امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کدام استان رکورددار کشته‌های تصادفات جاده ای است؟

#1
Heart 
تلفات حوادث رانندگی فروردین‌ماه سال جاری با ۵.۴ درصد کاهش به هزار و ۵۱۴ نفر رسید؛ تعداد افراد فوت‌شده در حوادث رانندگی فروردین سال گذشته هزار و ۶۰۱ نفر بود.
کدام استان رکورددار کشته‌های تصادفات جاده ای است؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، گزارش پزشکی قانونی در مورد تعداد کشته‌های حوادث رانندگی اعلام شد.

براساس این گزارش، در فروردین امسال هزار و ۵۱۴ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که از این تعداد هزار و ۱۳۸ نفر مرد و ۳۷۶ نفر زن بودند.

از کل تلفات حوادث رانندگی در این ماه هزار و ۲۱ نفر در جاده‌های برون شهری، ۳۳۶ نفر در محورهای درون شهری و ۱۵۰ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت استان‌های فارس با ۱۴۴، خوزستان با ۱۲۱ و کرمان با ۱۰۷ فوتی بیشترین و استان‌های اردبیل با ۱۱،‌ یزد با ۱۲ و ایلام با ۱۵ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

آمار مصدومان حوادث رانندگی نیز که در فروردین امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۵ هزار و ۲۷۶ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۱ درصد کاهش یافته است. از کل مصدومان حوادث رانندگی این مدت ۱۷ هزار و ۱۱۲ نفر مرد و هشت هزار و ۱۶۴ نفر زن بودند.

بر اساس اطلاعات آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، در فروردین ۵ سال گذشته (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳) فروردین امسال کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهد این در حالی است که فروردین سال ۸۹ با هزار و ۹۷۴ فوتی بیشترین تلفات رانندگی را در مقایسه با سال‌ها دیگر داشته است.

در سال ۱۳۸۹ هزار و ۹۷۴ نفر، سال ۱۳۹۰ هزار و ۸۲۷ نفر،‌ سال ۱۳۹۱ هزار و ۵۳۹ نفر، سال ۱۳۹۲ هزار و ۶۰۱ نفر و در سال جاری هزار و ۵۱۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

یادآور می‌شود در حوادث رانندگی نوروز امسال (۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۵ فروردین ۹۳) هزار و ۸۴ نفر جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۴۳ نفر کمتر شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه ارائه آمار مربوط به سفرهای نوروزی در روزهای عید سال 93 آماری هم از کاهش تصادفات جاده ای ارائه کرد که همین موضوع باعث شد تا پلیس راهور ناجا سخنان وی را تکذیب کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در گیر و دار ارائه آمارهای گردشگری در نوروز 93 رئیس سازمان میراث فرهنگی نخستین تکذیبیه خود را از معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا دریافت کرد.

مسعود سلطانی‌فر در بازدید از پایگاههای امداد و نجات شهرستان دلیجان که روز سوم فروردین ماه انجام شد از کاهش ۶۰درصدی میزان تصادفات جاده ای در ۲ روز ابتدایی نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال پیش خبر داده و گفته بود که با حضور به موقع امدادرسانان، راهنماهای مسافران نوروزی و تدابیر و تمهیدات لازم برای تسهیل در سفرهای نوروزی شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در محورهای مواصلاتی کشور هستیم.

متن خبر ارسالی برای رسانه ها

این خبر از سوی ستاد تسهیلات سفر به تمامی رسانه ها برای درج اخبار مربوط به اظهار نظرهای رئیس سازمان میراث فرهنگی در جریان بازدیدهای نوروزی اش ارسال و در نهایت در رسانه ها و همین طور در سایت شخصی سلطانی فر بازتاب زیادی داشت چراکه رئیس یک سازمان فرهنگی درباره آمار تصادفات و کاهش آن سخنرانی کرده بود.

همین موضوع باعث شد تا سرهنگ خسروی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و ضمن تکذیب سخنان رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کند که "ما به تمامی دوستان توصیه می‌کنیم که تنها به وظایف محوله عمل کنند و از ارائه آمار این‌چنینی خودداری کنند."

منتها روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی در روز سوم فروردین ماه، پس از دریافت این تکذیبیه از سوی پلیس راهور ناجا، خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا وابسته به این سازمان را اصلاح کرد و آمار 60 درصدی آن را حذف و نوشت که سلطانی فر گفته است: "تصادفات جاده ای نوروز امسال در استان مرکزی کاهش یافته است"

خبر اصلاح شده رئیس سازمان میراث

روابط عمومی سازمان تکذیبیه ای برای رسانه ها ارسال کرد و نوشت که "خبر منتشر شده در برخی از رسانه ها به نقل از معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر کاهش 60 درصدی تصادفات نوروزی کذب است. مسعود سلطانی فر در گفتگوهای خبری طی روزهای اخیر و در حاشیه بازدیدها از خدمات ارائه شده به گردشگران در استان های مرکزی، اصفهان، همدان و کرمانشاه هیچ گونه آماری در خصوص سوانح جاده ای ارائه نکرده است"

این رفت و برگشت‌های خبری در حالی اتفاق می‌افتد که ستاد مرکزی خدمات سفر به عنوان مرجع قانونی هماهنگی و مدیریت سفرهای کشور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان رئیس این ستاد تنها صلاحیت اظهار نظر درباره تمامی آمارهای مربوط به گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی را دارد.
کدام استان رکورددار کشته‌های تصادفات جاده ای است؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
  کدام کشور به خاطر چاقی اقامت نمیدهد؟+عکس
Heart درگیری‌های مرز تاجیکستان-قرقیزستان، ۱۳ کشته و ۱۲۱ زخمی برجای گذاشت
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
  طلا در سال آینده کدام مسیر را برمی‌گزیند؟
Heart حمله با سلاح سرد در اسکاتلند سه کشته برجای گذاشت
Heart کشته شدن فرمانده نیروهای دولت منصور هادی در "مأرب"
Heart ۵۰ کشته و زخمی در درگیری‌های أبین یمن به رغم اعلام آتش‌بس
  تهران در رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی پایین‌ترین استان
  استان کرمان به وضعیت هشدار رسید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان