امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ژله رویال

#1
ژله رویال
دانشمندان با کنجکاوی در راز طول عمر ملکه زنبور عسل و شباهت ژنتیکی که با زنبوران کارگر داشتند به فکر فرورفتند که عامل این ایجاد تغییر شگرف در این مخاوق بسیار پیچیده چه چیزی می تواند باشد و پس از تحقیقات زیاد دریافتند که تنها عامل ژل رویال یا شاه انگین که از غدد مغزی کارگران جوان ترشح می شود می تواند باشد و اینجا سوالی بر آنها پیش آمد که آیا میشود برای انسانها و درمان امراض و یافتن طول عمر بیشتر و رسیدن به آروزوهای دیرین بشر از ژل رویال بهره برد؟



ژله رویال یا شاه انگبین ماده ای است خامه ای شکل، غلیظ، برنگ سفید شیری با مزه و بوی خاص که حاصل ترشحات غدد زیر حلقی در سر زنبوران کارگر پرستار جوان درسن 3 تا 12 روزگی می باشد که به واسطه آن دیگر لارو های کندو را تغذیه می شوند. همه لارو ها تا 3 یا 4 روز اول زندگی شان از ژله رویال تغذیه می شوند واز روز 4 به بعد لاروهایی که تبدیل به زنبور کارگر میشوند از گرده گل تغذیه می کنند اما لاروهایی که برای ملکه شدن انتخاب می شوند از روز اول تا پایان عمرشان از ژله رویال تغذیه می کنند.

کاربرد و خواص


این ژله یک ماده ارزشمند دارویی است که در درمان بسیاری از ناتوانی ها وامراض موثر است از جمله کاهش چربی خون، تنظیم هورمونها، کمک به باروری و تسریع در بهبودی ناتوانی جنسی، کمک به رشد استخوان ، اشتهاآور، بهبودی رماتیسم، درمان افسردگی و همچنین لوازم و کرمهای آرایشی که در آنها از ژله رویال استفاده شده باشد، از پیری و چین و چروک جلوگیری و بر طراوت و شادابی پوست می افزاید. امروزه در جهان آن را به صورت پماد، قرص، کپسول یا مخلوط با عسل استفاده می کنند.

نحوه نگهداری
باید آن را دور از اکسیژن و نور، در یک ظرف تیره و در بسته و در یخچال نگهداری کرد.
همه شب مرغ دلم بر سر دیوار تو بود،
می پرید از قفس و عاشق دیدار تو بود
خبرت هست که از خوبی خود بی خبری
به خدا خوبتر از خوبتر از خوبتری
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘ kArTeL ✘
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه تشک رویا و رویال (بخش اول)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان