا در خوزستان در روزهای اخیر
Shocked ماجرای پیش‌فروش یک میلیون دستگاه خودرویی که وجود خارجی نداشت!
Heart روسیه در فروش سامانه پدافندی اس-۴۰۰ به عراق تعلل نمی‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان