امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ابولا جان ۹۳۰ نفر را گرفت

#1
Heart 
ویروس ابولا تاکنون جان ۹۳۰ نفر را گرفته است که براین اساس عربستان نیز صدور ویزای حج عمره برای اتباع برخی کشورهای آفریقایی را به حالت تعلیق در آورد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مقامات سازمان بهداشت جهانی پس از اجلاس اضطراری دو روزه در مقر سازمان در سوئیس اعلام کردند که برای مقابله با گسترش دامنه این ویروس باید اقدام هماهنگ بین المللی صورت پذیرد.

سازمان بهداشت جهانی از ضعف نظام‌های بهداشت عمومی در کشورهای گرفتار ویروس ابولا ابراز نگرانی کردند و اعلام کردند که خطر شیوع بین المللی کاملا جدی است. بیش از ۱۷۰۰ مورد ابتلا به این بیماری تا کنون در کشورهای گینه، لیبریا، نیجریه و سیرا لئون گزارش شده است و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

این کشورها گرفتار کمبود پزشک و دیگر کارکنان بخش بهداشتی و آزمایشگاهی هستند و توان ساختار بهداری آنها توسط سازمان بهداشت جهانی "بسیار ضعیف" ارزیابی شده است. در این راستا و به نقل از بی‌بی‌سی، مارگارت چان به عنوان پزشک و مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفته است شیوع ابولا در سال جاری در طول چهار دهه گذشته بی سابقه بوده است.

وی خواستار کمک‌های بین المللی برای کشورهای گرفتار این ویروس شد و از دولت‌های دیگر خواست تا خود را آماده شناسایی و مقابله با ابولا کنند. براین اساس، درمان مشخص و یا واکسن برای ویروس ابولا، که سریعاً رشد می‌کند و به شدت واگیر است، وجود ندارد. بین ۶۰ درصد تا ٩٠ درصد افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند جان خود را از دست می دهند.

در این راستا عربستان سعودی که نگران شیوع ویروس ابولا در آن کشور است، صدور ویزای حج عمره برای اتباع برخی کشورهای آفریقایی را به حالت تعلیق در آورده است. پیش از این، ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا، در چند هزار کیلومتری گینه، دیده شده بود. ویروس ابولا سبب تب همراه با خونریزی، ضعف، درد ماهیچه ها، تهوع، اسهال و در نهایت مرگ در اثر خونریزی داخلی می‌شود.
ابولا جان ۹۳۰ نفر را گرفت 1
پاسخ
 سپاس شده توسط مهردخت ، مهربان ترین دختر دنیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
Heart بهم خوردن نامزدی در خانواده بشار اسد رنگ خون گرفت
  برای خوزستان باید تصمیمات جدی‌تری گرفت
  این زن ایرانی به عنوان زن عنکبوتی لقب گرفت
  ملکه زیبایی در مراسم تاجگذاری آتش گرفت
  نخست وزیر بریتانیا هم کرونا گرفت
  چه تعداد ایرانی کرونا خواهند گرفت؟
  جذاب ترین مرد جهان کرونا گرفت (عکس)
  جهرم در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان